قاتلی در تهران که با وجود رضایت اولیای دم باز هم اعدام می‌شود

0
پسر جوانی که در یک درگیری دست به قتل زده بود، در دادگاه کیفری رضایت گرفت اما به دلیل حکم دیگرش در دادگاه انقلاب بخاطر پرونده مواد مخدرش همچنان به اعدام محکوم است.
اول خرداد سال ۸۸ ماموران پلیس منطقه پیروزی در جریان وقوع یک درگیری قرار گرفتند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.
با حضور ماموران مشخص شد که پسر جوانی با ضربه چاقو کشته شده است. بنابراین ضارب دستگیر شد و در بازجویی ها با اعتراف به جرم خود به ماموران گفت: من در ماشینم نشسته بودم که مقتول مرا اشتباهی گرفت و به من حمله کرد. او با چوب به جانم افتاد و من هم برای دفاع از خودم با چاقو ضربه ای به او زدم و او را به قتل رساندم.
با اعتراف این پسر در حالیکه از خانه وی مقدار زیادی کراک کشف شد، پرونده قتلش به دادگاه کیفری و پرونده مواد مخدرش به دادگاه انقلاب فرستاده شد. این پسر در دادگاه کیفری به اتهام قتل محاکمه و به قصاص محکوم شد. او همچنین در دادگاه انقلاب نیز به اعدام محکوم شد. اما حکم قصاصش در دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده برای رفع نواقص بار دیگر به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
متهم صبح دیروز بار دیگر در این شعبه محاکمه شد و اینبار از خانواده اولیای دم تقاضای بخشش کرد. او گفت که قصد جنایت نداشته و خواست که او را ببخشند.
خانواده اولیای دم نیز که در ابتدای جلسه باز هم تقاضای قصاص کرده بودند، تحت تاثیر صحبت های متهم اعلام رضایت کردند. بنابراین هیات قضایی وارد شور شدند و متهم را با توجه به رضایت اولیای دم، به پرداخت دیه و زندان محکوم کردند. ولی متهم در دادگاه انقلاب همچنان محکوم به اعدام است.
منبع : باشگاه خبرناگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ