بررسی نحوه معاملات سهام‌ عدالت در مجلس/ سامانه جدید معاملاتی بورس راه‌اندازی شد

0

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه طرحی در مجلس برای بررسی معاملات سهام عدالت و تعیین ساختار آن در حال بررسی است، گفت: سامانه جدید معاملاتی بورس در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و به زودی در تهران نیز استفاده می‌شود.

 فارس علی صالح‌آبادی در جمع خبرنگاران پس از مراسم افتتاح اولین صندوق قابل معامله فرا‌بورسی با اشاره به نقش مکمل بازار پول و سرمایه تأکید کرد: افزایش همکاری‌های میان بازار سرمایه و پول در جلسه میان بانک مرکزی و سازمان بورس تأکید شد.

وی ادامه داد: برخی موارد مطرح در سطح بازار سرمایه قرار است با رایزنی میان بانک مرکزی حل و فصل شود و مواردی که در سطح بالایی نیاز به مصوبه دارد در جلسه شورای پول و اعتبار مطرح خواهد شد.

صالح‌آبادی با بیان اینکه با بانک مرکزی جلسات مرتبی برگزار خواهیم کرد، گفت: نگاه مثبت رئیس کل بانک مرکزی در تعامل با بازار سرمایه در آینده موجب ایجاد ابزارهای جدید تأمین مالی می‌شود.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به راه‌اندازی سامانه جدید معاملاتی گفت: این سامانه در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و به زودی در تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره معاملاتی شدن سهام عدالت گفت: طرحی در مجلس در رابطه با معاملات سهام عدالت مطرح شده و سازمان بورس هم در این باره جلساتی با وزارت اقتصاد داشته است.

صالح‌آبادی گفت: در این باره پیشنهادات بازار سرمایه به وزارت اقتصاد ارسال شده و تصمیم گیرنده نهایی آنان خواهند بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ