توریستی هامبورگ؛ در سفر به هامبورگ چگونه و کجا بریم و چی بخوریم ؟ + عکس

0

«دروازه ورود به جهان» برای هامبورگ اگرچه کمی جسورانه است، اما دومین شهر بزرگ آلمان و بزرگ ترین بندر اروپا، هیچ وقت یک شهر کم ادعا نبوده است؛ هامبورگ از قرون وسطی تاکنون در تجارت جهانی نقش آفرینی کرده و هنوز هم به عنوان یک شهر ثروتمند در اروپا شهر دارد.

هامبورگ هر موقع سال یک گزینه مناسب به شمار می رود؛ شهری با جاذبه های گردشگری فراوان و مکان های بسیار زیبای طبیعی برای کشف تجربه های جدید. روح دریایی این شهر در تمام آن دمیده شده است؛ بزرگ ترین دریاچه مصنوعی اروپا در وسط شهر قرار دارد و در غرب هامبورگ، دریای شمال و در شرق آن دریای بالتیک جاری است؛ بنابراین در هر کجای شهر که قدم بزنید، صدای مرغان دریایی در گوش تان طنین می اندازد.
هامبورگ ترکیبی از فضای یک شهر مدرن همراه با جاذبه های دریایی منحصر به فرد و مناظر فوق العاده زیبا است. شما می توانید در این شهر خوش آب و هوا، یک روز لذت بخش را در ساحل آبی آغاز کنید و سپس به موزه ها و گالری هاش مشهور بروید، اما برای گشت و گذار در هامبورگ همیشه زمان کم می آورید، زیرا تفریحات این شهر سبز تمامی ندارد. در هامبورگ، دو هزار و ۳۰۰ پل زیبا و دیدنی وجود دارد که این رقم از مجموع پل های ونیز و آمستردام هم بیشتر است.

هتل هامبورگ گردشگری هامبورگ سفر به آلمان زیباترین مناطق گردشگری جهانگردی توریستی آلمان

دیدنی های هامبورگ

هامبورگ به داشتن ۳۱ سالن تئاتر، ۶ سالن موزیک و ۵۰ موزه ایالتی و خصوصی مباهات می کند. از میان ۴هزار رستوران، دو هزار و ۴۰۰ رستوران، غذای خارجی سرو می کنند. سواحل رودخانه های آلستر و الب برای قدم زدن ایده آل و گردشگاه های تفریحی بندرگاه، واقعا به یادماندنی است و چشم انداز زیبای هامبورگ را به نمایش می گذارند.

درست در قلب شهر، رودخانه بزرگی به نام آلستر جریان دارد. تور قایق سواری لذت بخش آن به مرکز شهر، یعنی جایی که شما می توانید برای خرید اقدام کنید و یا در کافه های خیابانی به استراحت بپردازید، ختم می شود.

اتوبوس ها و ترن های زیرزمینی مدرن هامبوگر هم با نازل ترین قیمت و با سرعت هرچه بیشتر، شما را به هر نقطه ای که می خواهید، می رسانند. حومه هامبورگ به طرز خاصی زیبا و چشم نواز است و ناحیه پرورش میوه در آنجا، با منازل روستایی قدیم، دقیقا مناسب گشت و گذار با اتوبوس و دوچرخه است. دیدن ورزشگاه اختصاصی تیم هامبورگ که فوتبالیست های ایرانی مدت ها در آن بازی می کردند، برای فوتبال دوستان ایرانی، بسیار جذاب است. باغ وحش منحصر به فرد هامبورگ هم از نقاط دیدنی این شهر است.

هتل هامبورگ گردشگری هامبورگ سفر به آلمان زیباترین مناطق گردشگری جهانگردی توریستی آلمان

کانال «آلستر فلیت»، مرکز مدرن هامبورگ را از ناحیه قدیمی شهر تفکیک می کند. در ناحیه قدیمی هامبورگ می توانید کلیساهای تاریخی، بناهای زیبا به سبک معماری «نئوگوتیک» و فروشگاه های سنتی بسیاری یپدا کنید. مرکز مدرن شهر، اما جایگاه معروف ترین بنای هامبورگ، یعنی کلیسای «میخاییل ایسکرخه» و ا لبته گالری های هنری، تالارهای نمایشی و رستوران های متنوع و مراکز تفریحی است. یکی از دیدنی های هامبورگ، تونل زیر آب آن است که آمد و شد اتومبیل ها نیز در آن صورت می گیرد.

زیر پوست شهر

بهترین راه برای گردش در هامبورگ، پیاده روی است و بعد از آن می توانید روی سیستم حمل و نقل گسترده و فلق العاده شهر هم حساب باز کنید. قطار برای مسیرهای حومه و شهر و اتوبوس و مترو برای مسیرهای دورتر، مناسب است. شما می توانید از فرودگاه هامبورگ با چند یورو خودتان را به مرکز شهر برسانید. گرچه در هامبورگ تاکسی زیاد است، اما کرایه گران آن ها باعث شده که این وسیله برای توریست ها توجیه چندانی نداشته باشد. آلمانی ها بهترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان را دارند، به ویژه در هامبورگ هم چنین است. شما می توانید با تهیه نقشه شهر، به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

هتل هامبورگ گردشگری هامبورگ سفر به آلمان زیباترین مناطق گردشگری جهانگردی توریستی آلمان

جشنواره های هیجان انگیز

هامبورگ نه تنها نقاط دیدنی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده،بلکه شهر فستیوال های هیجان انگیز اروپا است. خیابان های فرعی و اصلی این شهر در فصل های مختلف سال، میزبان جشن های خیابانی و نمایشگاه های بی نظیری است که توریست ها را از اقصی نقاط دنیا به خود جذب م یکند؛ چنان که هر سال و در ماه فوریه، علاقه مندان به موتور سیکلت از سراسر آلمان برای تحسین آخرین مدل های موتورسیکلت و مسابقات موتروسواری راهی هامبورگ می شوند. در این ماه هر گوشه هامبورگ را که نگاه کنید، می توانید هواداران موتورسیکلت را در لباس های مخصوص خود تشخیص دهید.

حرکات نمایشی با موتور سیکلت و برگزاری مسابقات از قسمت های هیجان انگیز این رویداد بین المللی است. شهربازی هامبورگ نیز سه بار در سال میزبان نمایشگاه سرگرمی است. اگر علاقه مند به هیجان هستید یا دوست دارید یکی تجربه سرگرم کننده داشته باشید، بهتر است سری به این شهر بازی بزنید. سه کیلومتر از فضای این شهر به دکه های مواد غذایی اختصاص دارد و هر نوع خورد و خوراکی که تصورش را بکنید، در آنجا پیدا می شود.

هتل هامبورگ گردشگری هامبورگ سفر به آلمان زیباترین مناطق گردشگری جهانگردی توریستی آلمان

جشن بندر هامبورگ، اما یکی از بزرگ ترین جشنواره های جهانی است. در این جشنواره که سالانه در هفته اول ماه می برگزار می شود، بسیاری از مردم با پوشیدن لباس های ملوانی یا محلی گرد هم می آیند و به جشن و پایکوبی می پردازند. تاریخچه برگزاری این جشن به سال ۱۱۸۹ بر می گردد؛ زمانی که تجار هامبورگ تصمیم گرفتند عوارض سنگین گمرکی برای کشتیرانی در این منطقه را حذف کنند.

هتل هامبورگ گردشگری هامبورگ سفر به آلمان زیباترین مناطق گردشگری جهانگردی توریستی آلمان

چگونه برویم؟

ویزای توریستی آلمان برای سه ماه صادر می شود و برای در خواست روادید شینگن حضور متقاضی الزامی است و مصاحبه هم صورت می گیرد. برای درخواست ویزا باید فرم تقاضا را از طریق وب سایت سفارت جمهوری فدران آلمان در تهران تکمیل و همراه مدارک لازم به سفارت این کشور در تهران مراجعه کند.

برای درخواست ویزا باید شناسنامه، گذرنامه، سه قطعه عکس رنگی، دعوت نامه، اسناد رسمی شغلی و منابع مالی، بیمه مسافرتی، بلیت هواپیمایی و رزرواسیون هتل را همراه داشته باشید. برای رسیدن به هامبورگ می توانید از خطوط هوایی ایران ایر، ایر فلوت، لوفت هانزا، ترکیش یا امارات استفاده کنید که در این بین خطوط هوایی ایرفلوت، ارزان ترین و امارات گران ترین بلیت ها را پیش فروش می کنند.

هتل هامبورگ گردشگری هامبورگ سفر به آلمان زیباترین مناطق گردشگری جهانگردی توریستی آلمان

چی بخوریم؟

از طعم منحصر به فرد ماهی های تازه در رستوران های بندری گرفته تا مزه عجیب و غریب ژله های میوه ای در رستوران های لوکس؛ هر مسافری در همان وهله اول متوجه می شود که هامبورگ شهر بسیار خوش خوراکی است. اگر انتخاب شما غذاهای دریایی است، منوی مفصلی عرضه می شود که شامل انوا مختلف ماهی های رودخانه ای است، بنابراین، در هامبورگ باید حتما شاه ماهی را امتحان کنید؛ آشپزهای این شهر ابتدا شاه ماهی را همراه سبزیجات در روغن سخر می کنند و سپس آن را در سرکه می خوابانند. مارماهی دودی هم از اوایل قرن ۱۹ تاکنون غذای محبوب هامبورگی ها است. در منوی غذایی این شهر، خورشت های لذیذ بسیاری هم جای دارد که از ترکیب سبزیجات و میوه های خشک همراه با انواع ماهی ها تهیه می شود.

هتل هامبورگ گردشگری هامبورگ سفر به آلمان زیباترین مناطق گردشگری جهانگردی توریستی آلمان

کجا اقامت کنیم؟

اگر خیال سفر به این شهر را در فصل تابستان دارید، بهتر است رزرو هتل را فراموش نکنید. این موضوع در مورد تعطیلات آخر هفته هم صدق می کند. هامبورگ علاوه بر این که یک شهر صنعتی است، اما اقامت در آن چندان گران نیست و شما می توانید با یک بودجه مناسب خدمات خوبی دریافت کنید.

هتل ۶ ستاره «فرمونت» در نزدیکی دریاچه آلستر و در قلب هامبورگ قرار دارد. اتاق های این هتل با دکوراسیون مدرن تزیین شده اند و تمام اتاق ها به دستگاه اسپرسوساز، تلویزیون صفحه تخت و دستگاه پخش دی وی دی مجهز هستند.

هتل هامبورگ گردشگری هامبورگ سفر به آلمان زیباترین مناطق گردشگری جهانگردی توریستی آلمان

قیمت اتاق در این هتل رویایی، ۱۵۰ دلار است، اما هتل «اینترسیتی»، امکانات بسیاری با قیمت ارزان در اختیار مسافران قار می دهد. این هتل دارای ۱۵۵ اتاق با شیشه های دوجداره است که از ورود هرگونه سروصدایی در هنگام استراحت جلوگیری می کند. این هتل تنها ۸ کیلومتر با فرودگاه شهر فاصله دارد و دسترسی به مناطق گردشگری هم بسیار آسان است. قیمت اقامت در هتل «اینترسیتی» شبی ۵۴ دلار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ