بیوگرافی سید دانیال معین آل داوود مجری خبر + عکس

4

سید دانیال معین آل داوود (متولد ۱۲ خرداد ۱۳۶۴ در قائمشهر) از مجریان گوینده اخبار شبانگاهی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد وی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشتهٔ فیزیولوژی است.که با چهره ای خوش سیما و متبسم به دل هر بیننده ای می نشیند. دو برادر و یک خواهر بزرگ‌تر از خود دارد و فرزند آخر خانواده است  پدر او بازنشسته اداره برق و مادر خانه‌دار هستند.

همسر مجری مشهور همسر مجری همسر سید دانیال معین آل داوود مجری اخبار بیوگرافی سید دانیال معین آل داوود

زیبایی کار این گوینده بیشتر در هنر بی طرفی اوست چرا که بر خلاف سایر گوینده های صدا و سیما کوشش خاصی نمی کند تا خبر را به زور الفاظ بلند و موکد به خورد بیننده و شنونده بدهد لذا به همین جهت شایسته دیدیم تا در مورد این گوینده متین و با وقار گزارشی   تقدیم کاربران نماییم.

سید دانیال ابتدا کار خود را در شبکه مازندران آغاز کرد.وی در یک سریال از تولیدات همین استان که از شبکه استانی پخش شد  نقش  پسر روستایی زحمتکش و عاشق پیشه را بازی کردکه   در باغهای پرتقال ، پرتقال چینی میکرد و لی در آخر فیلم به عشق مورد نظر نرسید .

تاکنون هیچ عکس و خبری مبی بر اینکه این مجری ازدواج کرده و همسری دارد منتشر نشده است.

همسر مجری مشهور همسر مجری همسر سید دانیال معین آل داوود مجری اخبار بیوگرافی سید دانیال معین آل داوود

وی در خصوص گرایش به کار در خبر صدا و سیما می گوید:

من اصلا علاقه خاصی به کار و فعالیت درحوزه خبر نداشتم اما  از جوانی  ، خبر های صدا و سیما بخصوص کامران نجف زاده  را که دنبال می کردم به این موضوع علاقمند شدم تا اینکه جذب آن شدم.

شبکه سه سیما در همان بدو تاسیس به تبعیت از سایر شبکه‌ها، بخش خبر را هم جزئی ازکنداکتور به حساب آورد، اما سعی کرد شکل و فرم جدیدی در انتخاب خبر و اجرای آن توسط گویندگانش به وجود آورد تا از این طریق بتواند مخاطبان جوانش را راضی کند که تا حدی هم در این زمینه موفق عمل کرد.

شما از شبکه استانی جذب شبکه سه شدید. به نظرتان سطح کار در این دو شبکه در زمینه اجرای خبر تا چه حد متفاوت است؟

همان طور که خودتان هم به این موضوع اشاره کردید من ابتدا مجری خبر در استان مازندران بودم و سپس جذب اجرای خبر در شبکه سه شدم. به نظر من اگر تفاوتی در شبکه‌های استانی و سراسری وجود دارد صرفا در امکانات است وگرنه در پتانسیل کار، علاقه و انگیزه نه تنها تفاوت چندانی وجود ندارند، بلکه اگر این میزان از امکانات در اختیار جوانان متخصص شهرستانی قرار بگیرد، توانایی انجام کارهایی به مراتب بهتر و ماندگارتر را هم دارند.

از دوم ابتدایی ورزش رزمی کاراته را آغاز کردم و سال ۸۴ کمربند مشکی دان ۲ گرفتم.مدال‌های زیادی دارم و در مسابقات استانی سه سال پیاپی قهرمان استان شدم. چون آسیب‌های زیادی به من وارد شد، مجبور شدم در قسمت داوری کاراته فعالیت داشته باشم، در حال حاضر در باشگاه صدا و سیما زیرنظر استاد نجم‌آبادی ورزش «کیک بوکسینگ» را ادامه می‌دهم.

همسر مجری مشهور همسر مجری همسر سید دانیال معین آل داوود مجری اخبار بیوگرافی سید دانیال معین آل داوود

اجرا از کجا آغاز شد ؟

از  سنین خیلی پایین علاقه زیادی به ورود به عرصه هنر داشتم، با تئاتر شروع کردم سال ۷۹، زمانی که دوم دبیرستان بودم، وارد واحد نمایش صدا و به عنوان بازیگر رادیو در مرکز استان مازندران انتخاب شدم. نام سریالی که بازی کردم «اولین گناه» بود… اولین کارم اجرای یک جنگ ۹۰ قسمتی به نام «چراغ شهر» بود که به عنوان مجری این مسابقه هر شب به صورت زنده در مرکز استان مازندران به اجرا می‌پرداختم، بعد از آن یک سال مجری «ورزش در مازندران» بودم و دوباره مجری یک برنامه جنگ ۹۰ قسمتی به نام «شنبه» شدم. یک سال که از گویندگی خبر من در مازندران گذشت، از سوی مدیران شبکه‌های خبری تهران مورد توجه قرار گرفتم، اما با مخالفت مدیران مرکز استان مازندران روبه‌رو بودم تا این‌که در سال ۸۷ معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما شروع به رصد کردن تمامی گوینده‌های شهرستان‌ها کرد و از بین آنها چهار تا از گویندگان برتر انتخاب شدند، از جمله من از استان مازندران و افراد دیگر از مرکز فارس، مشهد و ارومیه انتخاب شدیم و بالاخره من رسیدم به این جا که می‌بینید.

فضای اجرای خبر در بخش‌های خبری شبکه سه، با توجه به تعاریف این شبکه تا چه حد در اجرا برای گویندگان فضای متفاوتی ایجاد می‌کند؟

فضای خبرهای شبکه سه به واسطه مخاطبان جوانی که دارد صرفا سیاسی نیست و گلچین خبرهای مختلفی از طبیعت گرفته تا اتفاقات عجیب در سراسر دنیا، حوادث، اخبار اجتماعی و… در آن وجود دارد. طبیعی است در چنین شرایطی دست یک مجری خبر باز است تا خبرش را به شکل نرم اجرا کند. ما در اصطلاح دو نوع شیوه خبرخوانی داریم؛ نوع اول سخت خبر است که احتیاج به اجرای رسمی‌تر دارد و نوع دوم هم نرم خبر است که مجری دستش
برای اجرای آن تا حدی باز است و خودش را به مخاطب نزدیک‌تر می‌کند و لحنی صمیمانه در حین اجرای خبر می‌گیرد.

حالا به نظر شما این شیوه خبرخوانی باید صرفا مختص به یکسری برنامه خبری ویژه باشد یا می‌توان آن را تعمیم داد؟

این دسته‌بندی باید بر اساس نوع، جنس خبر و میانگین سنی مخاطب شما انجام شود. بی‌شک اگر برنامه‌های خبری شبکه سه به شکل رسمی اجرا شود و همه خبرهای آن هم سیاسی باشد، مخاطب جوان دیگر رغبت چندانی برای تماشای آن ندارد. از طرفی برخی خبرها هم مانند خوانش خبرهای سیاسی می‌طلبد مجری، آن را رسمی‌تر بخواند.

برای من جالب است که شما مدام از واژه مجری خبر به جای گوینده خبر استفاده می‌کنید…

سال‌هاست از ما خواسته می‌شود صرفا دیگر یک خبر را به شکل کلیشه‌ای نخوانیم، بلکه آن را اجرا کنیم. به‌همین علت با روش‌های فعلی، مجری خبر جایگزین گوینده خبر ـ که صرفا قرائت‌کننده بود ـ شده است.

همسر مجری مشهور همسر مجری همسر سید دانیال معین آل داوود مجری اخبار بیوگرافی سید دانیال معین آل داوود

واژه مجری به دنبال خودش یک بار حسی هم دارد. این مدل با گویندگی خبر در تناقض نیست؟

خب فکر می‌کنم محدودیتی که به لحاظ بیان احساسات وجود دارد بیشتر درباره خبرهای سیاسی است. مثلا یک مجری هیچ‌گاه نباید گرایش خود را به یک حزب و گروه خاصی نشان دهد یا اگر فردی رئیس‌جمهور شده است، خوشحالی یا ناراحتی‌اش را هنگام خوانش خبر بروز دهد. اگر شما درباره یک مبحث خبری در مورد طبیعت و… صحبت می‌کنید، اکتی که شما در حین خوانش آن خبر دارید اثر منفی نخواهد داشت.

سال‌هاست از ما خواسته می‌شود یک خبر را به‌شکل کلیشه‌ای نخوانیم، بلکه آن را اجرا کنیم. به همین علت با روش‌های فعلی مجری خبر جایگزین گوینده خبر شده است

اجراهای همکاران دیگرتان را هم دنبال می‌کنید؟

بله، چون استودیوی خبر همه شبکه‌ها در یکجا قرار دارد، معمولا این فرصت در اختیار ما هم قرار می‌گیرد که کار دیگر همکارها را دنبال کنیم.

به نظرتان ما به لحاظ فرم اجرا با نمونه‌های موفق جهانی قابل قیاس هستیم؟

بله، خوشبختانه در سال‌های گذشته تلاش‌های خوبی در زمینه خبر انجام شده است. این تغییر از دکور آغاز شده و به دیگر حیطه‌های خبرنویسی و فرم اجرا هم تعمیم پیدا کرده است و فکر می‌کنم از این نظر ما در این زمینه موفق عمل کرد‌ه‌ا‌‌یم.

به نظر شما ایجاد دکور خبری خوب به جذب مخاطب چه کمکی می‌کند؟

بله، این مهم را نمی‌توان به هیچ عنوان نادیده گرفت. وقتی من به عنوان یک مجری در فضای خوش‌رنگ و لعابی قرار می‌گیرم، ناخودآگاه این انرژی را به مخاطبان هم انتقال می‌دهم و آنها هم بی‌شک اگر صرفا یک فضای رسمی و خشک را ببینند، میلی برای شنیدن خبرها ندارند. به همین علت وجود دکور خوب در جذب مخاطب خبرهای سیما بی‌تاثیر نیست.

بهترین خبری که تاکنون از تلویزیون شنیده‌اید چه بوده است؟

بهترین خبر را از زبان آقای حیاتی شنیدم که اعلام کردند آنها که سه برادر هستند اگر دو نفرشان به سربازی رفته باشند سومی معاف می‌شود! من هم که در شرایط مشابه قرار داشتم از شنیدن این خبر بسیار هیجان‌زده شدم، اما بعد از پیگیری متوجه شدم این خبر در مورد من صدق نمی‌کند که خب بعدها هم به یک خبر بد برای من بدل شد!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. ناشناس می گوید

    جناب دکتر سید دانیال معین آل داود ‌امیدوارم هر کجا که هستید سلامت و و موفق باشید.

  2. لیلا می گوید

    منفور و بی مزه

    1. لیلا می گوید

      خاله زنک و ضعیف

  3. مهران رضاوندی می گوید

    سلام بی نظیر گویندگی سید دانیال معین ال داودخوش چهره ودلنشین هستند.