خبرخوش از بازار مسکن

0
فارس: افزایش سقف وام مسکن نمی‌تواند قیمت مسکن را افزایش دهد چرا که شوک قیمت در بازار مسکن به تازگی رخ داده است و بازار قابلیت اینکه مجدداً دچار شوک قیمتی شود، ندارد.
وحید جوادی در پاسخ به این سوال که دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن چیست، مگر نه اینکه قیمت‌ها به شکل قابل توجهی کاهش یافته است، افزود: رشد بیش از حد قیمت مسکن و وجود حباب قیمتی باعث شد تا بازار مسکن دچار رکود شود.
وی ادامه داد: هرچند که باید اذعان کرد قیمت‌ها به کف خود رسیده است اما احتمال اینکه قیمت‌ها باز هم پایین‌تر بیاید وجود دارد.
جوادی خاطرنشان کرد: چنانچه تحریم‌ها برداشته شود قیمت ساخت نیز کاهش چشمگیری می‌یابد.
عضو اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سوال که نقش مشاورین املاک در قیمت مسکن تا چه حد است گفت : مشاورین املاک می توانند بر اساس مبنای قیمت منطقه در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها نقش بسزایی داشته باشند.
وی گفت: بروز رسانی سیستم های کد رهگیری ، ایجاد شعب اتحادیه در مناطق مختلف و بیمه تامین اجتماعی مشاوران املاک می تواند مشکلات صنف را مرتفع سازد.
*رعایت نکردن حریم دفاتر مشاورین املاک و طولانی بودن اخذ مجوز از مشکلات صنف
وی همچنین رعایت نکردن حریم دفاتر مشاورین املاک و طولانی بودن اخذ مجوز را از مشکلات این صنف عنوان کرد که باید این معضل را بر طرف کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اعطای وام مسکن می‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند، افزود: اعطای وام مسکن می‌تواند بازار را از رکود خارج و خرید و فروش را رونق دهد.
*افزایش سقف وام نمی‌تواند قیمت مسکن را افزایش دهد/رونق می دهد
جوادی گفت: افزایش سقف وام مسکن نمی‌تواند قیمت مسکن را افزایش دهد چرا که شوک قیمت در بازار مسکن به تازگی رخ داده است و بازار قابلیت اینکه مجدداً دچار شوک قیمتی شود، ندارد.
*نرخ اجاره بها در پاییز کاهش می یابد
به گزارش فارس،عضو اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سئوال که چرا قیمت مسکن کاهش یافته اما نرخ اجاره بها نزولی نیست، گفت: نرخ اجاره بها مطمئناً پس از پایان رسیدن فصل نقل و انتقال یعنی در فصل پاییز رو به کاهش خواهد گذاشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ