نوستالژی احمدی نژاد در کنار جواد ظریف و لاریجانی + عکس

1
محمود احمدی نژاد تصویری از کنفرانس مطبوعاتی سال ۸۴ در نیویورک در کنار ظریف و لاریجانی به اشتراک گذاشت.

صفحه اینستاگرام محمود احمدی نژاد تصویری از کنفرانس مطبوعاتی سال ۸۴ وی در نیویورک منتشر کرد که در کنار او محمدجواد ظریف و علی لاریجانی نیز نشسته اند.
احمدی نژاد در اینستاپست خود نوشت:
آمریکا کشور بزرگى است و اقوام گوناگونى در آن زندگى مى کنند. استعدادهاى مادى و انسانى فراوانى در آمریکا حضور دارند. توانمندى آمریکا مى تواند در خدمت همه ملتها قرار بگیرد؛ منتها رویکردى که حکومت آمریکا دنبال مى کند، رابطه دولت آمریکا را با ملتها مخدوش مى کند. امروز دولت آمریکا با ملتها از موضع اقتدار و اقتدارگرایى صحبت مى کند و این نمى تواند پایه مناسبى براى ارتباطات و مناسبتها باشد.

ما فکر مى کنیم قدرت نظامى، رسانه اى و اقتصادى هیچ حقى را براى کسى ایجاد نمى کند و نباید با اتکاى به قدرت اقتصادى و رسانه اى و احیاناً قدرت نظامى طالب حقوقى بیش از آن چیزى که در قوانین بین المللى به رسمیت شناخته شده، باشیم. ما گرچه به لحاظ اعتقادى تصویرى از رفتار حکومت آمریکا و غرب داریم، اما استناد ما در موضع گیریهاى سیاسى و روزمره به قوانین و مقررات جارى بین المللى است. ما فکر مى کنیم با همین قوانین، که ما هیچ نقشى در تدوین آن نداشته ایم، مى توان رفتار دولت آمریکا و برخى از کشورهاى اروپایى را تصحیح کرد.

توجه داشته باشید، وقتى ما مى گوییم غرب منظور همه کشورها نیستند، بالاخره ما دولتهاى معتدلى هم داریم که در غرب زندگى مى کنند.در شرق هم همین طور است.از حادثه توفانى که پیش آمد واقعاً همه ما متأثر شدیم. البته انتظار داشتیم که مردم آمریکا سریع تر به یارى هموطنانشان بشتابند. این درست نقطه نگرانى ما از شرایط جهانى است. در کشور ما وقتى حادثه اى اتفاق مى افتد، تقریباً همه ملت ایران براى همدردى و همراهى با مردم آسیب دیده بسیج مى شوند. در اینجا هم اتفاق افتاد، اما انتظار ما بیش از این بود.

جمعیت آمریکا خیلى زیاد است، نزدیک به ۲۵۰ میلیون نفر است. به نظر من، همان روزهاى اول مردم مى توانستند با حضور خود ابعاد فاجعه را محدود و کمک بکنند. حالا دولت دیرتر رسید یا بعداً رسید، این علتهایش را شماها باید بررسى کنید که علت چه بود که دولت نتوانست در روزهاى اول وظیفه خودش را خوب انجام بدهد. اما ما این انتظار را از مردم داریم. مبناى این انتظار ما اعتقادات ماست. ما فکر مى کنیم آن چیزى که پایه ارتباط، صلح و امنیت پایدار مى شود، عشق و علاقه انسانها به یکدیگر است. ما طبق اعتقاداتمان باید آدمها را دوست داشته باشیم.

سخنرانی احمدی نژاد سایت احمدی نژاد اینستاگرام احمدی نژاد اخبار احمدی نژاد

منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مهدی می گوید

    سلام
    اقای ……….. چراغی که بر خانه رواست ..به هیچ بیگانی روا نیست ها
    من نمیگذرم از حساب …….‌‌خانه….کشور…
    اگر زلزله بیاد هم تهران خراب میکنه….
    کس نخواراند پشت من جز ناخن انگشت من
    …..انگشت من …..