بهترین خوراکی هایی که عمر را افزایش می‌دهند

0
با مصرف این خوراکی‌ها سلامتی شما برای همیشه بیمه شده و عمر طولانی خواهید داشت.

مجموعه غذاهای سالم نه تنها باعث ثابت ماندن وزن و تامین سوخت مورد نیاز بدن می‌گردد، بلکه کمک می‌کند تا افراد همیشه جوان بمانند. مطالعات نیز نشان می‌دهد که ثابت ماندن وزن بدن سلامتی طولانی مدتی را به افراد هدیه می‌کند. در نهایت، ساده‌ترین و موثرترین راه برای رسیدن به سلامتی و عمر طولانی مدت این است که افراد به خوراک خود و مواد مغزی که وارد بدن خود می‌کنند، توجه کنند.

به همین منظور کافی است کمی در مورد غذاهای مصرفی خود دقیق شده و در انتخاب آنها غذاهای با کیفیت بالا و سرشار از آنتی اکسیدان را انتخاب کنیم.

لیمو
این میوه منبع خوبی از آنتی اکسیدان می‌باشد که از آسیب رادیکال های آزاد (رادیکال هایی که مسئول پیری قبل از بلوغ است) جلوگیری می‌کند. ویتامین C موجود در لیمو کمک می‌کند تا قابلیت ارتجاعی پوست حفظ شده و میزان چین و چروک و لکه‌های پوستی کاهش یابد.

روغن نارگیل
این روغن علاوه بر اینکه دارای خواص فوق‌العاده و شگفتی برای سلامتی بدن است، لوسیون خوبی برای پوست نیز به شمار می‌رود که می‌توان برای هر مکان پوستی از آن استفاده کرد. همچنین روغن نارگیل دارای خواص چند پیری بوده و کمک می‌کند تا پوست از مضرات رادیکال های آزاد محفوظ بماند،‌ رادیکال هایی که پوست را پیر نشان می‌دهند.

کلرلا
یک جلبک گیاهی تک سلولی است که غالبا به عنوان یک غذای کامل شناخته می‌شود کلرلا خواص حیرت انگیزی دارد، از جمله این خواص می‌توان به افزایش سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. همچنین زمانی که فرد به یبوست مبتلا می‌شود این جلبک می‌تواند به بهبود هضم غذا کمک کند. گفتنی است که کلرلا درافزایش تمرکز و سطح انرژی بدن و متعادل شدن PH بدن اثر به سزایی می‌گذارد.

ماهی قزل آلا و تن
این ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد که در جوان ماندن افراد و سلامتشان نقش مهمی را ایفا می‌کند. EPA یکی از انواع اسیدهای چرب امگا ۳ می‌باشد که در این دو نوع ماهی به وفور یافت می گردد. مصرف این نوع ماهی‌ها به کاهش التهاب کمک کرده و از بروز سرطان پوست جلوگیری می‌کند.

هویج، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین
همه این خوراکی‌ها حاوی بتاکاروتن می‌باشد که به همین دلیل رنگ نارنجی را به خود گرفته‌اند. بتاکاروتن برای سلامت پوست و چشم‌ها بسیار اهمیت داشته و از میزان برخی بیماری‌ها نظیر سرطان، بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان می‌کاهد. همچنین این سبزی‌های نارنجی رنگ حاوی مقدار زیادی ویتامین ‌A و C می‌باشند که برای سلامتی سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت است..

منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ