صحبت‌های جنجالی محمدرضا شریفی‌نیا در شبکه خبر

0
برنامه «شهر فرنگ» که از شبکه خبر سیما پخش می شود، پنجشنبه شب میزبان محمدرضا شریفی‌نیا، بازیگر سینما و تلویزیون بود که اظهاراتی جنجالی در این برنامه زنده به زبان آورد؛ او درباره مردهای دو زنه و رواج مواد مخدر میان برخی بازیگران صحبت‌های مهمی را بیان کرد.
 همسر محمدرضا شریفی نیا بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا اعتیاد بازیگران

شریفی‌نیا در این برنامه ادعای برخی منتقدان به بازی در نقش‌های تکراری را ادعایی پیش‌پاافتاده خواند و گفت: ما مساله‌ای با عنوان سریال‌سازی در سینما داریم مثلا شخصیتی که در «اخراجی‌ها» تکرار یک شخصیت است و در سری‌های بعدی هم این شخصیت تکرار می‌شود، این به معنای به تکرار افتادن نیست. اما از منظر دیگر اگر کسی توانست نقش مثلا روحانی را خوب بازی کند، هیچ اشکالی ندارد بار دیگر هم همان نقش را بازی کند.

او ادامه داد: این منتقدان به چارلی چاپلین هم ایراد می‌گیرند؟ نه! خیلی از بازیگرها مثل لویی دوفونس یا ترنس هیل و باد اسپنسر که در فیلم‌های وسترن بازی کردند، کاراکترهایی هستند که بارها تکرار شدند و مردم هم دوست داشتند.

شریفی‌نیا در باره این که چرا این‌قدر نقش مرد دو زنه را بازی می‌کند، گفت: کمتر کسی حاضر می‌شود نقش مرد دو زنه را بازی کند و من برای نشان دادن زشتی دروغ، این نقش را بارها بازی کرده‌ام و باز هم بازی خواهم کرد؛ زیرا این یکی از مشکلات جامعه ماست. اتفاقا خیلی شایعات هم برای من درست کردند، ولی من یک بار ازدواج کردم و دیگر تمام شد.

شریفی‌نیا در پاسخ به سوالی درباره این که فیلم‌های طنز ایرانی سطح کیفی قابل‌قبولی ندارد، گفت: مردم دوست دارند از این کارها ببینند و این فیلم‌ها فروش خوبی هم دارد. کسی که خسته از محل کار می‌آید و می‌خواهد فیلم مفرح ببیند، نباید نسبت به خواست او بی‌توجهی کرد.

او در بخش دیگری از این برنامه درباره انتقاد از سطح پایین فیلم‌های کمدی در ایران هم توضیح داد: برای عده‌ای همان فیلم سینمای کمدی که برخی می‌گویند سینمای شونه تخم‌مرغی لازم است. یک زمانی بود سینمای شبه روشنفکری ما آمد و فیلم‌های تجاری که مثلا جمشید هاشم‌پور بازی می‌کرد را زدند. یعنی وقتی دیدند فیلم‌خودشان فروش نداشت به این فیلم‌ها و مردم ایراد ‌گرفتند که این فیلم را نبینید. در صورتی که مردم، این فیلم‌ها را می‌دیدند، ولی وقتی به مردم توهین می‌شد، دیگر نمی‌روند این نوع فیلم‌ها را ببینند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: بخشی از سینما سرگرمی است تمام فرهنگ مملکت که قرار نیست در سینما باشد پس مساجد و مدارس و دیگر جا‌ها چه کار می‌کنند.

مجری برنامه در مورد ورود بازیگران به سینمایا باندهای بازیگری در سینما سوال کرد و شریفی‌نیا هم پاسخ داد: به قولی مورچه چیه که کله پاچه‌اش‌چی باشد. کل سینما چی هست که باند هم داشته باشد. بحث باند در سینما نیست، تمام دنیا برای کارهای هنری گروه تشکیل می دهند. شما در یک اداره کار می‌کنید با یک گروه کار می‌کنید در سینما هم همین طور است.

اما بخش جنجالی این گفت‌وگو آنجا بود که مجری از شریفی‌نیا پرسید یکی از مهمانان هفته‌های گذشته ادعا کرده بین بازیگران سینما استعمال مواد مخدر رواج یافته و در مورد خیلی از آنها مشکل‌ساز شده است چقدر این موضوع صحت دارد؟

شریفی‌نیا با تائید این موضوع گفت: بازیگری را سر صحنه می‌بینی وسط کار گذاشت و رفت، می‌پرسی کجا رفته؟ می‌گویند رفته خودش را بسازد! اتفاقا معضل من با کسانی که می‌گویند باند داری همین است. کسانی که من برای بازیگری می‌آورم از لحاظ اخلاقی طلا هستند. متاسفانه اعتیاد معضلی است که گریبانگیر بعضی از بازیگران ما شده است و خیلی‌ها به مشکل خوردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ