خانه / آخرین اخبار / ۱۳ اشتباه بزرگ در نوشتن رزومه کاری

۱۳ اشتباه بزرگ در نوشتن رزومه کاری

رزومه، مهمترین سند و مدرک شما در راه یافتن شغل و کار مناسب است و به نوعی می توان از این سند به عنوان برگ برنده در جستجو برای کار یاد کرد. این برگ برنده گاهی می تواند تنها نقش یک میانبر را برای شکست شما در جستجو برای کار ایفا کند و هیچ نتیجه ای برایتان نداشته باشد.

،اما مشکل کجاست و چرا گاهی نوشتن و ارسال رزومه برای نهادها و سازمان های مختلف حتی در حد یک تماس تلفنی هم نتیجه نخواهد داشت؟ در این مقاله شما را با سیزده اشتباه در رزومه نویسی آشنا می کنیم که ارتکاب به آنها می تواند  رزومه شما را به ساده ترین شکل ممکن از اعتبار بیاندازد.

۱- طولانی بودن
رزومه یعنی سابقه شغلی شما. رمان نیست که در آن داستان سرایی کنید!

۲- استفاده از آدرس ایمیل نامعتبر
آدرس ایمیل این روزها فقط برای پز دادن نیست، در عصر ارتباطات زیاد به کار می آید.

۳- استفاده از تصاویر، جدول یا نمودار در رزومه
قرار نیست کتاب بنویسید و تحویل کارفرما دهید. تصویر، جدول یا نمودار به کار کارفرما نمی آید.

۴- نوشتن اهداف به جای سوابق اجرایی
اینکه شما چه آرزوهایی دارید با اینکه چه سابقه و تجربه ای دارید تفاوت دارد.

۵- استفاده از سرنویس و پانویس
هدر یا فوتر که به فارسی سرنویس و پانویس گفته می شود به کار رزومه نمی آید. در رزومه همه چیز باید در متن باشد و نه حاشیه.

۶- فرمت ناهمگون
از قالب بندی و فرمت زیبا و سنگین برای نوشتن رزومه استفاده کنید تا زیبایی بصری هم داشته باشد.

۷- استفاده از فونت ها و رنگ های نامناسب
رزومه کارت پستال نیست. نیاز به فونت های خاص و رنگ های جیغ ندارد. فونت رسمی و رنگ سنگین باید باشد.

۸- عدم استفاده از ترتیب زمانی معکوس
نوشتن سوابق حتما باید از آخر به اول باشد یعنی هر آنچه اخیرا تجربه کرده اید باید در اولین نگاه به چشم بیاید.

۹- در هم برهم نویسی
درهم و برهم نوشتن و بی نظم بودن رزومه فقط کارفرما را خسته می کند.

۱۰- زیاده از حد جزئی نویسی
نیازی نیست سوابق را با همه جزئیات بنویسید چون در اینصورت خوانده نمی شود. اگر نیاز شد در مصاحبه ی شفاهی می تواند در موردشان توضیح دهید.

۱۱- اطلاعات بی ربط نوشتن
رزومه و بخصوص سوابقی که در آن نوشته می شود باید مرتبط با عنوان شغلی درخواست شده باشد. اگر تجربه یا دوره آموزشی غیرمرتبط نوشته شود توی ذوق کارفرما می خورد.

۱۲- نوشتن مهارت هایی که همه ی کارجویان دارند
مهارت هایی که می نویسید بهتر است برگ برنده شما باشد، یعنی چیزی که فقط شما یا تعداد کمی بلدند و نه مهارت های اولیه ای که همه آن را می دانند.

۱۳- به حالت سوم شخص یا اول شخص نوشتن
بهتر است در رزومه از عبارت های اسمی استفاده شود و استفاده از اول و شخص و سوم شخص به هیچ وجه توصیه نمی شود.

منبع: کلید راز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*