جلوگیری از آلزایمر، بیماری قلبی و سرطان با این خوراکی

0
یکی دیگر از مزایای خوردن جوانه ها داشتن مقدار زیادی اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است.

امام رضا علیه السلام: هر کس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راضى خواهد بود.

بسیاری از مردم جوانه ها را نمی خورند و این  مایه تاسف است،  جوانه ها یکی از  مغذی ترین خوراکیها  در رژیم غذایی  هستند. در این پست میگوئیم که چرا جوانه های گیاهان با سرطان، بیماری آلزایمر و بیماری های قلبی مبارزه می کنند.

جوانه چیست؟

جوانه  در اصل شاخه  گیاه  است که ساقه  پس از جوانه زدن رشد می کند . این می تواند جوانه گوجه فرنگی،  نخود، جوانه ماش، و … باشد.

فواید  جوانه

بسیاری از جوانه ها   تا ۱۰۰ برابر  آنزیم دارند . آنزیم یک نوع پروتئین است که   بدن به آنها نیاز دارد. این آنزیم هابرای سلامت بدن لازم هستند.

فیبر بیشتر: در جوانه، لوبیا، ، و دانه ها  مقدار فیبربیشتر،  است که  به بهبود سلامت روده کمک میکند.فیبر سموم را به سرعت از سیستم گوارشی بیرون می برد.

 مواد مغذی بیشتر: مقدار ویتامین جوانه نیز قابل توجه است. هنگامی که دانه های  غلات جوانه می زند، ویتامین موجود در آن  می تواند بیش از ۲۰ برابر افزایش  یابد. این ویتامین بیشتر برای سلامتی  سودمند است.

 مقدار اسیدهای چرب ضروری بالاتر: مقدار اسیدهای چرب ضروری نیز در طول فرآیند جوانه زدن  افزایش می یابد.  اسیدهای چرب ضروری می تواند در بهبود سلامت قلب و سیستم قلبی و عروقی، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی  موثر واقع شود .

مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان عالی: یکی دیگر از مزایای خوردن جوانه ها داشتن  مقدار زیادی اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است که   ترکیبی از اسیدهای آمینه اضافی و آنتی اکسیدان ها یک شیوه خوب برای مبارزه با سرطان و بهبود  کارکرد مغز است.

 بهبود توانایی های شناختی: با بهبود توانایی های شناختی خود ،  می توانید  بیماری آلزایمر  را به تاخیر انداخته و یا  سرعت پیشرفت این بیماری را کاهش دهید. آنتی اکسیدان ها  زیانهای  رادیکالهای آزاد که می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان ها شوند خنثی میکنند

بهبود سلامت قلب:  جوانه ها ارزان  و مقرون به صرفه هستند،  با خوردن جوانه های بیشتر، شما می تواند به بهبود سلامت قلب  و جلوگیری از بیماری آلزایمر و سرطان کمک کنید
چه جوانه ای باید بخورید؟

جوانه حبوبات و سبزیجات

جوانه حبوبات یکی از  مغذی ترین خوراکی هایی است که سرشار از  از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و غذاهای کاملی هستند.

جوانه   حبوبات مثل کم چربی، تنها  بسته های ۵۰ گرمی آن حاوی ۹ کالری است. ج.انه نخود را می توانید به  آب میوه، سالاد، سوپ، و یا حتی ساندویچ خود اضافه کنید تا مواد مغذی بیشتری دریافت کنید

حالا که  فهمیدید باید  از  جوانه های گیاهی بیشتری بخورید، آنها را به   رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.  به بهبود سلامت قلب و عروق  کمک کرده و  از سرطان و و بیماری آلزایمر پیشگیری میکند ،ارزان است و می توانید هر روز استفاده کنید.

دکتر سلام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ