حکم دادگاه جیسون رضاییان صادر شد

0
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که پرونده احمدی نژاد بسته نشده و رسیدگی به آن ادامه دارد گفت: حکم پرونده جیسون رضاییان صادر شده است.
فارس: غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتاد و ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص تجهیز امکانات زندان بزرگ تهران، گفت: این زندان ظرفیت خوبی دارد و تلاش می‌شود با کمک از دولت، هرچه زودتر آن را تجهیز کنیم اما چون بودجه لازم برای تجهیز همه بخش‌ها فراهم نشده، تنها بخش کمی از این زندان تجهیز شده است.

وی افزود: در صورتی که مشکل بودجه برطرف شود در ۶ ماه دوم سال می‌توانیم این زندان را تجهیز کنیم که در این صورت گشایشی در کار زندانیان و سازمان زندان‌ها صورت می‌گیرد.

محسنی اژه‌ای درخصوص احضار احمدی‌نژاد به دادگاه و روند پرونده وی گفت: این پرونده بسته نشده و در حال رسیدگی است.

وی در خصوص پرونده جیسون رضاییان گفت: حکم این متهم صادر شده اما اطلاعی ندارم که به وی ابلاغ شده است یا خیر.

سخنگوی دستگاه قضایی تصریح کرد: در صورتی که متهم یا وکلای وی به حکم صادره اعتراض کنند حکم به دیوان عالی کشور می‌رود در غیر اینصورت حکم قطعی است.

یکی از خبرنگاران گفت: عده‌ای قبل از انقلاب، اموال غیر منقولی داشتند که الان دست نهادهای انقلابی است، آیا راهکاری وجود دارد که این اموال به بازماندگان آنها داده شود که اژه‌ای در پاسخ گفت: یک سدته از افراد ممکن است آنهایی باشند که هیچ/ونه اتهامی به آنها وارد نبوده، اموالشان نامشروع نبوده و بعد انقلاب هم علیه نظام کاری نکردند که وکیل هم دارند که طبیعتاً اموالشان در اختیار خودشان است.

وی تاکید کرد: یک دسته دیگر افرادی هستند که نمی‌دانیم مشکلی دارند یا خیر، اموالی در ایران است که رها شده و نمی‌دانیم طرف زنده است یا مرده، وکیل دارد یا نه و اموال او مشروع است یا نامشروع ، به همین جهت هم نهادهای انقلابی آن را اداره می‌کنند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اگر زمانی خود آن فرد، وکیل قانونی‌اش یا ورثه‌اش پیدا شوند بررسی می‌شود و چنانچه مشمول اصل ۴۹ نباشد و از مقامات قبل انقلاب هم نباشد، اموال بازگردانده می‌شود منتهی چون در اینت سالها نگهداری اموال هزینه‌ای در بر داشته، یک حق سرپرستی از او می‌گیرند و سپس اموال را باز می‌گردانند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: گروه سومی هم هستند که این شرایط را ندارند و اموالشان هم نامشروع است بنابراین مشمول اصل ۴۹ هستند و باید موضوعشان در دادگاه‌های اصل ۴۹ رسیدگی شود، اگر کل یا بخشی از اموال آنها نامشروع باشد قطعاً ضبط خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ