این خوراکی پرقدرت ریه را ضد عفونی می کند

0
سیر دارای ویتامین های (b و c) میباشد برای مداوای سل سینه و اسهال و فشار خون مفید است.

سیر دارای اسانس گوگردی فرار از گوگرد سیلیس و ید میباشد و دستگاه بدن را در مقابل بسیاری از بیماریها حفظ کرده و تندرستی کامل جسم را تامین و تا سن کهولت نگهداری می کند. چون یکی از داروهای ضد عفونی درجه اول است ما را مقابل امراض مسری مخصوصاً گریپ محفوظ نگه میدارد و برای مجاری ریه ضد عفونی قوی است و مصرف آن به سرعت خلط سینه را کم میکند و در تحریک اشتها مفید است و عمل هضم را آسان ساخته و ترشحات «عصیر معدی» را به کار می اندازد و در معالجه رماتیسم التهاب معدی مفاصل سیاتیک، فساد خون، انواع ورم ساق پاها ، واریس، آستم و بر نشیت مخصوصاً. دکتر (شیر و نان) سوپ را مثل داروی مخصوص خیلی قوی در معالجه آستم و انواع بر نشیت موثر میدانند سیر کرم کش قوی است و کرم روده را از بین میبرد.

سوپ سیر برای سلسله اعصاب و شرائین مقوی است از سرکه سیر و جوشانده سیر برای انواع زخمها ضماد تهیه میکنند. خوردن سیر برای اشخاصیکه مبتلا به امراض جلدی هستند جهه کودکان شیرخوار خوب نیست و مصرف آن درباره این اشخاص منع گردیده. در مورد بچه ها شیر را فاسد میکند و آنها را به نفخ شکم و دل درد میکند. برای رفع بوی سیر از قرصهای کوچک کلروفیل استفاده نمایند و بایستی بلعیده شود یا اینکه چند دانه نقل بادیان یا یک سیب درختی و چند برگ جعفری و به طور کلی سبزیهای سبز رنگ که دارای کلروفیل طبیعی میباشد یا لبو پخته و یا تنوری یا در خاکستر؛ رفع بوی سیر را از دهان میکند.

رسول اکرم (ص)*:«سیر شفای هفتاد بیماری است» سیر*در تقویت بنیه و جلو گیری از تصلب شرایین و پائین کشیدن فشار خون دوائی کامل و کافیست.سیر*جریان خون را در رگها تنظیم میکند و خون را صاف میکند.سیر*از پیریهای زود رس که نتیجه فساد خون است و رماتیسم و بواسیر،این گیاه سودمند اثری شفا بخش دارد.سیر*این بیماریها را علاج میکند یا دست کم تخفیف میدهد:« سل ریوی،آنفلونزا،نفس تنگی،زخم معده، عفونت روده ها دیفتری، کدورت رنگ پوست،التهابات معدی».امام صادق(ع):*در سیزده قرن پیش در مورد خواص سیر دستور های طبی فرموده که با عقیده دانشمندان فن پزشکی در این عصر تطبیق می شود. و نیز امام فرموده «بوسیله سیر دردهای خود را درمان کنید».

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ