برخورد جدی با «آرایش ویژه ماه محرم»

0

آنچه به تازگی با عنوان «آرایش ملایم ویژه ماه محرم» و یا «اصلاح ویژه محرم» از سوی برخی آرایشگران تبلیغ می‌شود،‌ غیرقانونی است و می‌تواند به توبیخ منجر شود. این را هم رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران و رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تهران می‌گویند.

شروع این تبلیغات از چند سال گذشته در آرایشگاه‌های زنانه آغاز شد، اما بعدها دامنه آن به آرایشگاه‌های مردانه هم کشیده شد.

در واقع آرایشگران برای خروج از رکود فعالیتشان در ماه محرم، این ترفند را به کار می‌برند تا صندلی‌های خالی خود در این دوره زمانی پر کنند. این اقدام اما واکنش‌های زیادی را در پی داشت.

تبلیغات آرایش ویژه محرم قدغن است

به گفته رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه تهران، آرایش ویژه محرم و تبلیغات آن به طور کلی ممنوع است.

افسرالملوک سایان با ابراز ناراحتی از بروز این وضع عنوان کرد: برای آرایشگاه‌های زیرمجموعه اتحادیه پیامکی مبنی بر پیگرد قانونی این نوع تبلیغات ارسال و آگهی آن نیز در روزنامه‌ها درج شده است.

وی افزود: همچنین بخشنامه‌ای درباره این موضوع و پیگردهای قانونی آن برای آرایشگاه‌ها ارسال شده است.

برخی مردم طالب هستند

با این حال، مدیر یک آرایشگاه زنانه درباره این موضوع گفت: ما تبلیغاتی در این خصوص نداریم، اما موجی در میان برخی مردم به راه افتاده که طالب این نوع آرایش است.

معصومه محمدیان ادامه داد: ما اجازه نداریم از مشتری بپرسیم که با این آرایش به کجا می‌رود؛ ضمن اینکه آگهی و پیامک ممنوعیت چنین فعالیتی در ماه محرم به دست ما نرسیده است.

مقابله اتحادیه با هر نوع توهین به مذهب

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه گفت: آرایشگاه‌ها به‌ هیچ عنوان اجازه انجام تبلیغات در این زمینه را ندارند و به محض اطلاع از این موضوع آن واحد صنفی را پلمپ خواهیم کرد.

مصطفی آگاهی افزود: به زودی در این خصوص اطلاع‌رسانی ویژه می‌کنیم و مصادیق آن را در سایت اتحادیه درج خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در اولین روز ماه محرم پیامک اطلاع‌رسانی درباره پیگرد قانونی این کار برای اعضا ارسال خواهد شد، بیان کرد: آنچه تحت عنوان آرایش یا مدل موی ویژه محرم در جامعه رایج شده، توهین به مذهب است و ما با آن مقابله می‌کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ