سود برجام به جیب امارات می رود!

0
یک مقام اماراتی با اشاره به منتفع شدن اقتصاد این کشور از لغو تحریم های ایران گفت: لغو تحریم های ایران و ترمیم اقتصاد آمریکا به امارت کمک می‌کند تا بتواند در مقابل شوک های منفی ناشی از اقتصاد جهانی مقاومت کند.

به گزارش بلومبرگ خبر داد، دوبی انتظار دارد لغو تحریم های ایران و ترمیم اقتصاد آمریکا به امارت کمک کند تا بتواند در مقابل شوک های منفی ناشی از اقتصاد جهانی مقاومت کند و رشد اقتصادی این امیرنشین اماراتی در سال جاری و سال آینده میلادی به ۴ درصد برسد.

رائد صفادی، مدیر اجرایی بخش تحقیقات اقتصادی و سیاست گذاری اداره توسعه اقتصادی دوبی گفت، این عوامل کششی که شامل افزایش تقاضا از سوی هند نیز می شود، هرگونه باد مخالف اقتصادی ناشی از کاهش رشد اقتصادی چین را جبران خواهد کرد.

وی افزود، رشد در بخش تجارت، خرده فروشی، گردشگری، هوانوردی و حمل و نقل دوبی «در محدوده ۴ درصد» قرار دارد. قبلا پیش بینی شده بود که رشد امسال به ۳.۵ درصد برسد.

صفادی در ادامه گفت، توافق ایران با قدرت های جهانی موجب توقف برنامه هسته ای این کشور و در مقابل لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران می شود. دوبی در حال منتفع شدن از نزدیکی (جغرافیایی) خود به ایران است.

این مقام اماراتی افزود، «وابستگی ایران به دوبی به عنوان یک قطب (تجاری)» برای کمک به بازسازی زیرساخت ها و ارتباطاتش در حال افزایش است.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ