کاش این ۷ خودرو هرگز تولید نمی‌شدند! + عکس

0

برخی اوقات کمپانی‌های تولید کننده اتومبیل بعد از مدتی که تولید یکی از خودرو‌های خود را متوقف می‌کنند، گاها آن را دوباره باز می‌گردانند و در این بین گاهی اوقات می‌توان این خودرو‌های مجدد عرضه شده را یکی از غول‌های بازار دانست. برای مثال کمپانی شورولت، تولید کامارو را در سال ۲۰۰۲ متوقف کرد اما هشت سال بعد دوباره آن را بازگرداند و توانست موفقیت زیادی نیز کسب کند. همچنین کمپانی Dodge نیز Challenger خود را دوباره بازگرداند و نتایج خوبی نیز گرفت.

اما باید بدین نکته نیز توجه کرد که تمام محصولاتی که توقف تولید شده‌اند و دوباره باز گردانده می‌شوند تضمینی برای موفقیت، نظیر کامارو و… ندارند. پس با این اوصاف برخی از خودروها به هیچ وجه نباید دوباره بازگردانده شوند. اکنون در این مقاله تصمیم داریم به معرفی ۷ اتومبیل بپردازیم که کمپانی‌های تولید کننده نباید آن‌ها را مجددا تولید کنند.

Ford Taurus

اولین نسل از فورد Taurus توانست یک قدم بزرگ برای افزایش شهرت این کمپانی محسوب شود. بدون شک در آن زمان نیز علاقه‌مندان خودرو دوست نداشتند به سمت اتومبیل‌های جلو محرک بروند اما ظاهر زیبای این خودرو باعث می‌شد که بسیاری از افراد به سمت آن حرکت کنند. در واقع فورد این خودرو را به عنوان جایگزینی برای LTD عرضه کرده بود. در مقایسه با فورد LTD، فورد Taurus بسیار جذاب‌تر بود و البته کارآمدی لازم را نیز داشت.

جای تعجب نیست که Taurus یک موفقیت بزرگ برای فورد محسوب می‌شد اما متاسفانه این محصول با وجود استقبال مشتریان کمی تکراری شد و دیگر از دیدگاه مشتریان خوش استایلی قبلی خود را نداشت. مدتی بعد فورد یک نسخه جدید از Taurus را عرضه کرد که از لحاظ ظاهری نیز تغییراتی را به خود دیده بود اما در مقابل بسیاری از کاربران دیگر چندان توجهی به آن نداشنتد و فورد نیز هرگز نتوانست میزان فروش اولین نسخه از Taurus را دوباره تجربه کند.

Cheverolet Malibu SS

سال ۱۹۹۷ بود که کمپانی شورولت، Malibu را عرضه کرد. این محصول از همان زمان نیز یکی از خودرو‌هایی بود که به سادگی می‌توانستیم آن را فراموش کنیم. یک اتومبیل جلو دیفرانسیل با سِگمنت سدان که بسیاری از دوست داران شورولت را ناامید کرد و توانست یک تجربه تلخ در تاریخچه این کمپانی باشد. اما کمپانی همچنان به تولید این محصول ادامه داد و در انتها توانست فروش نسبتا خوبی را از سوی آن شاهد باشد. پس با این اوصاف چندان هم نباید به تولید چنین محصولی، اشتباه گفت.

پس با این حال اشتباه کجاست؟ شورولت در سال ۲۰۰۶ تاحدودی سعی کرد که دوباره Malibu را با نام Malibu SS بازگرداند که می‌توانست ۲۴۰ اسب بخار در اختیار راننده قرار دهد و بعد از آن نیز محصولی تحت عنوان Malibu Maxx SS را عرضه کرد که این نمونه بسیار بهتر از Malibu SS بود.

Mercury Cougar

بر اساس اولین موفقیت موستانگ، کمپانی فورد یک نسخه تحت رده Mercury تولید کرد که Cougar نام گرفت و در واقع نسبت به Mercury عملکرد بالایی داشت. بعد از سال‌ها این خودرو رفته رفته زیباتر و لوکس‌تر شد اما زمان سریع سپری شد و فورد فروش این محصول را متوقف کرد. اما در سال ۱۹۹۸ این خودرو به امید اینکه بتواند نام فورد را دوباره زنده کند و محصولی پرفروش باشد، بازگشت. اما متاسفانه نسخه جدید، جلو محور بود و در واقع آن قدرت و کارایی‌ را که از Mercury Cougar انتظار داشتیم ارایه نمی‌داد.

Pontiac GTO

کمپانی Pontiac با عرضه محصولی تحت عنوان GTO توانست توجه کاربران را به سمت خود جلب کند و در این بین نیز شاهد جدال بین سایر کمپانی‌های آمریکایی تولید کننده خودرو بودیم که اغلب این رقابت در زمینه خودرو‌های عضله‌ای جریان داشت. اما شاید در حال حاضر نیز بتوان GTO را بهترین اتومبیل عضله‌ای تولید شده توسط Pontiac دانست. اما همانند سایر خودرو‌هایی که در این لیست حضور دارند، این محصول نیز با اتمام عرضه نسخه اصلی خود و فروش نسخه جدید، با افول تقاضا و محبوبیت مواجه شد.

سال ۲۰۰۴ بود که Pontiac تصمیم گرفت این خودرو را دوباره به خیابان‌ها بازگرداند و البته دوباره نیز از همان نام برای عرضه آن استفاده کرد. اما شاید بتوان قیمت بالا و ظاهر محافظه کارانه آن را یکی از دلایلی دانست که GTO جدید نتوانست موفقیت کافی را به دست آورد.

Ford Thunderbird

کمپانی فورد در پاسخ به کوروت شرکت شورولت، Thunderbird را در سال ۱۹۵۵ عرضه کرد. اما این محصول رقیبی مستقیم و شناخته شده برای نماینده شورولت نبود و در مقابل حس و حال لوکس بودن زیادتری داشت و کمتر اسپرت بود. این خودرو لقب اولین اتومبیل لوکس شخصی را به خود اختصاص داد. اما در کل Thunderbird توانست یک محصول موفق برای فورد باشد.

اما این موفقیت فقط تا سال ۱۹۹۷ بود. در سال ۲۰۰۲ کمپانی فورد تصمیم گرفت تا دوباره این محصول را به خط تولید باز گرداند و البته در طول سال اول نیز با استقبال مناسبی از سوی کاربران مواجه شد اما بعد از آن آمار فروش روند نزولی شدیدی را به خود دید. باید بدین نکته نیز توجه کرد که اتومبیل مذکور بسیار راحت و کاربر پسند بود و سرانجام فورد نیز این محصول را در سال ۲۰۰۵ به دفترچه خاطرات خود سپرد.

Maybach ۵۷

Maybach تاریخچه بلندی در تولید محصولات بزرگ و لوکس دارد که برای افراد ثروتمند مناسب هستند. قبل از جنگ جهانی دوم این شرکت شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۹۶۰ نیز توسط Daimler-Benz خریداری شد و البته بعد از آن تقریبا به صورت غیر فعال در آمد. اما زمانی که کمپانی BMW شرکت Rolls-Royce را خریداری کرد، بنز نیز تصمیم گرفت که دوباره Maybach را به صحنه روزگار باز گرداند.

نتیجه این تصمیم، محصولی با نام Maybach ۵۷ بود که فاصله بین دو محور زیادی داشت و از قابلیت‌های زیادی بهره می‌برند که تمام این ویژگی‌ها می‌توانستند نماینده مرسدس بنز را به رقابت با رولز-رویس و بنتلی آماده کنند. اما این محصول فوق لوکس به دلیل قیمت بالا، فروش کمی را تجربه کرد و شاید بتوان گفت خاطره جالبی را در دل مرسدس بنز نتوانست ثبت کند.

Lincoln Zephyr

اگر بخواهیم سفری به گذشته داشته باشیم و به زمانی که Lincoln به عنوان یک کمپانی بزرگ تولید کننده محصولات لوکس و رقابتی شناخته می‌شد بازگردیم، این کمپانی محصولاتی را تحت برند زیر مجموعه Lincoln-Zephyr عرضه کرد که تقریبا امکانات لوکس کمتری داشتند و البته با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شدند. این یک موفقیت بزرگ برای Lincoln محسوب می‌شد اما در نهایت بعد از گذشت چند سال این برند زیر مجموعه نیز با خود Lincoln ادغام شد.

در سال ۲۰۰۶ بود که کمپانی فورد تصمیم گرفت نسخه جدیدی از Fusion را عرضه کند اما در مقابل نماینده Lincoln که چندان هم محصول بدی نبود و تفاوت‌های کمی نسبت به نماینده فورد داشت به سمت توقف تولید کشیده شد.

منبع: چرخان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ