شکایت مانوئل ژوزه ، پرسپولیس را منحل می کند؟

0
پرونده شکایت مانوئل ژوزه و دستیارانش از پرسپولیس برای قراردادی که درباره اش از همان زمان، حرف های مختلفی گفته می شد، هنوز هم گمانه زنی های مختلفی می شود.

آخرین گفته مربوط به علیرضا علیپور است که در یک برنامه تلویزیونی گفته است:«من آن زمان گفتم مشکل این مربی را با ۱۰۰ هزار دلار حل کنید اما در تلویزیون نشستند و گفتند این حاج آقا علیپور نمی گذارد ما کارمان را بکنیم، اما الان با یک و نیم میلیون دلار هم نمی توانند مشکل را حل کنند.»

این البته تنها یکی از تخمین ها درباره شکایت است و پیشتر معاونت حقوقی وزارت ورزش این رقم را در زمان جدایی رویانیان از پرسپولیس در حدود ۲۰ میلیارد تومان تخمین زده بود اما دو هفته قبل بود که روزنامه پیروزی ، ارگان رسمی هواداری این تیم که البته رابطه ای نزدیک با محمد رویانیان هم دارد ، این رقم را ۵۰ میلیارد تومان تخمین زده بود. البته آنها کاملا امیدوارانه نوشته بودند این شکایت از سوی فیفا رد می شود.

علیرضا علیپور اما طور دیگری در برنامه تلویزیونی حرف می زد و کمیته حقوقی وزارت ورزش هم خیلی امیدوار نیست تا پرسپولیس برنده این شکایت باشد.

مانوئل ژوزه پرتغالی و دستیارانش در زمان رویانیان به پرسپولیس آمدند تا هدایت این تیم را بر عهده داشته باشند. آنها در کمتر از ۶ ماهی که ایران بودند با قرارداد گرانقیمتی که بسته بودند، قرار بود از پرسپولیس تیمی قهرمان مثل الاهلی مصر بسازند اما در عمل نتوانستند. مشکلاتی مثل تعداد زیاد ملی پوشان و جنگ های بی پایان شان با کارلوس کی‌روش که از پرتغال با خود آورده بودند، شرایط را به سمتی برد که آنها موفق نشوند.

برای جدایی با این مربی اما باشگاه بدترین شیوه را در پیش گرفت. بازی دزد و پلیس با این مربی و بعد قهر همراه با دعوایی که حالا رویانیان درباره اش می گوید:«مانوئل ژوزه به تمرینات نیامد تا از نظر ما قراردادش را یک طرفه فسخ کرده بود و ما نباید غرامتی پرداخت کنیم.» را باید دید فیفا می پذیرد؟

این شکایت تقریبا دو سالی است که دست به دست می شود و هنوز فیفا برایش تصمیمی نگرفته است. حالا نوبت آن شده تا برایش حکمی صادر شود. حکمی که اگر ادعای روزنامه پیروزی درباره اش درست باشد ، تنها یک حاصل خواهد داشت. اینکه ۵۰ میلیارد خسارت به بدهی هایش اضافه شود ، راهکاری غیر از انحلال پرسپولیس در شرایط کنونی بی پولی ، برای شان باقی نمی گذارد. چون دولت پولی به این تیم ها نمی پردازد و از سوی دیگر آنها در جذب اسپانسر هم حتی نتوانستند ، هزینه های جاری شان را تامین کنند.

اگرچه محمد رویانیان که هیچ یک از این ارقام را قبول ندارد ، همچنان می گوید:«این ها مرا کنار گذاشتند و اگر فیفا حکمی بدهد دیگر تقصیر من نیست. حتما بد از تیم دفاع کرده اند. اگر می گذاشتند ، من خودم بلد بودم با اسنادی که داشتم ، پرونده را به سود خودمان تمام کنم. مانوئل تهران را بی اجازه ترک کرد و قراردادش را یک جانبه فسخ کرد. پس دیگر سرمربی ما نبود.»

منبع: خبرآنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ