محرم نویدکیا سکوتش را شکست

0
محرم نویدکیا که هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای رسمی، به طور تلویحی از تیم سپاهان خداحافظی کرده و از هواداران خواسته بود به حمایت خود ادامه بدهند، پنجشنبه ۲۳ مهرماه پس از هفته‌ها به تمرینات این تیم بازگشت.

در شرایطی که تا مدتی بعد از انتشار بیانیه نویدکیا تمرینات تیم سپاهان تحت‌الشعاع قرار داشت، عصر روز چهارشنبه گذشته در پایگاه‌های هواداری سپاهان خبری مبنی بر بازگشت محرم نویدکیا به تمرینات این تیم منتشر شد که بر اساس این خبر برخی از بازیکنان سپاهان قرار است به سراغ محرم رفته و همراه وی به تمرین این تیم در آستانه دیدار با تیم سیاه‌جامگان بروند.

اما بالاخره طبق اعلام سایت باشگاه سپاهان محرم نویدکیا پنجشنبه ۲۳ مهر ماه ساعت ۱۵:۱۵ در مجموعه فردوس به تمرینات تیم فوتبال فولاد مبارکه ملحق شد و با حضور در محل تمرینات مورد استقبال کادر فنی، مسئولان و بازیکنان سپاهان و نیز هواداران حاضر در مجموعه فردوس قرار گرفت.

نویدکیا به تیم سپاهان بازگشت و این بار برخلاف گذشته سکوتش را نیز شکست و یک دل سیر با اصحاب رسانه صحبت کرد اما متانت اسطوره‌ فوتبال اصفهان به او اجازه نداد که صحبتی کند تا تیم سپاهان را به حاشیه ببرد.

محرم که در ابتدای فصل ناپدید شده بود و از آنجایی که علاقه‌ای به مصاحبه نداشت هر هفته یک سوژه برای دلیل قهرش بازگو شد از مشکل او با کادر فنی، عدم تمدید قرارداد علی احمدی، زمین باغ دریاچه و … اما به‌زعم محرم همه این‌ها عاملی برای ناراحتی وی بوده است و البته هیچ کدام از آن‌ها به تنهایی عامل خانه‌نشینی محرم نبوده است.

رسول خوروش، سرپرست سپاهان با اشاره به حضور محرم در تمرینات این تیم می‌گوید: با پادرمیانی بزرگان تیم و درایت مدیریت باشگاه، محرم روز جمعه در تمرینات تیم شرکت کرد.

خوروش، حضور محرم در سپاهان را عامل انگیزشی قوی می‌داند و ادامه می‌دهد: نویدکیا به همراه تیم تمرین کرد که حضور وی در تمرینات روحیه مضاعفی را به تیم بخشیده بود و موجب شده بود تا فضای بسیار مساعدی در تمرینات تیم سپاهان حاکم شود.

نویدکیا که هم در زمین فوتبال و هم در زندگی شخصی‌اش از هوش بالایی برخوردار است با مشکلات به وجود آمده تمام تلاشش را انجام داد تا سپاهان تیم محبوبش را وارد حاشیه نکند اما بعد از یکی دو هفته نتیجه نگرفتن سیر اتهامات و شعارها علیه وی به راه افتاد تا جاییکه محرم را وادار به صدور بیانیه کرد.

وی در بیانیه‌اش از هواداران خواهش کرده بود که به خاطر سپاهان فقط این تیم را تشویق کنند و برای تیم حاشیه درست نکنند که با این بیانیه هواداران نیز کمی عادت کرده بودند.

حسین فرکی عصر همان روز ‌در نشست خبری دیدار تیم‌های سپاهان و سیاه‌جامگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد بازگشت محرم نویدکیا اینگونه اظهار کرد: حاشیه‌ها همیشه حرف اول را می‌زند و زمانی که سؤال آخر را اول می‌پرسید، یعنی باید روی این موضوع تمرکز بیشتری کرد که البته این حق طبیعی شماست؛ محرم امروز به تمرینات تیم آمد و به او خیرمقدم گفته و حالا که وی آمده می‌توانید سؤالاتتان را از خودش بپرسید.

فرکی با همان موضع همیشگی نسبت به عدم حضور کاپیتان تیمش می‌گوید: من همان اعتقادی را که نسبت به او داشته، حالا نیز دارم و امروز در اولین روز حضورش در تمرینات، تنها به‌ صورت کلی با وی صحبت کردم.

با پادرمیانی بازیکنان سپاهان از جمله هادی عقیلی محرم به تمرینات تیم سپاهان اضافه شد تا در نبود احسان حاج صفی مرهمی بر تیم سپاهان باشد و هواداران را از این عمل بسیار خوشحال کرد تا جایی که فرهاد کاظمی نیز در کنفرانس پیش از بازی به این نکته اشاره کرد.

درست یک روز پس از حضور دوباره کاپیتان زردهای اصفهانی و پس از تساوی این تیم با سیاه جامگان مشهد، نوبت به خود نویدکیا می‌رسد تا پس از ماه‌ها سکوت اظهارنظر مبسوطی راجع به عدم حضورش داشته باشد.

نام کاپیتان سپاهان که در لیست هجده‌نفره هم قرار نگرفته بود از معدود دفعاتی بود که در مقابل خبرنگاران قرار گرفت و عقده گشایی کرد اما بازهم مثل هوش و ذکاوتش در زمین فوتبال سعی در آرام کردن جو گروه و از بین بردن حواشی کرد که بعید است با صحبت‌هایی که وی انجام داده است این اتفاق رخ دهد اما از لحاظ رسانه‌ای شاید این بهترین جواب و عکس‌العملی بود که محرم می‌توانست انجام دهد.

وی که در صحبت‌هایش بارها اذعان کرد که هم با باشگاه هم با کادر فنی و حتی با مسئولان کارخانه نیز مشکل دارد از آن‌ها خواست که جلسات تکی و خصوصی برای حل و توجیه آن‌ها نگذارند که محرم این موضوعات را فراموش کرده است و از الان در خدمت تیم است.

محرم نویدکیا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره بازگشت خود اینطور بحث را آغاز می‌کند: واقعیت این است که من بر خلاف میل باطنی‌ام به تیم برگشتم و این بازگشت فقط و فقط به خاطر هواداران و بازیکنان تیم به ویژه هادی عقیلی بود که خیلی با من صحبت کردند.نویدکیا که همچنان بر باقی ماندن مشکلات تاکید دارد و بازگشت خود را صرفا برای ادای دین به سپاهان می‌خواند اینطور ادامه می‌دهد: از مسئولان تیم، مسئولان کارخانه و کادر فنی خواهش می‌کنم اصلاً جلسه‌ای برای من نگذارند که در مورد مسائل و مشکلات به طور شخصی با من صحبت کنند چون تمام شده و رفته است. من تا وقتی به چیزی ایمان نداشته باشم در موردش بحث نمی‌کنم و مطمئنم آن چیزی که فکر می‌کردم درست بود اکنون هم اصلاً لازم نیست که چیزی را برای من توجیه کنند که فلان مسئله به خاطر این بوده است، من همه مسائل را در ذهن و قلبم حک کردم و دیگر تمام شده است.

وی در ادامه این مصاحبه به نوعی بیانیه خداحافظی‌اش را تائید کرده و از تصمیمش برای بازی نکردن خبر داده و می‌گوید: من تصمیم گرفته‌ بودم بازی نکنم و به همین خاطر هیچ تمرینی هم نداشتم. تمرینانتم را شروع می‌کنم و هر زمان فکر کردند به دردشان می‌خورم به میدان می‌روم.

کاپیتان تیم فوتبال سپاهان همچنان بر وجود مشکلات جدی با کل مجموعه سپاهان از کارخانه تا کادر فنی تاکید می‌کند و می‌گوید: من تقریباً با همه مشکل داشتم و این مشکلات هم از اول فصل شروع شد. بازگو کردن مشکلات هم نه کمکی به کارخانه می‌کند، نه به باشگاه، نه به تیم و نه به هواداران، من یک بازیکن هستم و وظیفه‌ام این است که بازی کنم، تا حالا هم اگر حرفی می‌زدم به خاطر تیم بود و اصلا احتیاجی نیست من چیزی را شفاف بگویم. فقط می‌توانم بگویم هیچ کدام از مشکلات من حل شده نیست و فکر هم نمی‌کنم قابل حل شدن باشد. از حالا به بعد من یک بازیکن هستم و فقط باید به تمرین بروم و برگردم.

وی در مورد مشکلی که در مورد علی احمدی شنیده می‌شود خاطرنشان کرد: درست است، من به آقای فرکی گفتم نظرتان چیست که علی را با توجه به شرایط پیش آمده نگه داریم که گفتند نظرم منفی است. تمام شد و رفت و اصلاً بحثی در مورد علی احمدی نداشتم و ندارم.

نویدکیا در پاسخ به انتقاداتی که بابت قهرش از سپاهان در محافل ورزشی گفته می‌شد، هم اینطور پاسخ داد: انتقادات کاملاً درست است و من اصلاً هم ناراحت نمی‌شوم. از من انتقاد می‌شود و من هم قبول دارم ولی موضوع این است که این همه سال وقتی همیشه گیر بودند، وقتی بازیکن با مربی مشکل داشت، محرم باید برایشان حل می‌کرد، وقتی باشگاه در مسائل مالی مشکل داشت، محرم باید بچه‌ها را کنترل می‌کرد، بین بازیکنان و هواداران مشکل به وجود می‌آمد، محرم باید مشکلات را حل می‌کرد، وقتی پول نداشتند، من باید حل می‌کردم، پاداش دیر و زود می‌شد، من باید حل می‌کردم، هر اتفاقی رخ می‌داد من باید حل می‌کردم. الآن چطور شده است که من که این همه سال بازیکنی نبودم که دخالت کنم، شده‌ام بازیکنی که دخالت می‌کند؟ این همه سال من مشکل نبودم، چه شده است که حالا یک‌دفعه تبدیل به مشکل شده‌ام؟

در این گفت‌وگو حتی پای رسول نویدکیا هم به بحث باز شده و محرم درباره اینکه چرا جواب برادرش را در این مدت نمی‌داد، گفت: موضوع اینجاست که من از او خواسته بودم، ما هفته‌ای یک بار در خانه پدری جمع می‌شویم و همه دور هم صحبت می‌کنیم اما من از رسول خواسته بودم که هیچگاه در خانه در مورد فوتبال با من حرف نزند، من از او خواستم که صحبتی در این مورد نداشته باشد تا تمرکزش از دست نرود.

محبوبیت محرم به قدری است که قهرکردن او به شورای شهر اصفهان نیز راه پیدا کرده بود و نویدکیایی که در اصفهان همیشه نماد یک اسطوره‌ بااخلاق و بی حاشیه بوده باید دید که چه موضوعی وی را تا این میزان ناراحت کرده است که حتی قید بازی‌کردن در تیم مطبوعش را هم زده است.

به‌ هرحال نباید فراموش کرد که محرم نماد ورزش اصفهان است و هرچه هست موضوع مهمی باید باشد که وی را تا این مقدار ناراحت کرده است که وی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای بارها از مشکلاتش با باشگاه و کادر فنی و کارخانه اشاره کند و قطعاً همان‌طور که او در این مدت سکوت کرده بود و دراین‌باره چیزی نگفته بود مطمئناً در ادامه هم چیزی نخواهد گفت و این نکته‌ای است که وی به آن نیز اذعان داشته است، مگر اینکه در ادامه شرایطی رخ دهد که محرم را وادار به افشای ناگفته‌هایش کند.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ