فروش کفش های پاییزه و زمستانی با قیمت میلیونی در بازار

0

گشتی در بازار کفش نشان می‌دهد که قیمت برخی کفش‌های عرضه شده در بازار، گاه تا بیش از پنج برابر سهم هزینه سالانه کفش در سبد هزینه خانوار ایرانی است.

بر اساس آمار بانک مرکزی، در زمینه بررسی بودجه خانوار شهری، کفش و تعمیرات آن در سال ۱۳۹۳، برای هر خانوار ایرانی سالانه  نزدیک به ۳۲۳ هزار و ۸۹۵ تومان هزینه برداشته است. 

صرف هزینه ۳۲۳ هزار تومانی کفش توسط خانوار ایرانی در سال، در حالی قابل توجه است که گشتی در کفش‌فروشی‌های تهران نشان می‌دهد؛ مغازه‌هایی وجود دارند که نازل‌ترین کفش موجود در آنها ممکن است با این قیمت به فروش برسد. 

یکی از این فروشگاه‌های یک برند بین‌المللی کفش، اکنون کفش‌های تابستانی و صندل‌های خود را که با رسیدن به میانه پاییز روانه انبار می‌شوند، با قمیت‌هایی در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند. 

یکی از کارکنان این فروشگاه توضیح می‌دهد: خیلی از مشتریان ما در انتهای فصل برای خرید به این فروشگاه مراجعه می‌کنند تا بتوانند کفش‌های ما را با قیمت مناسب‌تر تهیه کرده و آنها را برای سال آینده دپو کنند. 

او ادامه داد: در نتیجه ما همواره مشتریان آخر فصل هم داریم که در انتهای هر فصلی برای خرید به ما مراجعه می‌کنند و همین باعث می‌شود که اغلب کفش‌های ما به‌فروش برسد و برای سال آینده نماند. 

همچنین در این فروشگاه انواع کفش‌های پاییزه که در اصطلاح به نوع زنانه آنها «نیم بوت» هم گفته می‌شود با قیمت بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد. 

همچنین انواع کفش‌‌های زمستانی مردانه و چکمه‌های زنانه در قیمت‌ها ۹۰۰ تا ۱٫۷ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. 

یکی دیگر از کارکنان این فروشگاه در مورد کفش‌های این فروشگاه توضیح می‌دهد: کفش‌های ارایه شده در واحد ما بسیار محبوب هستند و برای ما مشتریان مخصوصی وجود دارد که اغلب به این نوع کفش علاقه داشته و برای هر فصل خود فقط از ما خرید می‌کنند. 

او ادامه داد:به هر حال ما عرضه‌کننده محصولات یک برند مطرح بین‌المللی هستیم و کسانی که بخواهند کفش خوب بپوشند از محصولات ما استفاده می‌کنند. اکنون دیگر بسیاری از افراد تحصیلکرده جامعه به این نتیجه رسیده‌اند که کفش خوب برای سلامتی ضروریست و خوب است که هزینه لازم را صرف کرده و کفش با کیفیت بپوشند. 

این فروشنده با تاکید بر اینکه جنس‌های ارایه شده در مغاره اصل هستند، بیان کرد: ما کفش تقلبی به مردم ارایه نمی‌کنیم، چون می‌دانیم در این صورت مشتریان خود را از دست می‌دهیم. در تمام این سال‌ها توانسته‌ایم اعتماد مشتریان خود را جلب کنیم و این برای ما یک «اصل»، است. 

در این فروشگاه یک جفت کفش زمستانی زنانه در حالی با قیمت ۱٫۷ میلیون تومان به‌فروش می‌رسید که این میزان بیش از پنج برابر کل هزینه‌ای است که خانوار ایرانی به طور میانگین در طول سال صرف کفش و تعمیرات کل خانواده خود (چهار نفر)، می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ