نوه امام (ره) : فساد میلیاردی در شأن نظام نیست

0

مراسم سالگرد آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی همراه با سخنرانی نوه گران‌قدر امام راحل دیروز در مسجد آیت‌الله بروجردی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش شرق، سیدعلی خمینی در این مراسم گفت: «در نظام مقدس ما، خدمت به خلق تنها برای رضای خداست و اگر برای رسیدن به جایگاه‌های سیاسی این اقدام انجام شود، معنا و مفهومی ندارد».

نوه امام خمینی خانواده امام خمینی بیوگرافی سیدعلی خمینی

او با اشاره به پیام بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: «امام فرمودند ما باید کشوری بسازیم که دین و دنیای مردم در آن باشد و مطابق میل مردم باشد نه میل شرق و غرب. ما با شرق و غرب مذاکره و گفت‌وگو خواهیم کرد اما در نهایت خودمان برای خود تصمیم می‌گیریم و معنای واقعی جمله «نه شرقی و نه غربی» همین است.

ما گفت‌وگو می‌کنیم ولی سفارت آمریکا و انگلیس و روسیه برای ما تصمیم نمی‌گیرد بلکه خودمان تصمیم می‌گیریم».او در ادامه با انتقاد از فسادهای اقتصادی بیان کرد: «نارضایتی مردم از بی‌کاری و وضعیت اقتصادی آمار نمی‌خواهد و من اعلام می‌کنم که صددرصد مردم از این وضعیت ناراحت و ناراضی‌اند.

مردم بی‌کاری را با چشم خود می‌بینند و مسئولان حتی اگر آمار هم اعلام نکنند مردم خودشان از این موارد آگاهند». نوه امام به نارضایتی مردم از اوضاع اقتصادی، بی‌کاری و فساد در کشور اشاره کرد و گفت: «فسادهای هزاران میلیاردتومانی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و همه مردم از این وضع ناراضی‌اند.

در سال‌های گذشته کسی جرئت نمی‌کرد هزار تومان جابه‌جا کند، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که هزارمیلیارد تومان هم رقمی نیست». سیدعلی خمینی با بیان اینکه «این شرایط باعث شرمندگی است»، گفت: «سال‌هاست مقام معظم رهبری بر مبارزه با فساد تأکید دارند.

راه مبارزه با فساد نیز این است که هر فردی از زندگی خودش شروع کند و اگر امکان تخلف برایش فراهم بود، این کار را انجام ندهد». نوه امام افزود: «زبانی که بگوید در کشور مشکل وجود ندارد، زبان دشمن است.

مشکلات بسیاری در زمینه‌های مختلف در کشور وجود دارد، اما باید کمک کنیم حل شوند. مردم عاشق و حامی نظام‌اند و امید است که در سال‌های آتی با حمایت آنان این مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شوند».

او یادآور شد: در کنار همه این نارضایتی‌ها، امنیت حاکم بر جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت منطقه نعمتی بسیار بزرگ است و اگر مردم ما در برابر مجاهدان دروغین ایستادگی نمی‌کردند امروز روی آرامش نمی‌دیدند.

یادگار امام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رفتار سعودی‌ها و اقدامات اخیرشان گفت: «پاسخ کوبنده مقام معظم رهبری به آل‌سعود، اقتدار و آمادگی ایران اسلامی را نشان می‌دهد». سیدعلی خمینی، آرمان مردم را آرمان انقلاب دانست و گفت: «ایران تا رسیدن به نقطه آرمانی و مطلوب فاصله بسیار دارد».

نوه امام همچنین در ادامه سخنانش رزمایش‌های موشکی و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران را از مصادیق عدم ضعف در مسائل نظامی بیان کرد و آن‌ را از مواردی دانست که مسئولان نظامی به‌خوبی می‌توانند به جهانیان نشان دهند.

خدمت به خلق، بالاترین سعادت

او همچنین با بیان اینکه پیام تسلیت امام راحل برای فوت آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد، بیان کرد: «در یک بخش این پیام به بالاترین سعادت بشر اشاره دارد و بیان می‌کند خدمت به خلق در زندگی و مرگ همراه با شهادت بالاترین سعادت است».

او با بیان اینکه آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی آیین مسلمانی را در مردم پروراند و در نهایت محبوبیت از دنیا رفت، بیان کرد: «امروز نیز باب خدمت و شهادت باز است و چنانچه خدمت برای جایگاه و مال باشد خداوند ارزش آن را در دنیا می‌دهد ولی پاداش خدمت متعالی در آخرت داده می‌شود».

سیدعلی خمینی این تصور را که خدمت تنها متعلق به بخش خاصی است، غلط دانست و گفت: «در هر سمتی می‌توانیم گره‌ای باز کنیم و کمک‌حال بقیه باشیم. ولی مسئولان در راه خدمت، وظیفه دوچندانی دارند و در نظام جمهوری اسلامی معنی ندارد خدمت به خلق برای دریافت حقوق و جایگاه بالاتر انجام شود».

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در بازدید از حوزه علمیه امام(ره) کرمانشاه بر رفع مشکلات این حوزه و فعال‌شدن مجدد آن تأکید کرد. او همچنین در این دیدار تأکید کرد: «امیدوارم مشکلات به شیوه معقول و با سرعت مرتفع شود، زیرا هیچ‌کس نمی‌پسندد این مکان مناسب بلااستفاده بماند.

پیگیر رفع مشکل این مدرسه خواهم بود و امیدوارم به هر شکل که به صلاح این مدرسه است، مشکل مرتفع شود. در سفری که به قم  خواهم داشت، این موضوع را به صورت ویژه پیگیری می‌کنم».  گفتنی است حوزه علمیه امام‌خمینی(ره) کرمانشاه مدتی پیش به علت بعضی اختلافات تعطیل شده بود و طلاب برای ادامه تحصیل به مدرسه آیت‌الله‌ بروجردی منتقل شده بودند.

سید علی خمینی متولد ۲۱ فروردین ماه ۱۳۶۴ و کوچکترین فرزند سید احمد خمینی و داماد سید جواد شهرستانی است که خود داماد آیت‌الله سیستانی، از مراجع تقلید شیعه‌است. او دارای یک فرزند پسر به نام محمد علی است .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ