اپرای عاشورا تکخوانی زن ندارد / فیلم منتشر شده هدف‌دار و بی‌اساس است

0

بهزاد عبدی می‌گوید: در اپرای عاشورا هیچ تکخوانی زنی اتفاق نیافتاده و براساس فیلم‌های ضبط شده از اجرای اصلی آنچه در سالن شنیده شد؛ همخوانی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ساعاتی پیش مطلبی در برخی رسانه‌ها با عنوان «حرمت‌شکنی عاشورا با آوازخوانی زن» منتشر شد که به تکخوانی زن در اجرای اپرای عاشورا توسط ارکستر سمفونیک تهران اشاره داشت. این درحالی‌ست که فیلمی نیز به عنوان مستندات این گزارش در پایان مطلب آمده بود.

بهزاد عبدی (آهنگساز اثر) در توضیح اینکه آیا در اپرای عاشورا تکخوانی زن وجود داشته؛ به خبرنگار ایلنا گفت: این فیلم متعلق به تمرین است و از کنار خواننده زن گرفته شده. بدیهی‌ست که در این شرایط بلندگو صدایی که به آن نزدیک است را ضبط می‌کند. در اپرای عاشورا هیچ تکخوانی زنی وجود نداشته و در کنار خانم خواننده؛ مردی به صورت همزمان آواز می‌خواند.

او ادامه داد: فیلم ضبط شده اجراهای اپرای عاشورا به‌طور کامل موجود است و این مشخص می‌کند که صدا در سالن به صورتی که صدای زن غالب نباشد پخش شده و کاملا همخوانی بوده. متاسفانه فیلم بی‌اساس و هدف‌داری به عنوان مستندات در این گزارش ارائه شده که تنها اجرایی برای امام حسین(ع) را نکوهش می‌کند. من امیدوارم که دوستان با دقت بیشتری به بیان چنین مطالبی بپردازند.

اپرای عاشورا توسط ارکستر سمفونیک تهران طی دو شب گذشته برای مخاطبان روی صحنه رفته و امشب آخرین اجرای خود را به رهبری نصیر حیدریان دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ