چرا روباه پیر ، ازقمه زنی در لندن حمایت می‌کند؟!

0
عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مقابله انتظامی و فیزیکی با کسانی که اقدام به قمه‌زنی می‌کنند موجب به وجود آمدن تقابل با نظام و دولت می‌شود، افزود: نظام جمهوری اسلامی یک نظام حسینی است بنابر این در اشتباهی که رخ داده، افراد قمه‌زن فکر می‌کنند با قمه‌زنی خود به امام حسین (ع) خدمت می‌کنند.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی با اشاره به اینکه اقدامات مسئولان باید از اقناع فکری در جامعه شروع شود و در طول سال تدوام داشته باشد، گفت: کسانی که قمه می‌زنند مخالف اسلام نیستند اگر چه عملشان به اسلام ضربه می‌زند اما در واقع این افراد مخالف دین اسلام نیستند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مقابله انتظامی و فیزیکی با کسانی که اقدام به قمه‌زنی می‌کنند موجب به وجود آمدن تقابل با نظام و دولت می‌شود، افزود: نظام جمهوری اسلامی یک نظام حسینی است بنابر این در اشتباهی که رخ داده، افراد قمه‌زن فکر می‌کنند با قمه‌زنی خود به امام حسین (ع) خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در این باره اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود، تصریح کرد: مسئولان در این بخش کوتاهی کرده و در این زمینه اطلاع‌رسانی کافی انجام نشده است.

مهدوی در ادامه سخنانش با اشاره به حمایت دولت انگلیس از تشیع انگلیسی گفت: بین مردم و جامعه ما، مخصوصا افراد قمه‌زن باید این سئوال مطرح شود که چرا سال گذشته دولت انگلیس اجازه قمه‌زنی عده‌ای مقابل حسینیه شیعیان لندن، در ملأعام و با حمایت پلیس مقابل نگاه رسانه‌ها را داد.

وی با تأکید بر اینکه پلیس دولت انگلیس حتی اجازه پوشیدن حجاب به دختران مسلمان نمی‌دهد اما از حرکت قمه‌زنی سوء استفاده می‌کند، بیان کرد: باید سئوال شود چرا اجازه قمه‌زنی در مرکز لندن صادر می‌شود و با حمایت مالی و از طریق ماهواره و رسانه‌های خود برای انتشار این حرکت علیه مذهب شیعه استفاده ابزاری می‌کنند، در حالی که دولت انگلیس نه خدا را و نه اسلام را قبول ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه متولیان امور فرهنگی و رسانه‌های داخلی باید به اینگونه مباحث توجه کنند و اطلاعات لازم را با تحلیل در اختیار مردم قرار دهند، تصریح کرد: متأسفانه در این بخش کوتاهی‌های زیاد باعث شده در بین افراد مذهبی دودستگی و اختلاف ایجاد شود و این در حالی است که نباید این اختلاف و دوستگی بین مذهبی‌ها جامعه ما وجود داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه تعدادی جاسوس و عوامل داخلی خائن از شهرهای دیگر کشور در بین افراد قمه‌زن وجود دارند و با هدف و به عمد قصد ضربه زدن به عزاداری‌های ما را دارند، گفت: توده و اکثریت مردمی که اقدام به قمه زنی می‌کنند با عشق و محبت دست به این حرکت می‌زنند.

مهدوی با بیان اینکه مسئولان و دست اندرکاران امور فرهنگی باید سایت‌هایی که با تصاویر قمه‌زنی مذهب شیعه را به عنوان وحشی‌گری جلوه می‌دهند به مردم معرفی کنند، اظهار کرد: باید جزوات و بروشورهای تهیه شده در این خصوص برای اطلاع‌رسانی بیشتر و آگاهی مردم توزیع و منتشر شود.

وی با تأکید براینکه برای کاهش و حذف خرافه قمه‌زنی نیازی به مقابله نیست، بیان کرد: باید با کسانی مقابله کرد که به عمد قصد ضربه زدن به اسلام را دارند، افراد قمه‌زن نیت عمدی برای ضربه زدن به دین اسلام ندارند و حرکت آن‌ها از روی جهالت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه با توجه به شناختی از مردم خمینی‌شهر داریم، گفت: عشق و سابقه ارادت مردم خمینی‌شهر به خاندان عصمت و طهارت و مخصوصا امام حسین(ع) به صدها سال قبل باز می‌گردد و اگر بگوییم محبت و ارادت مردم خمینی‌شهر از صدر اسلام است جای تعجب ندارد.

مهدوی با اشاره به اینکه در خمینی‌شهر افتخارات بزرگی از جمله علماء و روحانیون به نام و مشهور وجود داشته‌اند و دارند گفت: خمینی‌شهر یک شهر مذهبی است و نباید به دلیل حرکت عده‌ای دچار دل آزردگی مردم متدین این شهر شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با فرهنگ‌سازی به موقع مسئولان استان و شهرستان این مشکل به خوبی حل شود.

امام جمعه موقت اصفهان در انتها گفت: توصیه من به مسئولان این است برای موضوع قمه‌زنی فرهنگ‌سازی کنند و هیچوقت مقابله انتظامی نکنند، جای امور فکری و فرهنگی در این مقوله خالی است و از طرف مسئولان استان کوتاهی زیادی در این بخش شده است.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ