تونی بلر: انگلیس داعش را تشکیل داد

0
نخست وزیر سابق انگلیس اذعان کرد که اشغال عراق به رهبری آمریکا در سال ۲۰۰۳ میلادی در ظهور و پیدایش داعش نقش داشته است.
جنایات انگلیس جنایات آمریکا اخبار انگلیسبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در مصاحبه با شبکه سی ان ان تاکید کرد: دخالت نظامی در عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی به رهبری آمریکا در ظهور گروه تروریستی داعش نقش داشته است.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می کند که اشغال عراق منجر به ظهور و پیدایش داعش شده، تصریح کرد: من فکر می کنم که بخش هایی از واقعیت در این مساله وجود دارد. بی شک شما نمی توانید بگویید کسانی که در حذف صدام در عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی نقش داشته اند، به هیچ وجه مسئولیتی در اوضاع و شرایط این کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی ندارند.

بلر افزود: به خاطر اطلاعات نادرست و برنامه ریزی ضعیف در خصوص جزییات جنگ عراق عذرخواهی می کنم.

انگلیس بخشی از ائتلاف به رهبری آمریکا بود که در سال ۲۰۰۳ میلادی ،خاک عراق را اشغال کرد. اشغال عراق بدون تصویب سازمان ملل انجام شد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که کشورهای غربی، رژیم بعث صدام را به داشتن سلاح های کشتار جمعی متهم کردند ولی پس از برکناری صدام مشخص شد که این ادعاها بی پایه و اساس بوده است.

تروریست های تکفیری داعش از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.
منبع:تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ