شهدای تغلبی کربلا کیستند؟

0

به گزارش شهدای ایران؛در ادامه نام و مشخصات سه شهید تغلبی کربلا را خواهید خواند:

ضرغامه بن مالک تغلبى
برای هیئات «اتاق فکر» نداریم همچون نامش شیرمردى دلاور و شیعه و از جمله کسانى بود که با حضرت مسلم (علیه السلام) بیعت کرد و زمانى که مسلم تنها ماند، با سپاهیان ابن سعد از شهر خارج و سپس به امام (علیه السلام) پیوست و در کنار آن حضرت جنگید و پس از نماز ظهر در جنگ تن به تن، به جمع خیل شهیدان در آمد، رضوان الله علیه.

کنانه بن عتیق تغلبى
برای هیئات «اتاق فکر» نداریم وى، یکى از دلیرمردان و نیایشگران و قاریان کوفه به شمار مى رفت. در کربلا حضور امام حسین (علیه السلام) شرفیاب شد و در رکاب آن حضرت به شهادت رسید.
سروى گفته است: کنانه، در نخستین حمله به فیض شهادت نایل گشت و به گفته دیگران: در جنگ تن به تنى که در حد فاصل نخستین حمله و ظهر رخ داد، به درجه رفیع شهادت نایل شد.

قاسم بن زهیر بن حارث تغلبى و برادرانش کردوس و مُقسِط
برای هیئات «اتاق فکر» نداریم این سه بزرگوار از یاران امیرالمؤمنین (علیه السلام) و از جمله کسانى بودند که در جنگ هاى حضرت در رکاب وى مبارزه کرده بودند. آنان در آغاز از همراهان امیرالمؤمنین (علیه السلام)، سپس در شمار یاران امام حسن (علیه السلام) در آمدند و در کوفه رحل اقامت گزیدند و در جنگ ها به ویژه صفین از آنان یاد شده است و زمانى که امام حسین (علیه السلام) به کربلا وارد شد، به سوى او رهسپار گشتند و شبانه خدمت آن حضرت شرفیاب شدند و در رکاب او به فیض شهادت نایل شدند. و به گفته سروى: این رادمردان در نخستین حمله به شهادت رسیدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ