واردات گوشت ،گندم و جو با مشارکت شرکت ساختمانی یک بانک + سند

0
این شرکت که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده، اقداماتی چون مطالعه، طراحی، نظارت فنی، کنترل پروژه، مدیریت و اجرای پروژه های ساختمانی، عمرانی، صنعتی معدنی، در داخل و خارج از کشور و خرید و تهیه زمین و ملک به منظور احداث ساختمان شهرک مجتمع های مسکونی اداری تجاری و صنعتی احداث هر نوع ساختمان را در برنامه خود پیگیری می کند.

 شرکت های بزرگ خودروساز ایرانی و بانک ها از جمله مهمترین مراکز اقتصادی در کشورمان به شمار می روند که اطلاع از فعالیت ها و اقدامات آنها، جذابیت خاصی برای رسانه ها و افکار عمومی دارد. به همین خاطر، در برنامه های جدید انتشار اسناد و گزارشات اختصاصی از فضای اقتصادی کشور، تلاش خواهد شد توجه بیشتری به این بخش شود.

در جدیدترین بررسی صورت گرفته، فعالیت یکی از شرکت های بزرگ زیرمجموعه بانک سرمایه با نام “شرکت توسعه ساختمان سرمایه” مورد توجه قرار گرفت. این شرکت که در سال ۱۳۸۷ تاسیس شده، اقداماتی چون مطالعه، طراحی، نظارت فنی، کنترل پروژه، مدیریت و اجرای پروژه های ساختمانی، عمرانی، صنعتی معدنی، در داخل و خارج از کشور و  خرید و تهیه زمین و ملک به منظور احداث ساختمان شهرک مجتمع های مسکونی اداری تجاری و صنعتی احداث هر نوع ساختمان را در برنامه خود پیگیری می کند.

اما بررسی صورت های مالی جدید این شرکت که توسط اعضای هیئت مدیره آن شامل نماینده بانک سرمایه، نماینده شرکت تجارت الکترونیک سرمایه، شرکت توسعه تجارت سرمایه و مدیرعامل شرکت رسیده، نشان می دهد علاوه بر فعالیت های فوق، این شرکت یک تجارت مهم دیگر را هم با جدیت پیگیری می کند و آنهم مشارکت واردات «گوشت» است!

در بخش مربوط به سفارشات و پیش پرداخت های صورت های مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه سال ۹۴ این شرکت، بخشی به عنوان “سفارشات خارجی” قرار دارد که در آن لیست جالبی از مشارکت در واردات محصولات مختلف توسط این شرکت ساختمانی ذکر شده است. به عنوان مثال، در این لیست، سفارش واردات ۴۱۱ هزار کیلوگرم گوشت خانوار، واردات ۳ هزار تن گوشت و وادرات ۵۴۹ هزار میلوگرم گوشت قرمز ذکر شده که بخشی از آن مربوط به سال ۹۴ و بخشی مربوط به سال ۹۳ است.
شرکت توسعه ساختمان سرمایه تحلیل بانک سرمایه
در عین حال، گزارش بازرس قانونی شرکت اضافه کرده است که سفارش واردات ۳۳۰۰ تن جو دامی، ۳ هزار تن ذرت، ۳ هزار تن گندم و ۱۰ هزار تن کنجاله کلزا نیز با مشارکت این شرکت متعلق به بانک سرمایه یا سایر بخشهای وابسته به این بانک ثبت شده است که بخشی مربوط به امسال و بخشی مربوط به سال گذشته است.

نکته جالب تر اینجاست که علی رغم این مشارکت مستمر و جدی این شرکت ساختمانی در حوزه واردات گوشت، حسابرس قانونی شرکت خطاب به صاحبان سهام اعلام کرده است که “همانگونه که از بررسی صورت های مالی شرکت اصلی مشهود است، به دلیل تحمیل هزینه های مالی، عمده نتیجه عملکرد شرکت، به زیان منجر شده و در تاریخ ترازنامه، مانده زیان انباشته به بیش از ۳ برابر سرمایه ثبت و پرداخت شده بالغ گردیده است!”

منبع: صبحانه
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ