زیبای تروریست با لبخند مونالیزا + عکس

0
«والنتینا اسلوبوژانوک» Walentina Slobodjanuk معروف به « زیبای تروریست با لبخند مونالیزا» ، دختری ۲۰ ساله است که پلیس احتمال می دهد از اعضای داعش باشد و با انتشار عکسش هشدار داده است که احتمالا با پاسپورتی جعلی در ترکیه است.

پلیس ترکیه مدعی است این دختر که اکنون نامش را به ییدلدیز بزرکورت تغییر داده ، جزو همان گروهی است که با بمب گذاری اخیرشان در آنکارا باعث مرگ ۱۰۲ نفر شدند.

عکس داعش زن داعش دختر داعش اخبار داعش Walentina Slobodjanuk

به گزارش جام جم آنلاین ، بر اساس گزارش های ماموران امنیتی این کشور والنتینا که اصالتا قزاقستانی است، از سوریه به ترکیه آمده و تنها نیست و سه داعشی دیگر نیز او را همراه می کنند و به نظر می آید قصد یک خرابکاری بزرگ مثل دزدیدن هواپیما یا موشک یا ترور فردی خاص را داشته باشند.

لبخند و ژست والنتینا درعکسی که پلیس در اختیار رسانه های جمعی قرار داده است ، شباهت زیادی به مونالیزا دارد و علت معروف شدن او به عنوان « زیبای تروریست با لبخند مونالیزا » همین است . روزنامه دیلی میل به نقل از مرکز کینگز کالج لندن ( یکی از معروف ترین مراکز پژوهش و آمارگیری در دنیا ) مدعی شده است که تا اردیبهشت امسال دستکم ۵۵۰ زن غربی به گروهک تروریستی داعش پیوسته اند.

داعش با آغوش باز از زنان غربی مشتاق پیوستن به آن استقبال می کند چون رهبرانش اعتقاد دارند وجود این زن ها ، یک جاذبه تبلیغاتی برای این گروهک تروریستی است، اما زن ها چرا به این گروهک می پیوندند؟

چندی پیش روزنامه گاردین در گزارشی مفصل به بررسی علل پیوستن زنان غربی به داعش پرداخت. بر اساس این گزارش برخی زنان غربی بخصوص عرب تبارها در اروپا و آمریکا احساس بی هویتی می کنند و با وجود مهاجرت در این کشورها هنوز نتوانسته اند خودشان را با جامعه ای که در ان هستند وقف بدهند و در این شرایط داعش به آنها هویتی مستقل می دهد.

گروهی از این زنان هم تحت تاثیر فکرشویی های حرفه ای داعش قرار گرفته اند و اعتقاد دارند آنچه انجام می دهند بر اساس ایمان شان است. شماری از این زنان نیز برای ماجراجویی و کنجکاوی به داعش می پیوندند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ