واکنش معاون وزیر به ساخت آسمان‌خراش ۱۲۱ طبقه بنیاد مستضعفان

0

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد آخرین وضعیت تحقیقات ساخت آسمان‌خراش ۱۲۱ طبقه اظهار کرد: قطعا بنیاد مستضعفان باید در چارچوب قانون این کار را انجام دهد و به هر پلاکی اجازه بلندمرتبه‌سازی داده نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، پیروز حناچی در پاسخ به سوال ایسنا در مورد آخرین وضعیت تحقیقات برای ساخت آسمان‌خراش ۱۲۱ طبقه در تهران گفت: این مساله از سوی ما اطلاع‌رسانی نشده بود، لذا آن را در حد شنیده در نظر بگیرید. بلند‌مرتبه‌سازی باید طبق ضوابط صورت بگیرد و اساسا بلند مرتبه‌سازی در شهر امکان‌پذیر نیست. تمام مسائل فنی و ایمنی باید لحاظ شود.

وی افزود: در حال حاضر کمیسیون ماده پنج ضوابط بالاتر از ۱۲ طبقه تصویب نمی‌کند.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که این موضوع در دستور شورای عالی شهرسازی است، گفت: پهنه‌های تحت عنوان بلندمرتبه‌سازی باید تصویب شود. در یک کلام با‌این‌که این ظرفیت، ظرفیت منطقی و معقولی است و بلند‌مرتبه سازی یکی از راه‌های استفاده درست از سرزمین است، ما اجازه نداریم به واسطه بلند مرتبه‌سازی به هر پلاکی اجازه این کار را بدهیم.

حناچی تاکید کرد: قطعا بنیاد مستضعفان هم باید در چارچوب قانون این اقدام را انجام دهد.

وی همچنین با بیان این‌که شفاف‌سازی اطلاعات قدم اولی است که تلاش می‌کنیم با فناوری‌های نوین این کار را تعقیب کنیم، گفت: صرف اطلاع‌رسانی کافی نیست بلکه این مساله باید متضمن حقوق شهروندان باشد.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی افزود: حقوق مردم نباید صرفا فدای سرمایه‌ای شود که در شهرها به گردش در می‌آید، تلاش کردیم که انضباط شهری را به شهرها برگردانیم.

به گفته حناچی، توجه ویژه به ارزش‌های تاریخی که علامت مشخصه ما هستند باید صورت گیرد و نسبت به آن حساسیت نشان دهیم.

وی اظهار کرد: در مصوبه ۱۶۹ شهری بافت‌های تاریخ‌اش را به تصویب شورای شهر رساندیم.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: شنیده می‌شود طرح‌های توسعه و عمران محقق نشده‌اند که من این مساله را قبول ندارم. یک مطالعه‌ای در دهه ۷۰ انجام شده که خیلی‌ هم علمی نیست. لذا کسانی که چنین ایده‌هایی را مطرح می‌کنند در خصوص توسعه و عمران هیچ طرحی ندارند.

حناچی درباره‌ی ساخت‌وساز غیرمجاز در شمال کشور اظهار کرد: گزارش‌های اولیه نشان داد این اقدامات در سه استان مازندران، گیلان و گلستان در حال انجام است. این گزارش برای ستاد مبارزه با مفاسد هم رفت و نتایج پیگیری‌ها در گردنه حیران انجام شد.

وی ادامه داد: این اتفاق در حدود دو درصد از وسعت کشور در حال انجام است و ما در تلاشیم که با فعال کردن نهادهای علمی و محلی نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای نشان دهیم .

به گفته معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی مناطق دیگری از جمله مناطق گرگان در دستور کار قرار دارد. جلوگیری از هر چیزی خلاف قاعده و مصوبات در دستور کار ماست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ