پست اینستاگرامی شهاب مرادی درباره مدیریت آب و باران در هلند (+عکس)

0
حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی روز پنجشنبه و قبل از وقوع سیل در برخی از مناطق کشور در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:
سلام
أعظَمَ اللهُ اجورَنا و اجورکم بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامام #المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ ص
هر وقت که #باران می آید با خوشحالی خدا را شکر می کنیم و واقعا جای شُکر دارد البته ذهنم متوجه نکاتی هم میشود که فکر می کنم هر شهروندی باید به آن توجه داشته باشد. از جمله آن موارد، اینکه اغلب معابر و فضاهای شهرهای ما با #قیر و #آسفالت و یا #سیمان و #بتون به طرز عجیبی #عایق شده اند❗️ و آب به زمین خشک و تشنه نفوذ نمی کند! و همین ظاهرا یکی از عوامل بروز آبگرفتگی هاست و محروم ماندن سفره های زیرزمینی از بارش هاست و مجال #تنفس_زمین هم کم میشود.
شاید #اگر باور عمومی در این خصوص تغییر کند، معماری و شهرسازی هم تغییر کند. ناامید نیستم اما تکرار می کنم #شاید
همسر شهاب مرادی بیوگرافی شهاب مرادی اینستاگرام شهاب مرادی
این عکس را دو سه سال قبل #زیرباران گرفتم؛ در شهری که بسیار باران می بارد؛ و پایتخت قضاوت بین المللی است در کشوری که با آب به خوبی کنار آمده است و در هیدرولیک و مدیریت #آب و #دریا موفق است؛ کشوری که ۶٠٪ از جمعیتش زمین زیر پایشان ارتفاعش از سطح دریاهای آزاد پایین تر است! شاید فاجعه سیل فوریه١٩۵٣ آنها را در مدیریت آب دریا مصمم تر و موفق تر کرده است.
ان شاءالله امسال باران بسیار ببارد و مدیران کشوری و شهری با رویکرد درست علمی، مانع بروز سیلاب هایی شوند که به سادگی قابل مدیریت و پیشگیری اند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ