قدردانی به سبک آلمان؛ یک جوان ایرانی دیگر دستگیر شد

0
پلیس آلمان یک تبعه ایران را با ادعای فعالیت اطلاعاتی وی، بازداشت کرده است.

به گزارش خبرنگار، به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس،دادستان فدرال آلمان نام این فرد را «میثم. پ» اعلام کرده و گفته است که وی در تاریخ ۲۳ اکتبر/۱ آبان در برلین بازداشت شده است.

جالب است که مقامات آلمانی ادعا کرده‌اند که این فرد از دسامبر سال ۲۰۱۳ از اعضای گروه تروریستی منافقین اطلاعات جمع کرده است.

پلیس آلمان می‌گوید آپارتمان این فرد و ۵ نفر دیگر را که نسبت به آن‌ها سوءظن وجود دارد،‌ تفتیش کرده‌اند. به گفته مقامات آلمانی، تحقیقات در این رابطه در جریان است.

این در حالی است که چندی پیش وزیر امور خارجه آلمان برای شرکت در نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ و دیدار با برخی از مقام‌های کشورمان وارد تهران شد.

که بر اساس آنچه رسانه‌های آلمانی اعلام کرده‌اند، یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آلمان، اهداف سفر اشتاین‌مایر را تحرک مناسبات سیاسی دو کشور، چگونگی به جریان انداختن توافق هسته‌ای و مسائل سیاسی و امنیتی منطقه به‌ویژه سوریه عنوان کرده بود.

اشتاین مایر نیز که برای حضور در اولین کنفرانس مقدماتی اجلاس امنیتی مونیخ به تهران سفر کرده بود و علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقام های ایرانی مثل حسن روحانی، محمد جواد ظریف، علی شمخانی، هاشمی رفسنجانی و تعداد دیگری از مسئولان کشورمان دیدار داشت به گفته های همتای ایرانی‌اش اشاره کرد و گفت: به قول آقای ظریف ما نباید در گذشته زندانی شویم و باید به آینده امیدوار باشیم.

همچنین از وزیر امور خارجه آلمان دعوت به عمل آمد تا در دانشگاه تهران جلسه ای با حضور دانشجویان داشته باشد.

البته این جلسه با حواشی نیز همراه بود که در زمان سخنرانی فرانک اشاتین مایر، وزیر امور خارجه آلمان تعدادی از دانشجویان حاضر در جلسه پلاکاردهایی در دست داشتند که به زبان انگلیسی بر روی آنها نوشته بود: «ما سردشت را فراموش نمی کنیم».

همچنین تعدادی از دانشجویان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعارهایی با عنوان «هدیه آلمان ۲ هزار شهید و جانباز شیمیایی سردشت» و «توسعه و صلح پایدار با سلاح شیمیایی نمی شود»، به چشم می خورد.

این در حالی است که چندی بعد از این میزبانی گرم ایرانی ها از هیات آلمانی خبری مبنی بر بازداشت یک جوان ایرانی در آلمان بر روی خبرگزاریها منتشر شد.

بدون تردید اینگونه اقدامات دولت آلمان برای ما تازگی ندارد،اما باز هم برای عده ای که چشم امید خود را به دستان این چنین دولت هایی بسته اند ثابت می کند که از حرف تا عمل آنها بسیار متفاوت است و با این رفتارها تنها به نوعی از میزبانی گرم ایرانی ها تشکر می کنند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ