جدیدترین بازیکن دورگه تیم‌ ملی ایران + عکس

0

در فهرست تازه کارلوس کی روش برای بازی با تایلند در چارچوب مقدماتی جام ملتهای ۲۰۱۵ آسیا یک نام جدید به چشم می خورد: استیون(مهرداد) بیت آشور.

استیون بیت آشور بازیکن حرفه ای ایرانی آمریکایی فوتبال است که در تیم باشگاهی سن‌خوزه ارث کویکز(san jose earthquakes) در لیگ برتر فوتبال آمریکا توپ می زند.

مهرداد بیت آشور سوابق مهرداد بیت آشور سن خوزه ارث کویکز زنگی نامه استیون بیت آشور بیوگرافی مهرداد بیت آشورمهرداد بیت آشور بیوگرافی استیون بیت آشور باشگاه مهرداد بیت آشور باشگاه استیون بیت آشور استیون بیت آشور اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

بیت‌آشور متولد یکم فوریه ۱۹۸۷ در شهر سن‌خوزه کالیفرنیا واقع در ایالات متحده آمریکا است. او فرزند ادوارد و پری بیت‌آشور که هر دو اصالتی ایرانی دارند، است. پدرش «آشوری» است و مادرش مسلمان. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۱ میلادی اظهار داشت: «پدر من مسیحی و مادر من مسلمان است، پس من از هردو هستم و به تمامی سنت های والدینم احترام می گذارم؛ طوری که آنان مرا به زور به دین خود فرانخوانده اند، ما تمام آداب و رسوم مسلمانان به مانند ماه مبارک رمضان که الان در این ماه هستیم و سنت های ایرانیان نظیر عیدنوروز را ادا می کنیم»

به گزارش مشرق، بیت آشور که مدت ها بحث حضورش در تیم ملی ایران یا امریکا مطرح شده بود، در گفتگو با رسانه های امریکایی اعلام کرده که آرزویش بازی در جام جهانی ۲۰۱۴ با ایران است.

کی روش و دستیارانش که سال ها سابقه فعالیت در لیگ آمریکا را داشتند به خوبی با بازی این بازیکن آشنایی دارند و حتی معتقدند این بازیکن توان بازی در پست های دیگری از زمین را دارد.

اگر چه یورگن کلینزمن از وی دعوت کرده بود که در اردوی تیم ملی امریکا حضور یابد اما از او در ترکیب تیمش استفاده نکرد تا مدافع باشگاه سن خوزه شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی کشور پدری اش را داشته باشد و این امر با دعوت کی روش از او برای بازی با تایلند در آستانه تبدیل شدن به واقعیت است.

باحضور بیت آشور تعداد دو ملیتی های تیم ملی ایران به ۴ رسید: دانیل داوری، اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد که البته این دوتای آخر از پدر و مادر ایرانی به دنیا آمده اند.

به گزارش مشرق، تسنیم هم این گونه به معرفی دوران بازی بیت آشور پرداخته است:

دوران آماتوری:

استیون با حضور در دبیرستان للاند به مدت ۴ سال برای تیم کالج دانشگاه سن‌دیه‌گو استیت بازی کرد و همین آغاز دوره بازیگری آماتور این بازیکن بود. او در اواخر دوران دانشگاهی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸ برای تیم فوتبال سن‌خوزه فراگز در لیگ PDL که بالاترین سطح فوتبال آماتور ایالات متحده آمریکا است بازی کرد.

دروان حرفه‌ای:

بیت‌آشور در سال ۲۰۱۰ به تیم سن‌خوزه ارث‌کوئیک پیوست و اولین بازی حرفه‌ای‌اش را در تاریخ ۱۰ اوریل ۲۰۱۰ مقابل شیکاگو فایرز انجام داد و با وجود اینکه یک مدافع بود در تاریخ ۲۴ آوریل همان سال اولین گلش را برای این تیم مقابل چیواس یو.اس‌.اِی به ثمر رساند. عملکرد او برای این تیم به قدری خوب بود که در سال ۲۰۱۲ در ترکیب تیم ستارگان MLS قرار گرفت و به مدت ۹۰ دقیقه مقابل چلسی انگلیس بازی کرد که در نهایت تیم او ۳ بر ۲ در این بازی به برتری رسید.

مهرداد بیت آشور سوابق مهرداد بیت آشور سن خوزه ارث کویکز زنگی نامه استیون بیت آشور بیوگرافی مهرداد بیت آشورمهرداد بیت آشور بیوگرافی استیون بیت آشور باشگاه مهرداد بیت آشور باشگاه استیون بیت آشور استیون بیت آشور اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

رده ملی:

بیت‌آشور که به نوعی دو رگه به حساب می‌آید و در حالی که اقامت کشور ایران را هم دارد واجدالشرایط بازی در تیم ملی کشورمان هم است. او در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۲ داشت درخصوص اینکه تمایل دارد برای کدام کشور بازی کند، ایران یا آمریکا؟ گفت: به نظرم اینکه دو گزینه پیش رو داشته باشی فوق‌العاده است. تمام تلاشم این است که برای سن‌خوزه عملکرد خوبی داشته باشم و فکر می‌کنم با نمایش خوب در زمین است که گزینه بهتر به سراغت می‌آید.

از زمانی‌که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی ایران را به عهده گرفته، به دنبال استعدادهای ایرانی است که در سرتاسر جهان مشغول فعالیت هستند. برای مثال او اشکان دژاگه را که اصالتی ایرانی- آلمانی داشت و امید نظری که ایرانی- سوئدی بود را به تیم ملی دعوت کرد.

در ماه ژوئن ۲۰۱۲ گزارشی نشان داد که این مربی پرتغالی علاقمند است بیت‌آشور را به تیم ملی ایران دعوت کند ولی در آن برهه با توجه به اینکه او یک شهروند آمریکایی بود و همین طور به دلیل مشکلات سیاسی نتوانست به ایران بیاید.

این مدافع ایرانی در تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۱۲ برای دیدار دوستانه آمریکا مقابل مکزیک به تیم ملی این کشور دعوت شد که  البته به بازی گرفته نشد تا در انجام اولین بازی ملی‌اش برای آمریکا ناکام بماند.

یورگن کلینزمن بعد از این بازی در این خصوص گفت: استیون در چند ماه گذشته عملکرد خوبی داشته و اطلاعات او را از فرانک یالوپ، مربی ارث‌ کوئیک گرفتم. از اینکه او را در تیم داریم خوشحالیم. خیلی کنجکاوم که او را در تمرینات تیم ملی آمریکا ببینم. ما برای بازی با مکزیک فرصت کافی نداشتیم که بازی او را ببینیم ولی خیلی مایلم او را برای مدت طولانی در تیمم ببینم.

بیت‌آشور در دوران آماتورش ۵۷ بازی با تیم سن‌دیه‌گو استیت در کارنامه‌اش با ۸ گل زده دارد. او همچنین برای تیم سن‌خوزه فراگز در لیگ PDL تعداد ۹ بازی انجام داد که حاصل آن ۲ گل و ۳ پاس گل بود.

این مدافع از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۵۱ بازی برای سن‌خوزه ارث کوئیک در MLS انجام داده و یک پاس گل و ۱۳ پاس گل حاصل تلاش وی بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ