آغاز پرداخت وام ۲۵ میلیونی خودرو از آخر هفته

0
رئیس کل بانک مرکزی از اجرای طرح جدید دولت برای خروج از رکود و ایجاد تحرک جدید در بخش اقتصاد و تولید کشور خبر داد و گفت: این طرح تا پایان هفته جاری ابلاغ می شود.

ولی الله سیف ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای بخشی از طرح دولت در خصوص خروج از رکود و ایجاد تحرک جدید در بخش اقتصاد و تولید بر عهده بانک مرکزی است، افزود: این بخش در قالب سیاستهای پولی توسط بانک مرکزی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: همه محور مورد تاکید در این طرح بر روی یک موضوع متمرکز شده که در راستای رفع کمبود نقدینگی و اقداماتی که منجر به کاهش سود بانکی شود، اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بالابردن قدرت خرید در جامعه از رویکردهای مهم این طرح است، افزود: بالابردن قدرت خرید جامعه از طریق صدور کارت خرید کالاهای ایرانی است، کالاهایی که ساخت داخل و با دوام و مصرفی باشند.

وی افزود: در حال حاضر تنها دو موسسه مالی اعتباری با نام ائمه فعال هستند، از میان مؤسسه های دارای مجوز، هیچ موسسه ای با نام ائمه فعال نیست.

وی ادامه داد: موسسه ثامن الحجج که از اسم ائمه استفاده می کند مجوز ندارد که امیدواریم با توجه به پیگیری های صورت گرفته، مشکلات این موسسه برطرف شود.

سیف گفت: موسسه مالی و اعتباری ثامن نیز در حال حاضر در حال طی مراحل قانونی برای دریافت مجوز و موافقت اصولی است.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه از رصد ویژه در خصوص فعالیت های موسسات مالی غیردولتی در کشور خبر داد و افزود: مردم به موسسات و بانک های مالی غیر مجاز اعتماد نکنند.

سیف ادامه داد: لیست و مشخصات بانکها و موسسات غیر مجاز در سایت بانک مرکزی وجود دارد و مردم می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به سپرده گذاری در بانکهای مجاز مورد تائید بانک مرکزی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خطر سپرده گذاری در بانکها و موسسات غیر مجاز، از دست دادن تمامی سرمایه یک فرد است، افزود: مردم باید همیشه آگاه و مطلع باشند که سرمایه گذاری ها در موسساتی باشد که دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی هستند و به این امر توجه کنند که سپرده گذاری در موسسات غیر مجاز خطر دارد و باید تبعات آن را قبول کنند.

وی در ادامه از واگذاری موسسه میزان به بانک صادرات خبر داد و افزود: در حال حاضر بانک صادرات مسئولیت موسسه میزان را بر عهده گرفته است.

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ