خون این گروه در عصر ظهور هدر است! / منتظر معجزه نباشیم خودمان باید اصلاح شویم!

0

مطابق روایات فراوان در خصوص عصر ظهور حضرت مهدی (عج) که از ائمه نقل شده به این نتیجه خواهیم رسید که در آن دوران طلایی مشکلات مختلف بشر اعم از مشکلات اخلاقی و اجتماعی و حتی اقتصادی مرتفع خواهد شد. البته نباید تصور غلطی داشت که ناگهان به صورت معجزه آسا همه مشکلات حل می شوند بلکه با رشد معنوی و عقلانی بشر در دوران منتهی به ظهور که با ایمان و تقوای عمومی در جامعه همراه می شود و همچنین با مدیریت بر مبنای الگوی الهی و شرع مقدس اسلام توسط امام زمان (عج) شاهد رفع ناعدالتی و حل مشکلات خواهیم بود.
یکی از اموری که در ایجاد رفاه و عدالت در حکومت مهدوی نقش دارد اخذ مالیات از همه اقشار خصوصا مرفهین و سرمایه داران است که با توزیع و هزینه آن در مسیر رفع مشکلات عموم مردم موجب رفع فقر و تبعیض خواهد شد. آنگونه که در روایات آمده است، تارکین مالیات اسلامی و مانعین از پرداخت زکات، مجازات سنگین در انتظارشان خواهد بود.
در روایات آمده است:
«خون دوکس در اسلام هدر است، ولی این حکم را کسی اجرا نمی کند تا حضرت قائم (عج) قیام کند، یکی خون مرد زن دار زناکار است که آن حضرت او را سنگسار می کند و دیگر خون کسی است که از پرداخت زکات خودداری می کند. حضرت مهدی(عج) گردن او را خواهد زد.» (معجم احادیث الامام المهدی، ج۴، ص۱۴۰؛ بحارالانوار، ج۷۹، ص۴۲)
                                                                                                                                             ***
سه نکته:
* سرمایه داران کلانی که مالیات نمی دهند!

امروز نیز در کشور ما اگر مالیات از سرمایه داران به درستی اخذ شوند و جلوی فرار مالیاتی گرفته شود بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد. لذا رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه یکی از راههای قطع وابستگی بودجه به درآمد نفت، تکیه بر درآمد حاصل از مالیاتِ تولید و تجارت است، می فرمایند: برخی سرمایه داران کلانی که از دادن مالیات خودداری و فرار می کنند مرتکب جرم می شوند زیرا کشور را به پول نفت بیش از پیش وابسته می کنند و زمینه ساز بروز مشکلات بیشتر می شوند.

** حق مظلوم از زیر دندان ظالم گرفته می شود
در عصر ظهور، مالیات اسلامی به صورت دقیق، جمع آوری و کاملاً عادلانه توزیع و تقسیم می گردد و نظام طبقاتی حاکم قبل از ظهور، نابود گردیده و جامعه ای مبتنی بر معیارهای اسلامی و انسانی، به وجود خواهد آمد. جامعه ای که درآن، با نفی تبعیض و بی عدالتی، همه از امکانات رفاهی، بهره مند خواهند شد. در روایات تصریح شده که حق مظلومین حتی اگر زیر دندان ظالمین باشد از آنها گرفته خواهد شد و به مظلومین باز می گردد.

*** منتظر معجزه نباشیم خودمان باید اصلاح شویم!
اخد مالیات و برخورد قاطع با تارکین مالیات در عصر ظهور نشان می دهد که حل مشکلات راه ماورایی ندارد بلکه باید از طریق مشخص شرع و عقل مشکلات را حل نمود. یکی از طرق اخذ مالیات است. لذا حتی اگر در دوران ظهور نیز سرمایه داران از دادن مالیات سر باز بزنند و با آنها برخورد نشود بخشی از مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد. البته ریشه حل بعضی مشکلات نیز به گناهان و معاصی مردم باز می گردد که اگر تقوا پیشه کنند مطابق آیه ۹۶ از سوره اعراف نعمت ها و برکات آسمانی و زمینی بر آنها نازل خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ