سنگین وزن ترین انار جهان در ساوه + عکس

0
باغدار ساوجی رکورد سنگین‌وزن‌ترین انار جهان را شکست.

 “عباس رمقی”، باغدار ۵۵ ساله ساوجی صاحب باغی سه هکتاری در منطقه آقدره ساوه است.

این باغدار پر تلاش و زحمت‌کش با پشتکار و زحمات شبانه‌روزی، نظارت مستمر و مدیریت صحیح و همچنین بهره‌گیری از راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی توانسته است در سنگر تولید محصولات باغی افتخارآفرین بوده و با برداشت متوسط ۴۰ تن در هکتار به بهره‌وری مناسب دست یابد.

وی با آبیاری به موقع، استفاده از کود کمپوست حیوانی، دو بار هرس در سال و سایر فوت‌های کوزه‌گری، محصولات سالمی به دست مصرف‌کننده ایرانی و خارجی رسانده است.

انار ساوه اخبار ساده
تولید هزاران انار با وزن متوسط یک کیلو در باغ وی، پدیده‌ای معمولی است. انارهایی که دانه سیاه و خوش خوراک هستند و کیفیت آنها در منطقه زبانزد است.

براساس این گزارش، آنچه جالب می‌نماید این است که این باغدار برای دومین سال متوالی رکورد سنگین‌وزن‌ترین انار ایران را شکست. وی در حقیقت رکورد سال قبل خود را شکسته است.

در سال ۹۳ وی اناری با وزن یک کیلو و ۵۶۵گرم تولید کرده بود که رتبه اول را در ایران کسب کرد، اما در سال ۹۴ به این میزان بسنده نکرده و اناری با وزن یک کیلو و ۷۸۸گرم تولید کرد، جنس این انار تبریزی است.

رتبه دوم انار امسال وی یک کیلو و ۶۰۴گرم و رتبه سوم یک کیلو و ۵۶۵گرم وزن داشته است.

این در حالیست که گرمای بی سابقه هوا در تابستان‌های سال‌های اخیر یکی از عوامل آسیب‌زننده به انارهاست، اما با تدابیر به موقع وی این نقیصه به صورت‌های دیگر جبران شده است.

رمقی و سایر باغداران ساوجی از کمبود آب رنج می‌برند و لاجرم می‌بایست به روش‌های بهینه در آبیاری و استفاده از روش قطره‌ای روی آورند اما بوروکراسی اداری و پیچ و خم‌های طویل آن، خستگی را بر جان و تن آنان می‌نشاند.

باید دید که آیا بالاخره مسئولان به فکر چاره و گشایشی در امور این باغداران و تلاشگران سنگر تولید هستند؟

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ