ضرر سرخ‌ها از دربی و خوش شانسی آبی‌ها

0

درهفته‌ای که تساوی در دربی باعث سقوط پرسپولیس شد، دو تیم جنوبی آبی‌پوش به خاطر تقسیم امتیاز با رقیبان، متضرر شدند. همچنین در روز ناکامی قهرمانی و نایب قهرمان لیگ، یک تیم مشهدی رکوردار شد.

به گزارش مهر، هفته یازدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با برگزاری هشت دیدار در روزهای جمعه و شنبه به پایان رسید. درحالیکه در مهمترین دیدار هفته و حتی نیم فصل، پرسپولیس با گل دقیقه ۵+۹۰ جری بنگتسون از شکست فرار کرد اما با از دست دادن ۲ امتیاز این بازی، بازهم به نیمه دوم جدول سقوط کرد.

پرسپولیس که به لطف دو پیروزی متوالی در لیگ تا رده هفتم بالا آمده بود، با این تساوی سقوط دو پله‌ای در جدول داشت. استقلالی‌ها هم با از دست دادن ۲ امتیاز حساس نخستین دیدار از هفته یازدهم، تا آستانه از دست رفتن صدر پیش رفتند ولی به لطف متوقف شدن استقلال خوزستان در زمین نفت تهران، همچنان جایگاه نخست در جدول را حفظ کردند.

روز دوم از این مسابقات با پیروزی پرگل گسترش‌فولاد تبریز برابر پدیده مشهد آغاز شد. میزبان تبریزی پس از ۳ تساوی متوالی در لیگ، با این پیروزی، صعود ۳ پله‌ای در جدول لیگ داشت و به رتبه پنجم رسید. پدیده هم با کسب دومین باخت متوالی، به رده یازدهم سقوط کرد.

سپس در مشهد، سایپا پس از سه هفته موفق شد به پیروزی دست یابد. شاگردان مجید جلالی که در دو بازی گذشته یک تساوی و ۲ باخت را تجربه کرده و تا رده نهم سقوط کرده بودند، به لطف این برد به جایگاه هفتم رسیدند. این دومین باخت متوالی و چهارمین باخت سیاه‌جامگان در ۵ بازی گذشته بود و وضعیت‌شان را بدتر از قبل کرد. این تیم مشهدی که با به خدمت گرفتن فرهاد کاظمی امیدوار بود از مشکلات نجات یابد، هنوز نتوانسته نتایج قابل قبولی را کسب کرده و از مثلث قعرنشینان نجات یابد.

فولادخوزستان که هفته پیش نخستین بردش در فصل جاری را برابر سیاه‌جامگان بدست آورد، در خانه ملوان تن به شکست داد. ملوانی‌ها که در ۴ بازی گذشته خود ۳ تساوی و یک شکست بدست آورده بودند، با این برد تا حدودی به آرامش رسیدند. همچنین با صعود ۳ پله‌ای، خود را به نیمه بالای جدول رساندند.

پس از تساوی در دربی پایتخت، همه نگاه‌ها به ورزشگاه تختی تهران بود، جائیکه استقلال خوزستان با برد یک صفر مقابل نفت تهران هم می‌توانست به صدرجدول برسد اما در خانه نفت متوقف شد تا این شانس بزرگ را به راحتی از دست بدهد. این تساوی به ضرر هر دو تیم بود چون علاوه بر ممانعت از صدرنشینی خوزستانی‌ها، نفت را هم در رده دوازدهم نگه داشت.

در دیگر بازی جذاب هفته، صبای قم در خانه مقابل تراکتورسازی پیروز شد تا از توقف خارج از خانه سپاهان، برای رسیدن به رده چهارم استفاده کند. تراکتورسازی که هفته پیش برد ۴ بر یک در خانه را با تساوی ۴ بر ۴ عوض کرد، با این شکست و سقوط ۴ پله‌ای در جدول، دوباره وارد بحران شد.

در اصفهان هم ذوب‌آهن با درخشش مهاجم جوان خود یعنی کاوه رضایی با ۴ گل راه‌آهن را در هم کوبید و با این پیروزی جایگاهش در رده سوم را تحکیم بخشید. این برد در آستانه دیدار حساس با پرسپولیس در رقابتهای جام حذفی، روحیه تیم اصفهانی را بسیار بالا برد. همچنین راه‌آهن با کسب دومین باخت متوالی، در رده سیزدهم باقی‌ماند تا خطر رفتن به جمع فانوس بدستان را بیش از پیش احساس کند.

آخرین مسابقه هفته، بین مدافع عنوان قهرمانی و قعرنشین لیگ برگزار شد. سپاهان که این روزها در بحران عدم نتیجه‌گیری قرار دارد و آخرین بردش به هفته پنجم بر می‌گردد، پس از شکست سنگین هفته پیش در خانه مقابل استقلال تهران، امیدوار بود با برتری مقابل دیگر آبی‌پوش لیگ در اهواز، به وضعیت خود سروسامان دهد. آنها حتی تا مرز پیروزی در این بازی پیش رفتند اما فراز آشوبی با بازکردن دروازه سپاهان در دقیقه ۸۱ از روی نقطه پنالتی، این تیم اصفهانی را همچنان در بحران نگه داشت. این تساوی باعث سقوط سپاهان تا رده ششم و ماندن استقلال اهواز در قعر جدول شد.

در این هفته دو تیم گسترش‌فولاد تبریز و ملوان بندرانزلی با ۳ پله صعود بهترین پیشرفت را در جدول لیگ داشتند و تیم تراکتورسازی با شکست در قم و ۴ پله سقوط، بیشترین پسرفت را در لیگ داشت. سیاه‌جامگان هم با باخت برابر سایپا، با ۸ باخت از این حیث در جدول لیگ رکورددار شدند.

همچنین در پایان دیدارهای هفته یازدهم می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تیم‌های سپاهان قهرمان و تراکتورسازی نایب قهرمان فصل گذشته لیگ، همچنان در بحران نتیجه‌گیری قرار داشته و هنوز نتوانسته‌اند به وضعیت خود در این رقابتها سروسامان دهند. ضمن اینکه دو تیم استقلال خوزستان و استقلال اهواز به خاطر تساوی به رقیبان‌شان به ترتیب فرصت صدرنشینی و فرار از قعرنشینی را از دست دادند.

برنامه هفته یازدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
* استقلال تهران یک – پرسپولیس تهران یک
گل‌ها: جابر انصاری (۴۸) برای استقلال – جری بنگتسون (۵+۹۰) برای پرسپولیس

* گسترش فولادتبریز ۴ – پدیده مشهد یک
گل‌ها: مگنو باتیستا (۱۰)، محمد ابراهیمی (۳۸)، سعید دقیقی (۴۲- پنالتی) و محسن سیدی (۲+۹۰) برای گسترش‌فولاد – ایگور پراهیچ (۸۶) برای پدیده

* سیاه‌جامگان مشهد یک – سایپا البرز ۲
گل‌ها: امید سینگ (۴۳) برای سیاه‌‌جامگان – غلامرضا رضایی (۲۵) و روزبه شاه علی دوست (۵۸) سایپا

* ملوان بندرانزلی یک – فولاد خوزستان صفر
گل: حسین ماهینی (۴۸) برای ملوان

* نفت تهران صفر – استقلال خوزستان صفر

* صبای قم ۲ – تراکتورسازی تبریز یک
گل‌ها: کارلوس کاردوسو (۲۰- گل به خودی) و کریم اسلامی (۴۱) برای صبای قم – حمزه یونس (۲۹) برای تراکتورسازی

* ذوب‌آهن اصفهان ۴ – راه‌آهن تهران صفر
گل‌ها: کاوه رضایی (۲۴ و ۶۷)، مرتضی تبریزی (۶۹) و اکبر صادقی (۸۱) برای ذوب آهن

* استقلال اهواز صفر یک – سپاهان اصفهان یک
گل‌ها: فرزاد آشوبی (۸۱- پنالتی) برای استقلال اهواز – محمدرضا خلعتبری (۲۵) برای سپاهان

جدول آقای گل:
۶ گل: مهدی طارمی (پرسپولیس)، مهرداد محمدی (راه‌آهن) و حسن بیت‌سعید (استقلال خوزستان)
۵ گل: امید ابراهیمی (استقلال)
۴ گل: کاوه رضایی (ذوب‌آهن) و غلامرضا رضایی (سایپا)
۳ گل: محسن یوسفی و مهدی خیری (پدیده)، جری بنگتسون (پرسپولیس)، سجاد شهباززاده (استقلال)، محمد قاضی (صبای قم)، مرتضی تبریزی (ذوب‌آهن)، آرش افشین (ملوان)، داریوش شجاعیان (گسترش فولاد)، بختیار رحمانی (تراکتورسازی) و احسان حاج‌صفی(سپاهان)

نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
۱ استقلال تهران ۱۱ ۶ ۴ ۱ ۱۹ ۱۱ ۸ ۲۲ –
۲ استقلال خوزستان ۱۱ ۵ ۴ ۱ ۱۲ ۴ ۸ ۲۰ –
۳ ذوب‌آهن اصفهان ۱۱ ۵ ۴ ۲ ۱۶ ۷ ۹ ۱۹ –
۴ صبای قم ۱۱ ۴ ۶ ۱ ۱۱ ۸ ۳ ۱۸ یک پله صعود
۵ گسترش فولادتبریز ۱۱ ۴ ۵ ۲ ۱۱ ۸ ۳ ۱۷ ۳ پله صعود
۶ سپاهان اصفهان ۱۱ ۴ ۵ ۲ ۱۱ ۹ ۲ ۱۷ ۲ پله سقوط
۷ سایپا تهران ۱۱ ۵ ۲ ۴ ۹ ۹ – ۱۷ ۲ پله صعود
۸ ملوان بندرانزلی ۱۱ ۴ ۴ ۳ ۸ ۸ – ۱۶ ۳ پله صعود
۹ پرسپولیس تهران ۱۱ ۴ ۳ ۴ ۱۶ ۱۵ ۱ ۱۵ ۲ پله سقوط
۱۰ تراکتورسازی تبریز ۱۱ ۳ ۵ ۳ ۱۳ ۱۱ ۲ ۱۴ ۴ پله سقوط
۱۱ پدیده مشهد ۱۱ ۳ ۴ ۳ ۱۲ ۱۵ ۳- ۱۳ یک پله سقوط
۱۲ نفت تهران ۱۰ ۲ ۶ ۲ ۱۰ ۹ ۱- ۱۲ –
۱۳ راه‌آهن تهران ۱۱ ۲ ۴ ۵ ۱۳ ۱۷ ۴- ۱۰ –
۱۴ سیاه‌جامگان مشهد ۱۱ ۲ ۱ ۸ ۶ ۱۲ ۶- ۷ –
۱۵ فولاد خوزستان ۱۱ ۱ ۳ ۷ ۷ ۱۷ ۱۰- ۶ –
۱۶ استقلال اهواز ۱۰ ۱ ۳ ۷ ۴ ۱۹ ۱۵- ۵ –

برنامه دیدارهای هفته دوازدهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه – ۲۸ آبان‌ماه
* پدیده مشهد – راه‌آهن تهران، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه ثامن مشهد
* پرسپولیس تهران – استقلال اهواز، ساعت ۱۶:۲۰، ورزشگاه آزادی
* استقلال خوزستان – گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۶:۴۵، ورزشگاه غدیر اهواز

جمعه – ۲۹ آبان‌ماه
* صبای قم – ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* تراکتورسازی تبریز – سیاه‌جامگان مشهد، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* سایپا تهران – ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه دستگردی تهران
* سپاهان اصفهان – نفت تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* فولاد خوزستان – استقلال تهران، ساعت ۱۶:۲۰، ورزشگاه غدیر اهواز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ