بیوگرافی محمودرضا قدیریان مجری “خانه شما” + عکس و مصاحبه

1

مجری برنامه خانه شما از شبکه شما ، محمودرضا قدیریان متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۹ در تهران است. از سال ۱۳۸۲ وارد رادیو شده و به عنوان گوینده، مجری ـ بازیگر و کارگردان نمایش‌های رادیویی فعالیت کرده است. از سن ۲۳ سالگی پا به رادیو گذاشت و حالا مدتی است که تجربه کارهای تصویری را هم به پرونده‌اش اضافه کرده و چند ماهی است که با سریال «به کجا چنین شتابان» و نقش مرتضی مهمان خانه‌های شماست. او ورودش به رادیو را یک اتفاق نمی‌داند، بلکه به پیشنهاد استادش حمید منوچهری به این عرصه وارد شد و امروز حتی اگر در تلویزیون هم حضور دارد، باز رادیو را عشق اول کار هنری‌اش می‌داند و می‌گوید این تجربه رادیویی را راحت از دست نمی‌دهد.

پسر خوش‌صدای نمایش‌های رادیویی با یک دهه سابقه‌ای که در تلویزیون دارد این بار با برنامه‌ای شبانه سر زبان‌ها افتاده که اجرایش در کنار سبک نو برنامه او در واپسین ساعت‌های شب خیلی‌ها را برای دیدن ساعت ۲۵ بیدار نگه می‌دارد. محمودرضا قدیریان که چهره او را پیش ازاین در سریال‌های تلویزیونی هم دیده بودید این بار با تجربه‌ای متفاوت وارد تلویزیون شده است.پای صحبت‌هایش می‌نشینیم تا ماجرای خلق ساعت ۲۵ را خودش برای‌مان بگوید.

همسر محمودرضا قدیریان مجری شبکه شما مادر محمودرضا قدیریان بیوگرافی محمودرضا قدیریان mahmoodreza ghadirian

mahmoodrezaghadirian

به فضای تازه‌تری نیاز داشتم

من پیش از هرچیز، گوینده و بازیگر رادیو هستم و به غیر از فعالیتم در رادیو، در چند فیلم و سریال بازی کرده‌ام. اما در زمینه اجرای تلویزیونی به دلیل اینکه تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون زیاد دوست ندارند با مجری‌ها کار کنند به همین دلیل این حرفه را دنبال نکردم. اما در رادیو مسئله فرق می‌کند. فعالیت من در رادیو بازیگری است و تقریبا تمام اجراهایی که در رادیو هم داشتم به سبک بازیگری بوده است.

بعد از ۱۱-۱۰ سالی که در رادیو فعالیت داشتم احساس کردم به فضاهای جدیدی نیاز دارم البته با تاکید به این نکته که در رادیو هم با فکرهای جوان و آدم‌های خوشفکری کار می‌کردم اما با این حال تصمیم به اجرا در تلویزیون گرفتم و به‌‌رغم  پیشنهادهای مختلف که برای اجراهای متفاوت داشتم، دنبال برنامه‌ای پرانرژی و در  عین‌حال دلنشین بودم که کارم را با آن شروع کنم و درنهایت این اتفاق هم افتاد.

مثل ساعت ۲۵ نداشتیم

ساعت ۲۵ انتخاب من شد، چون این برنامه‌ای زنده شبانه با محوریت موسیقی با نگاهی تازه و تمی دوست‌داشتنی بود. اگرچه دوست داشتم بنا به حیطه کار خودم با بازیگران و عوامل سینما و تلویزیون برنامه‌ای با همین محوریت داشته باشم اما چون موسیقی هم مثل بازیگری هنری است که محبوبیت ویژه‌ای دارد این تجربه هم برایم جالب بود.ما به آن صورت در تلویزیون برنامه‌ای در باب موسیقی نداریم به غیر از ۲، ۳ برنامه‌ای که در سال‌های مختلف تولید شد اما هدف اصلی آنها باز هم موسیقی نبود. فقدان چنین برنامه‌ای در تلویزیون کاملا احساس می‌شد بنابراین با ایده تهیه‌کننده و عوامل تولید این برنامه راه افتاد که شکر خدا از بازخوردها اینطور به نظر می‌رسد که بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

موسیقی هنری است که مستقیما با روح و روان مردم سر و کار دارد و مردم آن را دوست دارند به خصوص اگر به سبک‌‌های مختلف باشد نه فقط سنتی و محلی و این بار پاپ را هم به مردم عرضه کنیم آن هم با شکل و شمایل حقیقی چاپ.

جای خودمان را باز کردیم

از طریق پیامک‌هایی که برای برنامه ارسال می‌شود یا نظراتی که روی سایت شبکه گذاشته می‌شود محسن چاووشی، محسن یگانه، رضا صادقی و بهنام صفوی بیشترین درخواست‌ها را از طرف مردم داشتند و طرفداران آنها تا این جای کار بیشتر بوده‌اند. این اتفاق برای بقیه خواننده‌ها هم افتاده چون ما هر شب آمار زیادی از درخواست‌ها از خوانندگان مختلف داریم مثلا سیروان خسروی و بقیه که همیشه تماس‌های زیادی برای پخش کارهای‌شان داشتیم. خب، برنامه مختص موسیقی است و پر از خوانندگان بااستعداد و پرطرفدار و قطعا هرکسی طرفداران بی‌شمار خودش را دارد. بازتاب برنامه از طرف خواننده‌ها و هنرمندان بسیار خوب بوده چه از طریق پیامک‌هایی که به خود من هرازگاهی می‌زنند و چه از گوشه و کنار که شنیده می‌شود، متوجه این قضیه شده‌ایم خود هنرمندان هم راضی هستند.

کارهایی که هیچ جا پخش نمی شوند

برای کار هر خواننده و ترانه آن برای پخش باید قطعا مجوز گرفته شود که خدا رو شکر مسئولان همکاری‌های لازم را در ساده کردن راه برای این برنامه انجام داده‌اند. خیلی از کارها هستند که تیتراژ پرطرفدار سریال‌‌های محبوبند و بعضی دیگر که از طریق سی‌دی مجوز وزارت ارشاد منتشر شده‌اند اما هیچ‌وقت فرصت پخش تلویزیون پیدا نکرده‌اند. در این برنامه ما تمام تلاش‌مان این است که آهنگ‌های تازه و پرطرفداری که مردم دوست دارند را از طریق خودمان یعنی ساعت ۲۵ برای همه پخش کنیم.

به زودی سایت اختصاصی ساعت ۲۵ راه‌اندازی خواهد شد اما تا آن روز فعلا صفحه‌ای مختص ساعت ۲۵ در باشگاه مخاطبان شبکه ۵ برای برنامه وجود دارد. هر شب حدود ۸-۷ ترانه‌ای که پخش می‌‌شود در برنامه بعد برای انتخاب بهترین و محبوب‌ترین آنها نظرسنجی ۲۴ ساعته‌ای ترتیب داده بودیم که از آن طریق با به دست آوردن سلایق مخاطبان، کارهای متفاوت‌تر و بیشتری از خواننده مورد نظر با طرفدار بیشتر پخش کنیم.

همسر محمودرضا قدیریان مجری شبکه شما مادر محمودرضا قدیریان بیوگرافی محمودرضا قدیریان mahmoodreza ghadirian

خودم موسیقی سنتی را ترجیح می‌دهم

قطعا من هم مثل بقیه مردم موسیقی را دوست دارم با تاکید این موضوع که من موسیقی سنتی را بیشتر دوست دارم ولی خواننده‌های پاپ ما این روزها آنقدر خوب عمل می‌کنند که من و مردم را به سمت شنیدن کارها و رفتن به کنسرت‌های‌شان سوق می‌دهند. من موسیقی را دوست دارم و خوشحالم که چنین برنامه‌ای به من پیشنهاد شد.

به اقتضای کار و برنامه‌هایی که داشتیم هرازگاهی با دعوت از خوانندگان آشنایی دورادوری با آنها داشتم اما اینکه کارها و عوامل آنها برای اطلاع بیشتر زیر ذره‌بین داشته باشم تا به حال اینطور نبوده است. من تجربه موسیقیایی نداشته ام و فقط شنونده موسیقی هستم، بنابراین به اقتضای برنامه مجبورم جزئیات بیشتری از موسیقی بدانم و حتی خود من هم مشغول آزمون و خطا هستم، یعنی من و مردم با هم به بهانه ساعت ۲۵ خواسته‌ها و سبک‌ متفاوت اجراهایی که آنها می‌پسندند را می‌گیریم و بعد از جمع کردن نظرات با هم به نتیجه می‌رسیم و پیش می‌‌رویم.

ساعت ۲۵ خود من را با خیلی از ترانه‌سراها و آهنگسازان مستعد وخوب موسیقی آشنا کرد و بیش از همه متوجه این موضوع شدم که تنها خواننده نیست که یک کار خوب را ارائه می‌کند بلکه تیمی موثر و قوی پشت سر کارش قرار  دارد.

مثل کار خودمان در اجرای تلویزیون که تقریبا ۱۵-۱۰ نفر در پشت دوربین زحمت تولید کار را می‌کشند ولی مجری برنامه به عنوان پیشانی کار دیده می‌شود و اگر یک برنامه دیده می‌شود به این معنی است که تمام عوامل کارشان را درست انجام داده‌اند.

با دوربین سراغ منزل‌هایشان می‌رویم

فکرهای بزرگی برای این برنامه است ولی هدف ما این است که مردم اول باید کار را بطلبند و بعد آرام‌آرام به سمت تزریق ایده‌های خوب برنامه پیش بروند. چون قبل از هر چیز باید میل مخاطب بکشد تا  فکرهای ما عملی شوند. هر شب تقریبا یک خواننده روی خط برنامه می‌آید و گپ کوتاهی با او در رابطه با خودش و کارهایش داریم. همچنین دوربین ساعت ۲۵ به‌زودی به منزل و محل کار ضبط کنسرت‌های هنرمندان خواهد رفت تا مردم با فضایی خارج از فضای آهنگ‌های آنها با خودشان آشنا شوند.صداقت در کلام تحت هر شرایطی در اجرای برنامه از مواردی است که همیشه برایم حائز اهمیت بوده است و بعد از این موضوع همیشه سعی کردم در عوض انرژی‌هایی که از بازخوردهای مردم می‌گیرم به آنها آرامش هدیه کنم. در اجراهای شبانه بنا بر این بوده که لحن قصه‌گویی در کارمان داشته باشیم، لحنی که آن را از برنامه‌های شبانه‌مان در رادیو به ارث بردیم البته شبانه‌ای که کسل‌کننده نباشد.


محمدرضا قدیریان با انتشار عکس زیر در اینستاگرامش نوشت :

همسر محمودرضا قدیریان مجری شبکه شما مادر محمودرضا قدیریان بیوگرافی محمودرضا قدیریان mahmoodreza ghadirian

عزیزترین مهربون ترین با وفاترین عشق دنیای من خیلی حالش بده.
صبح بازم حالش بد شد.
و الان دعا میخوام دعای خیّر ،دعای ارامش .ایرادها هم نگیریم که هیچ حالم خوش نیست.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سولماز می گوید

    ارزوی سلامتی دارم براشون