واکنش بانک مسکن به اظهارات بابک زنجانی

0
وابط عمومی بانک مسکن اعلام کرد: شکایت بانک مسکن در خصوص سخنان بابک زنجانی را از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری می‌کنیم.

روابط عمومی بانک مسکن در جوابیه‌ای به سخنان اخیر بابک زنجانی میلیاردر نفتی اعلام کرد: با عنایت به درج مطالب مربوط به دادگاه بابک زنجانی در رسانه ها و سخنان وی ،بانک مسکن شکایت خود را از طریق مراجع ذی صلاح قانونی دنبال و پیگیر استیفای حقوق بیت المال و بانک خواهد بود.

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی دو روز پیش در پنجمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی گفته بود: پول‌های من در حساب بانک مسکن بود و اگر خوب یا بد است این بانک باید برگرداند. امروز بانک مسکن از جان من چه می‌خواهد که اینگونه به جان من چسبیده است؟

وی ادامه داد: مجموعه تامین اجتماعی باید به بانک مسکن بگوید که ۶ الی ۷ ماه ۴ میلیارد یورو در حساب این بانک پول داشت. اگر زنجانی آدم بدی بود به مجموعه بانک مسکن ارتباط دارد چون تامین اجتماعی به واسطه پرینت و نامه بانک مسکن به این آقا چک داده است.

زنجانی گفت: اما امروز پول را یکی دیگر برداشته و تامین اجتماعی علیه من اقامه دعوا کرده است همین الان همه این چک‌ها روی پرونده است. تامین اجتماعی باید به بانک مسکن بگوید ۴ میلیارد یورو را برگرداند و چک‌هایش را پس بگیرد. تامین اجتماعی چیزی به من نداده است که اکنون شکایت کرده است.

وی ادامه داد: موضوع منشاء در پرونده من کاملا منتفی است. وزارت نفت دعوا دارد و می‌گوید نفت داده‌ام و من نیز می‌گویم پول داده‌ام پس منشاء در اینجا وجود دارد.

متهم پرونده نفتی اضافه کرد: وقتی می‌گویند بانک مرکزی به من یک و نیم میلیارد یورو پول داده چطور بازپرس اعلام می‌کند این یک و نیم میلیارد یورو فاقد منشاء بوده است؟

زنجانی گفت: بانک مسکن زمانی که می‌خواست با بانک «اف آی ای بی» کار کند یک نامه به بانک مرکزی ارسال و اعلام کرد قصد دارم با این بانک فعالیت داشته باشم بانک مرکزی نیز پاسخ داد شما می‌توانید کار کنید اما به اندازه محدودی که خودتان تشخیص دهید و این نامه در پرونده موجود است.

وی ادامه داد: متاسفانه در ارزیابی وزارت نفت از شرکت اس تی ۳ نفر از آقایان نفتی و ارزیابان اعلام کرده‌اند که زنجانی در این شرکت ۸ هزار و ۱۸۹ میلیارد پول دارد اما در انتهای این ارزیابی عنوان شده چون بازپرس گفته پول ها فاقد منشاء است این شرکت را به یک هزار و ۳۰۶ میلیارد تومان برداشته است.

بابک زنجانی خطاب به قاضی دادگاه گفت: چنین کارهایی را فقط در تگزاس می‌تواند انجام داد.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ