اعدام مرد افغان به جرم قتل زن ایرانی

0

روز ۱۸ مرداد سال ۹۳ ماموران پلیس در جریان وقوع یک قتل قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با آغاز تجسس ها مشخص شد که زن جوانی پس از درگیری با یک مرد افغانی از سوی او خفه شده و کشته شده است. این مرد بلافاصله دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد. با اعتراف وی پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

متهم در این شعبه اظهارات قبلی خود را انکار کرد و گفت: دوستانم مرا فریب دادند. آنها از من خواستند قتل را به گردن بگیرم و گفتند که کارهایم را انجام می دهند تا هرچه زودتر از زندان آزاد شوم. ولی حالا از اینکه اعتراف کرده ام پشیمانم. من قتل را مرتکب نشدم و چهار دوست دیگرم وقتی با این زن که از آشناهایمان بود درگیر شدند او را خفه کردند. تنها کسی که در قتل هیچ دخالتی نداشت من بودم.

بعد از صحبت های این مرد قضات دادگاه حکم قصاص او را صادر کردند. این حکم اما در دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده اینبار برای رسیدگی به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در این شعبه نیز اظهارات قبلی خود را تکرار کرد و قتل را به گردن دوستانش انداخت. با اینحال قضات این شعبه نیز حکم به قصاص وی صادر کردند.

در نهایت این حکم به تایید قضات دیوان عالی کشور رسید و قرار است به زودی اجرا شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ