افت شدید قیمت تورهای داخلی

0
این روزها سردی هوا، رکود و کمبود نقدینگی در دست مردم، حتی به تورگردانان هم رسیده است. آنها این روزها حاضرند که به نرخ‌های بسیار پایینی هم که شده، مردم را به سفر ترغیب کنند تا کارشان از کسادی درآید. اما همه ترفندهایشان هم بدون نتیجه مانده است.

رکود دیگر تقریبا به همه بازارها رسیده است. پای درد دل هر کاسبی که بنشینیم، همه از رکود می‌گویند. مردم گویا عادت کرده اند که پولشان را خرج نکنند. می گویند که همه چیز قرار است ارزان شود؛ حتی امیدوارند که تورهای داخلی و خارجی هم ارزان شوند و همین رفتار آنها، مشکلات زیادی را برای بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد کرده است.

در این میان، قیمت تورهای داخلی هم به شدت افت کرده است و علیرغم تورم هر ساله ای که نرخ هتل‌ها دارد و از سوی دیگر، بالا رفتن قیمت بلیت هواپیماها، اما همچنان آژانس‌های مسافرتی ترجیح می دهند که قیمت را به گونه ای برای مردم جذاب کنند که چرخ کسب و کارشان هر چند اندک هم که شده، بچرخد و از حرکت باز نماند.

حال حتی که فصل گرما رفته و بخش‌های جنوبی کشور به خصوص جزایر کیش و قشم، زمان مناسبی را برای پذیرش گردشگران سپری می کنند؛ تورها به شدت ارزان است و استقبال از سوی مردم به شدت کاهش یافته است. این را کارمندان آژانس‌های مسافرتی به صراحت عنوان می کنند

هم اکنون بسیاری از آنها با مشتریان قبلی خود تماس می گیرند، تا شاید با تبلیغات اغوا کننده ای که انجام می دهند، بتوانند نظر مساعد آنها را برای استفاده مجدد از تورهایشان جلب کنند.

یکی از این آژانس‌ها به مشتریانش می گوید که تنها برای آن افرادی که در گذشته از تورهایشان استفاده کرده اند، تخفیف خاص در نظر گرفته و فقط حاضر است به آنها این تخفیف را بپردازد، در شرایطی که اگر شما به عنوان یک مشتری دیگر، با این آژانس‌ها تماسی بگیرید، حتما متوجه می شوید که این تخفیف‌ها برای شما هم هست.

به هرحال، اکنون بازار آنقدر کساد است که شاید آنها هم مجبورند که چنین ترفندهایی را به کار گیرند. اما گویا مردم چندان این موضوع را جدی نمی گیرند.

مروری بر قیمت تورهای داخلی که برای جزایر جنوبی کشور که نقاطی گرمسیر هستند، در این فصل سرد سال در نظر گرفته شده، نشانگر این است که قیمت تور سه روزه کیش در هتل سه ستاره با استقبال و صبحانه به ازای هر نفر در اتاق دو تخته از ۲۵۶ تا ۳۲۰ هزار تومان متغیر است، ضمن اینکه قیمت همین تور برای هتل های ۴ستاره از ۳۲۹ هزار تومان شروع شده تا ۳۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت همین تور برای هتل ۵ ستاره از ۳۹۹ هزار تومان شروع شده و تا ۵۳۹ هزار تومان متغیر است.

منبع: تابناک
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ