عرضه اینترنت «۳۰۰ مگابیتی» در ایران

0

رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل گفت: با پروانه FCP شاتل که از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعطا شد، با ایجاد شبکه FTTC شاتل، امکان عرضه اینترنت حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۳۰۰ مگابیتی روی کابل مسی فراهم می‌شود.

احمد نخجوانی، مدیرعامل شاتل و محمدحسن شانه‌ساززاده، موسس و رییس هیات مدیره این شرکت ضمن تشریح فعالیت‌های ۱۰ سال گذشته شرکت شاتل، جزییات خدمات و دستاوردهای جدید این شرکت را تشریح کرده و به بیان برنامه‌های آتی شرکت پرداختند.

مدیرعامل شرکت شاتل به پاسخگویی بدون‌معطلی کارشناسان شرکت به عنوان یکی از خط قرمزهای شاتل پرداخت و ضمن اشاره به ویژگی‌های این شرکت گفت: خدمات پشتیبانی فنی مشتریان در سراسر کشور ارائه می‌شود و اولویت ما سرویس‌دهی به مناطق کمتر برخوردار کشور است.

وی درباره نیروهای انسانی متخصص نیز افزود: حدود ۱۰۰۰ تن در شرکت و ۲۰۰۰ تن در دفاتر نمایندگی سراسر کشور مشغول به‌کار هستند که همه این کارشناسان با گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب گواهینامه‌های لازم در سراسر کشور به مشتریان خدمات ارائه می‌کنند. پشتیبانی ۲۴ ساعته به زبان‌های فارسی و انگلیسی و دورکاری برای معلولان متخصص از خدمات ویژه شاتل به کارکنان و کاربران است.

نخجوانی خدمات VOIP بین‌المللی و ارائه بالاترین حجم پهنای باند را از مهم‌ترین خدمات این شرکت شمرد و اظهارکرد: شرکت شاتل بیشترین پهنای باند در کشور را داراست و سهم این شرکت در بازار ارائه ۸۰۰ هزار سرویس اینترنت برای میلیون‌ها کاربر در سراسر کشور است که بالاترین سهم را در میان شرکت‌های خصوصی دارد.

وی به فعالیت‌هایی چون راه‌اندازی پایگاه خبری تحلیلی کاپ (در حوزه ورزش)، شاتل‌لند و رادیو تِک‌شات نیز اشاره و بیان کرد: شرکت شاتل دو سال پیاپی تندیس برند محبوب از نظر مصرف‌کنندگان را دریافت کرده است.

در ادامه نشست خبری امروز، رییس هیات مدیره شاتل از اخذ مجوز FCP توسط این شرکت و پس از دو سال پیگیری خبر داد و گفت: پس از دو سال پیگیری، پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) را از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کردیم.

به گفته شانه‌ساززاده، پروانه FCP تحولات زیادی ایجاد خواهد کرد و به دارندگان این پروانه امکان ارایه سرویس با حداقل یک پنجم تعرفه مخابرات را می‌دهد و قیمت تمام شده مشترکان نیز شدیدا کاهش می‌یابد یا کیفیت آنها افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: پروانه FCP شاتل به منظور ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت مستقل از فناوری صادر و اعطا شده و یک پروانه جامع در حوزه ثابت است که بر بستر آن ارایه خدماتVoIP، IXP، PSTN، CDN، دیتاسنتر، VOD، XDSL، FTTX، CP، OTT، CP، IPTV، VPN، WiFi و LTE ممکن شده است. این پروانه امکان ارائه خدمات تلفن ثابت را به ما می‌دهد.

وی در ادامه افزود: Movieland.ir یکی دیگر از برنامه‌های ماست که مجوز آن را از وزارت ارشاد دریافت کردیم و درحال تکمیل آرشیو فیلم‌های دارای مجوز هستیم.

به گزارش ایسنا، شانه‌ساز درباره اقدام پیشین شرکت شاتل برای خرید سهام شرکت مالک بلوک مدیریتی مخابرات ایران و ابهام‌های موجود درخصوص خرید این شرکت گفت: ما همچنان از متقاضیان خرید سهام بلوک مدیریتی مخابرات هستیم و سرمایه‌گذاران خارجی نیز هنوز پای این معامله هستند و متقاضی مشارکت هستند و در صورتی که مالکان مخابرات همچنان قصد فروش واقعی این شرکت را داشته باشند، هنوز علاقه‌مند به خرید آن هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ