آنچه از رستوران (kfc) یا کی اف سی (حلال) نمی دانید + عکس

1
۱۰ آبان ۹۴ خبری مبنی بر افتتاح اولین نمایندگی کی اف سی در ایران در تهران منتشر شد. دو روز بعد یعنی ۱۲ آبان ۹۴ خبر پلمب شدن کی اف سی بسیاری را سردرگم کرد. اخبار منتشره ی پس از آن نیز ماجرا را پیچیده تر می نمود ولی داستان به شرح زیر است:

 

کی اف سی روزنامه مردم سالاری بیوگرافی عباس پازوکی kfc
یکی ار فعالان عرصه ی رسانه به نام عباس پازوکی که سردبیر اسبق روزنامه ی مردم سالاری و نیز اولین مدیر مسئول پایگاه خبری-تحلیلی شفاف (۸۷ تا ۹۰) بوده است، در سال گذشته مجوزی را از اتاق اصناف تهران با امضاء‌ علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف برای تاسیس کی اف سی (حلال)‌ دریافت می کند و آبان ۹۴ آن را افتتاح می کند و دو روز بعد رستورانش پلمب می شود.

 

کی اف سی روزنامه مردم سالاری بیوگرافی عباس پازوکی kfc

پس از انتشار خبر پلمب شدن، در رسانه های آمریکایی و انگلیسی اخباری مبنی بر غیرآمریکایی بودن این رستوران منتشر می شود و مسئولان کی اف سی آمریکا ادعا می کنند که با این سوء استفاده ی از نام تجاری کی اف سی برخورد خواهند کرد.

عباس پازوکی هم با تسنیم مصاحبه می کند که این ها یک سوء‌ تفاهم بوده و کی اف سی (حلال) مربوط به ترکیه است نه آمریکا.

 

کی اف سی روزنامه مردم سالاری بیوگرافی عباس پازوکی kfc

این ها شرح مختصر ما وقع بود و اما بعد…

کی اف سی روزنامه مردم سالاری بیوگرافی عباس پازوکی kfc

 

این رستوران شعبه ی رسمی کی اف سی آمریکا نیست ولی حضورش در ایران مصداق بی تفاوتی در مقابل مظاهر نفوذ و رخنه ی فرهنگی است. چرا که عملا با نام همان شرکت آمریکایی و فقط با یک پسوند حلال اصل صورت مساله پاک نمی شود. صورت مساله این است که آیا کی اف سی چه با پسوند حلال و چه بدون پسوند، تبلیغ رسمی یک شرکت معروف آمریکایی هست یا خیر؟
پاسخ روشن است؛‌ تبلیغ است و موجب وهن چرا که این آفت ها به نحوی دارد رخ می دهد که مصداق دزدی نام تجاری نیز محسوب می شود و به زبان ساده تر یعنی ایران برای آمریکایی کردن بخشی از فضای ایران تا آن جا که ممکن است (مثلا در حد تاسیس چند رستوران شبه آمریکایی)‌ حاضر است دست به سرقت نام تجاری رستوران های آمریکایی هم بزند و این یعنی هم اوج ذلت داخلی و هم اوج بی آبرویی بین المللی.

این اقدام تقارن عامدانه ی زمانی دارد با امضاء برجام و در نتیجه این دست اقدامات می توانند در افکار عمومی این دروغ را نهادینه کنند که ایران نسبت به آمریکا دچار وادادگی فرهنگی شده و علی رغم دستور اکید رهبر انقلاب و تاکیدات موکد ایشان مبنی بر حساسیت و عدم تحقق هرگونه رخنه یا نفوذ فرهنگی و اجازه ندادن به ورود هرگونه کالا و شرکت آمریکایی به ایران، باز هم بسیاری از مسئولان نسبت به این دستورات بی تفاوتند و مرگ بر آمریکا هم یک شعار است به مناسبت ۱۳ آبان و بس.

 

کی اف سی روزنامه مردم سالاری بیوگرافی عباس پازوکی kfc

این که در کنار نام کی اف سی تصویر کلنل هرلند سندرز هست یا نه فرع ماجراست و اصل ماجرا اعلام نیاز است به دنیا و مخصوصا آمریکا که این از نتایج برجام است که حالا می توان رسما در ایران رستورانی را تاسیس کرد که در آمریکا معروف ترین پس از مک دونالد است.

این یعنی کاسبی پسابرجامی و یعنی به سخره گرفتن وجاهت استکبارستیزانه ی جمهوری اسلامی ایران و نیز بی توجهی به تصمیم نظام مبنی بر ممنوعیت ورود محصولات آمریکایی.

 

کی اف سی روزنامه مردم سالاری بیوگرافی عباس پازوکی kfc

 

این نکته هم به موارد قبل اضافه شود که این آفت ها به نحوی دارد رخ می دهد که مصداق دزدی نام تجاری نیز محسوب می شود و به زبان ساده تر یعنی ایران برای آمریکایی کردن بخشی از فضای ایران تا آن جا که ممکن است (مثلا در حد تاسیس چند رستوران شبه آمریکایی)‌ حاضر است دست به سرقت نام تجاری رستوران های آمریکایی هم بزند و این یعنی هم اوج ذلت داخلی و هم اوج بی آبرویی بین المللی.

این بند آخر نامه ی رهبر انقلاب است به رئیس جمهور درباره ی الزامات اجرای برجام که یادآوری آن ضروری به نظر می رسد:

 

کی اف سی روزنامه مردم سالاری بیوگرافی عباس پازوکی kfc

“در خاتمه همان‌طور که در جلسات متعدّد به آن‌جناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد کرده‌ام، رفع تحریمها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدّی

مسئولان باید هر رستورانی که با این نام در تهران و سراسر ایران مشغول به کار است را مبتنی بر قوانین موجود، وادار به تغییر اسم کنند.

گرفتن و پیگیری همه‌‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد. امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدّیّت تمام دنبال شود و بخصوص به تقویت تولید ملّی توجّه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمایید که وضعیّت پس از برداشته شدن تحریمها، به واردات بی‌رویّه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود. ”

اگر بنا نیست تا فضای پسابرجامی باعث پررونق شدن کاسبان برجام شود و به انحاء مختلف و با رندی و ظرافت مسیر ورود کالاهای آمریکایی و نفوذ فرهنگی و رخنه در سبک زندگی بیش از آن چه تا کنون رخ داده، ادامه یابد، می طلبد تا اتاق اصناف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در صدور مجوز و تایید اسامی فروشگاه ها و رستوران ها، نهادهای مسئول به شمار می روند، نه تنها اجازه ی باز شدن پلمب رستورانی با نام کی اف سی را صادر نکنند بلکه هر رستورانی که با این نام در تهران و سراسر ایران مشغول به کار است را مبتنی بر قوانین موجود، وادار به تغییر اسم کنند.

منبع : الف

بهتر است کمی بیشتر در باره این شرکت بدانیم:

– شرکت در گذشته جزئی از شرکت سیگار سازی رینولدز (سازنده سیگار وینستون و کمل و کول و …) و شرکت پپسی بوده است و لذا شرکتهای سازنده سیگار و نوشابه شکردار از گذشته روی مشتریان غذای چرب مرغ سرخ شده حساب میکرده اند.

– در فرمول ادویه جات این شرکت از ماده مضر ام اس جی (MSG) استفاده میشود که مرتبط با مشکلات عصبی و روانی میباشد.

– در سرخ کردن مرغهای کنتاکی از روغنهای اشباع نشده مضر استفاده میشود و این روغنها در حرارت زیاد و در مدت زمان طولانی بسیار مضر میباشند. در آمریکا گروه حامی سلامت عمومی شرکت کنتاکی را به دادگاه برد و این شرکت پس از سالها موافقت کرد تا در برخی از اقلام منو از روغنهای سالم تر استفاده کند ولی در خارج از آمریکا کماکان روغنهای مضر استفاده میشود.

کی اف سی روزنامه مردم سالاری بیوگرافی عباس پازوکی kfc

– گروههای حمایت از محیط زیست و حمایت از حیوانات (از جمله پال مککارتنی، پاملا اندرسون، دالایی لاما و …) شرکت کنتاکی را متهم به تغذیه ناسالم و پرورش مرغها در مکانهای فشرده، تاریک، غیربهداشتی، مملو از کثافت و همراه شکنجه میکنند (ویدئوی زیر):

کی اف سی روزنامه مردم سالاری بیوگرافی عباس پازوکی kfc

دانلود فیلم کی اف سی

Pam Anderson breaks down the horrible truth about what really goes on in the KFC slaugher houses

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. حمزه می گوید

    به نظرم … باشخص اقای عباس پازوکی که قبلا در رسانه های به اصطلاح اصلاح طلب فعالیت داشته مشکل دارد نه با برند کی اف سی ونه با حلال و حرامش و نه بامحصولات غربی
    کافی است دو سال دیگر نگاهی بیندازیم تا ببینیم چقدر برندهای امریکایی و انگلیسی و غربی مجوز فعالیت در اقتصاد ایران را دریافت کرده اند و ازادانه به فعالیت اقتصادی مشغولند