رکورد واردات بنزین شکسته شد

0
با نگاهی به آمار واردات بنزین در دهم آبان‌ امسال، باید گفت تنها در همین روز ۴۰ میلیون لیتر بنزین از پایانه‌های جنوبی وارد کشور شد که یک رکورد در واردات بنزین محسوب می‌شود.

در مدت ۲۲۵ روز گذشته از سال جاری یعنی از ابتدای سال ۹۴ تا پایان دهه اول آبان ماه، به طور متوسط ۶۸ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های کشور تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

این گزارش حاکی است، میزان مصرف بنزین در این مدت نیز حدود ۷۲.۵ میلیون لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ حدود ۲.۷ درصد رشد دارد.

براساس آمار و اسناد رسمی شرکت ملی پالایش و پخش در طول ۲۲۵ روز گذشته از سال جاری به طور متوسط ۸ میلیون ۸۵۰ هزار لیتر بنزین وارد کشور شده است که دارای رشد ۴.۴ درصدی نسبت به سال ۹۳ است که بیشترین میزان واردات بنزین به کشور از پایانه‌های جنوب صورت گرفته است.

با نگاهی به آمار واردات بنزین در روز دهم آبان ماه سال جاری باید گفت تنها در این روز ۴۰ میلیون لیتر بنزین از پایانه ها جنوبی وارد کشور شده است که یک رکورد در واردات بنزین محسوب می شود.

این گزارش با اشاره به وضع موجودی ذخایر بنزین در کشور اضافه می‌کند، در ۱۰ آبان ماه  موجودی بنزین کشور  ۹۳۲ میلیون لیتر است که نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۳۵۸ میلیون لیتر کمتر است.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ