پشت پرده تصمیم اشتباه داور بازی پرسپولیس – ذوب آهن / کارت قرمزی که با تماس تلفنی قرمزتر شد

0
علی میرزابیگی کمک داور مسابقه پرچم می‌زند و داور را نزد خود صدا می‌کند. جهانبازی به این کمک داور جوان می‌گوید مطمئنی که توپ به دستش خورد یا خطایی صورت گرفته که میرزابیگی هم با قاطعیت پاسخ مثبت می‌دهد! و حتی جهانبازی به کمکش می‌گوید بازی در دقیقه ۲۰ است می‌دانی چه تصمیمی داریم می‌گیریم از خطای دروازه‌بان پرسپولیس مطمئن هستی؟! که بازهم پاسخ مثبت می‌شنود! و کارت قرمز مستقیم را به ایمان صادقی نشان می‌دهد و پرسپولیس ۱۰ نفره می‌شود.

داور دیدار پرسپولیس و ذوب آهن چوب اشتباه بزرگ کمک داورش به خاطر خطای دید را خورد و تصمیم به اخراج دروازه‌بان پرسپولیس گرفت.

پس از حذف از گردونه مسابقات جام حذفی ایران در مرحله یک چهارم نهایی، یدالله جهانبازی سیبل انتقادات هواداران پرسپولیس شده و آنها فقط داور دیدار با ذوب آهن را مقصر اصلی حذف تیم‌شان می‌دانند. داوری که در دقیقه ۲۲ مسابقه دروازه‌بان پرسپولیس را با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد. قطعا اشتباه بزرگ داور در نتیجه بازی تاثیر مستقیم داشت و طبیعی است که هواداران پرسپولیس از این داور عصبانی و ناراحت باشند به خصوص اینکه این اولین در طول فصل نبوده که پرسپولیس از اشتباه داوران ضربه خورده بود.

 سوابق یدالله جهانبازی سوابق علی میرزابیگی اخبار ورزشی اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال

همه کارشناسان داوری نیز اشتباه یدالله جهانبازی را تایید کردند و اشتباه او را در تعیین نتیجه بازی تاثیرگذار دانستند با این حال تقریبا تمامی کارشناسان داوری بر نکته‌ای دیگر هم صحه گذاشتند اینکه یدالله جهانبازی داوری پاک، بی‌غرض و پرتلاش است. این داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران حتی قصد داشت فصل گذشته بعد از قضاوت در دربی از داوری خداحافظی کند اما او را از تصمیمش منصرف کردند زیرا با وجود داشتن اضافه وزن همواره قضاوت‌های کم‌اشتباهی داشت.

در دیدار پرسپولیس و ذوب آهن نیز او در صحنه ضدحمله ذوب آهن جاماند و از صحنه دور بود. ظاهرا نمی‌خواسته در آن صحنه هیچ تصمیمی اعلام کند و قصد داشته که بازی را ادامه بدهد اما علی میرزابیگی کمک داور مسابقه پرچم می‌زند و داور را نزد خود صدا می‌کند. جهانبازی به این کمک داور خوب و جوان می‌گوید مطمئنی که توپ به دستش خورد یا خطایی صورت گرفته که میرزابیگی هم با قاطعیت پاسخ مثبت می‌دهد و حتی جهانبازی به کمکش می‌گوید بازی در دقیقه ۲۰ است می‌دانی چه تصمیمی داریم می‌گیریم از خطای دروازه‌بان پرسپولیس مطمئن هستی؟! که بازهم پاسخ مثبت می‌شنود و کارت قرمز مستقیم را به ایمان صادقی نشان می‌دهد و پرسپولیس ۱۰ نفره می‌شود.

یکی از نزدیکان داور از بین نیمه‌ مسابقه نیز حکایت جالبی تعریف می‌کند و می‌گوید بین نیمه از تیم داوری تماسی با بیرون از ورزشگاه گرفته می‌شود تا بداند تصمیم‌شان در مورد اخراج درواز‌ه‌بان پرسپولیس درست بوده یا نه؟! وقتی از آن سوی خط به داوران گفته می‌شود که اخراج صادقی تصمیم صددرصد اشتباهی بوده تمرکز از جهانبازی و تیم داوری گرفته می‌شود و آنها باقی‌مانده دقایق مسابقه را با استرس مضاعف و عدم تمرکز قضاوت می‌کنند.

تمام ماجرای اشتباه تاثیرگذار یک داور با تجربه در دیدار پرسپولیس و ذوب آهن این موضوع بود و جهانبازی هیچ تصمیم مهندسی‌شده‌ای نگرفته او فقط گرفتار تصمیم اشتباه کمک داورش می‌شود کمک داوری که زاویه دید درستی نداشته اما به تصور اینکه تصمیمش درست است این مساله را به داور منتقل می‌کند و همین تصمیم باعث بروز یک فاجعه داوری در فوتبال ایران می‌شود به طوری که سرپرست باشگاه پرسپولیس تهدید به کناره‌گیری از لیگ می‌کند و برانکو ایوانکوویچ هم از داوران می‌خواهد که شرم کنند!

به هر حال یدالله جهانبازی در این فصل ۶ بازی پخش مستقیم را سوت زده که آخرین آن جنجالی می‌شود آن هم به خاطر اشتباه کمک داورش و البته جاماندن خودش از صحنه ضد حمله سریع ذوب آهن.

به هر حال این داور و کمک داور به اشتباه‌های خود اعتراف و از پرسپولیس هم عذرخواهی کرده‌اند اما این عذرخواهی هیچ دردی از پرسپولیس درمان نمی‌کند و پرسپولیس حذف شده است. با این حال بهتر است هواداران این باشگاه خویشتندار باشند. در دو روز گذشته بارها به جهانبازی پیامک تهدید آمیز از روی عصبانیت ارسال کرده‌اند اما این‌ها دیگر هیچ فایده‌ای برای پرسپولیس حذف شده ندارد. بهتر است باشگاه پرسپولیس و هواداران میلیونی‌اش به آینده امیدوار باشند امیدوار به اینکه وضعیت داوری سامان بیشتری پیدا کند و فدراسیون فوتبال هم شرایط مناسب‌تری داشته باشد.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ