کی اف سی ترکیه: در ایران شعبه نداریم

0

 پس از بسته شدن رستوران کی‌اف‌سی حلال در ایران، کی‌اف‌سی آمریکا،‌ ارتباط با این رستوران را رد کرد. هرچند مالک رستوران ایرانی گفت برندش را در ترکیه ثبت کرده است،‌اما فست فود ‘کی.اف.سی’ ترکیه هم هرگونه ارتباط با فروشگاه فست فود ‘کی.اف.سی’ در ایران را رد کرد.

بلوای کی‌اف‌سی که در روزهای گذشته در ایران بلند شده است، ابعاد بین المللی هم پیدا کرده است. پلمب شدن رستوران کی‌اف‌سی حلال در تهران، تکذیب ارتباط با رستوران معروف در آمریکا را در پی داشت.

مالک رستوران کی‌اف‌سی حلال هم گفت که «پلمب کی‌اف‌سی حلال ناشی از سوءتفاهم است و این رستوران هیچ ارتباطی با کی‌اف‌سی آمریکا ندارد و با بِرَند «کی‌اف‌سی ایرانیان» به ثبت رسیده است. ما متعلق به برندی با عنوان کی‌اف‌سی حلال هستیم که مربوط به ترکیه می‌شود و متعلق به مسلمانان و بازار هدفش کشورهای اسلامی است و از ایرانیان مسلمان و شیعه در آن سهامدار هستند.»

اکنون اما کی‌اف‌سی ترکیه هم ارتباط با کی‌اف‌سی ایران را رد کرده است.

«زینب وورال» مسوول روابط عمومی و مطبوعاتی فست فود ‘کی.اف.سی’ ترکیه با ارسال یک پست الکترونیکی به دفتر ایرنا در آنکارا این مطلب را عنوان کرد.

وی با ابراز تعجب از انتشار اخبار مرتبط با افتتاح شعبه کی.اف.سی در تهران گفت: هیچ یک از شعبات کی.اف.سی در ترکیه و یا در دیگر کشورها حق گشودن شعبه در تهران و یا شهر دیگری در ایران را ارایه نکرده اند.

وی گفت: ما حق اقامه دعوی قانونی علیه هر فرد و یا گروه تجاری که ادعای دارا بودن حق استفاده از برند کی.اف.سی را بطور غیرقانونی بکنند، برای خود محفوظ می داریم.

فست فود زنجیره ای کی.اف.سی بین المللی نیز روز سه شنبه ادعاهای مربوط به دادن مجوز گشایش شعبه در ایران را رد کرده بود.

«لوری شالو» مسئول روابط عمومی شرکت «یام» مالک «کی.اف.سی» گفته است که با مسئولان محلی و مشاوران خارجی خود در تماس هستیم و علیه هر شرکت یا فردی که مدعی داشتن مجوز و حق گشودن شعبه ای با نام «کی.اف.سی» در ایران باشند و از نام آن سوء استفاده کنند، اقدام قانونی خواهیم کرد.

البته ظاهرا نمایندگی ایرنا در آنکارا، سراغ کی‌اف‌سی ترکیه رفته است، نه برندی که مدیرعامل کی‌اف‌سی ایران،‌ معرفی کرده؛ کی‌اف‌سی حلال./م

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ