کالاهای مشمول خرید با کارت اعتباری (وام کالا) و نام فروشگاه‌های منتخب اعلام شد + جدول

0

فهرست کالاهای مشمول خرید با کارت اعتباری و لیست فروشگاه‌های عرضه‌کننده این محصولات اعلام شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت صنعت فهرست کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری را منتشر کرد. در این فهرست نام واحدهای تولیدی منتخب اعلام شده و علاوه بر این، اسامی فروشگاه‌های عرضه کننده کالاهای منتخب نیز ذکر شده است.

بر اساس طرح جدید دولت برای خروج از رکود، امکان اعطای تسهیلات خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی منتخب از طریق صدور کارت خرید کالای ایرانی فراهم شده است.

کارت خرید کالای ایرانی، ابزاری اعتباری است که توسط بانک های کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی دارند، صادر شده و دارنده آن می تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهیانه و حداکثر معادل یکصد میلیون ریال خواهد بود، کالاهایی را که فهرست آنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است، خریداری کند.

در فاز اول اجرای طرح، حسب تقاضای امور اداری دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی از بانک های عامل پرداخت حقوق کارکنان، فرم‌هایی در اختیار آن قرر می گیرد که به کارکنان و مستمری بگیرانی که مایل به دریافت کارت خرید کالای ایرانی هستند، ارائه شود. پس از تکمیل و ارسال فرم‌های درخواست متقاضیان توسط دستگاه‌ها، شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌های عامل کارت‌ها را صادر کرده و از طریق دستگاه‌های مربوطه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

کارت‌ها از زمان تحویل به متقاضیان، قابلیت خرید در مراکز فروش حضوری و اینترنتی مشخص شده را خواهد داشت. برای دارندگان کارت در هر ماه شمسی و متناسب با زمان صدور کارت، صورتحسابی از طریق پیامک ارسال می‌شود که شامل ریز اقلام خرید در هر دوره به علاوه مجموع تسهیلات اعطایی قبلی است. مشتریان می‌توانند با اطلاعات پیامک فوق، نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات خود همانند سایر قبوض خدماتی اقدام کنند.

در مراحل بعدی طرح، امکان درخواست کارت خرید کالای ایرانی برای عموم مردم به صورت انفرادی از طریق مراجعه به شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری وجود خواهد داشت.

در این طرح، برای هر شهروند ایرانی حداکثر می‌تواند یک کارت خرید کالای ایرانی صادر شود.

این فهرست به شرح زیر است:

۱- صنایع نساجی و پوشاک (کالا ) –   ثبت نام وام خرید کالا

۲- صنایع نساجی و پوشاک ( فروشگاه ) – ثبت نام وام خرید کالا

۳- صنایع برق و الکترونیک ( کالا ) – ثبت نام وام خرید کالا

۴- صنایع برق و الکترونیک ( فروشگاه ) –   ثبت نام وام خرید کالا

۵- لوازم خانگی ( کالا ) –  ثبت نام وام خرید کالا

۶- لوازم خانگی ( فروشگاه ) –   ثبت نام وام خرید کالا

۷- صنایع معدنی – ( کالا ) –   ثبت نام وام خرید کالا

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ