( ۷۰ انتصاب در ۶۰ روز ) آمادگی کامل دولت تدبیر و امید برای ورود به گینس

0

مشرق، مقایسه تغییرات مدیریتی در سطح دستگاه های مختلف دولتی، نشان می‌دهد نهاد ریاست جمهوری (با احتساب آن دسته از معاونت‌های رئیس‌جمهور که جزو مجموعه نهاد محسوب می‌شوند) با بیشترین تعداد عزل و نصب مواجه بوده است.

اولین انتصاب دولت یازدهم که ساعاتی پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور صورت گرفت، انتصاب محمد نهاوندیان به ریاست دفتر روحانی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بود که به عنوان اولین تغییر در نهاد ریاست جمهوری هم محسوب می‌شود.از آن پس تاکنون که حدود دو ماه می‌گذرد نزدیک به ۷۰ عزل و نصب در مجموعه دستگاه‌های مرتبط با نهاد ریاست جمهوری در سطوح مدیریتی رخ داده است.

اگرچه تغییر مدیران نزدیک به رئیس‌جمهور همچون رئیس دفتر، معاون اول و سایر معاونان رئیس جمهور، امری طبیعی به نظر می‌رسد و در دولت‌های گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است.

برکناری بسیاری از مدیران ستادی نهاد ریاست جمهوری این سوال را ایجاد کرده که آیا هیچ یک از این مدیران، فاقد کفایت لازم برای تداوم خدمت نبودند و آیا مدیران جدید از تجربه و تخصص برتری نسبت به قبلی‌ها برخوردارند؟ پاسخ این سوالات با توجه به مواردی همچون انتصاب همزمان خواهرزاده آقای روحانی به سه منصب مهم در نهاد ریاست جمهوری یا انتصاب اکبر ترکان به بیش از ۵ منصب در داخل نهاد و چند پست دیگر در خارج از نهاد، مشخص است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ