ارتش آمریکا آنقدرها هم قوی نیست

0
یک سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا معتقد است که ارتش این کشور آنگونه که تصور می‌شود قوی نیست و هشدار داد که نظامیان آمریکایی در رویارویی مستقیم با همتایان روس یا چینی‌اشان نابود خواهند شد.

به گزارش پایگاه “والیو واک” ، داگلاس مک‌گریگور، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا عنوان کرد، به رغم آن که پنتاگون بیشترین بودجه نظامی جهان را در اختیار دارد اما ارتش آمریکا آن طور که خیلی‌ها فکر می‌کنند چندان که باید قدرتمند نیست.

وی به مجله آمریکایی “پلیتیکو” گفت: استقرار نیروهای ارتش آمریکا در مجارستان با هدف اطمینان بخشیدن به اعضای ناتو در خصوص آمادگی کامل ارتش آمریکا برای پاسخ سریع به هرگونه تهدید از جانب روس‌ها انجام شده است اما این تحرک نیرو هیچ کمکی به درگیری‌ها در جهان واقعی نمی‌کند.

مک‌گریگور معتقد است که رژه سربازان آمریکایی با خودروهای “استرایکر” موجب فریب خوردن هیچ کس در مسکو نشد. وی گفت: ممکن است روس‌ها خیلی کارها را خوب انجام ندهند اما به شکلی فعالانه و به مدت چندین دهه در راستای از بین بردن ثبات، براندازی و حمله به همسایگانشان عمل کرده‌اند.

مک‌گریگور دارای مدرک پی.اچ.دی در روابط بین‌الملل بوده و به دلیل از بین بردن یک تیپ زرهی کامل ارتش عراق متشکل از ۷۰ خودروی زرهی در عرض ۲۳ دقیقه در سال ۱۹۹۱ شهرت دارد. با این حال او می گوید اگر واحد تحت امرش در آن زمان در رویارویی مستقیم با دشمنانی مجهزتر و آموزش دیده‌تر نظیر روس ها قرار می‌گرفت، شکست می‌خورد.

وی همچنین حامی اصلاحات در ارتش آمریکا است. او بودجه دفاعی آمریکا را “اسرافکارانه” توصیف می‌کند و سلاح های ارتش آمریکا را “کهنه” خواند. از نظر وی رهبران ارشد ارتش آمریکا “خودخواه” هستند و این ارتش سازماندهی ضعیفی دارد و اگر با ارتشی که مثل خودش قدرتمند باشد مثل چین یا روسیه روبرو شود نابود خواهد شد.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ