سوابق دراگان اسکوچیچ ،سپاهان با سرمربی جدید به توافق رسید + عکس

0
مسئولان باشگاه سپاهان با سرمربی فولاد خوزستان به توافقاتی رسیدند و در صورت نهایی شدن قرارداد معارفه این مربی برگزار خواهد شد.
به گزارش مشرق، مسئولان باشگاه سپاهان اصفهان برای انتخاب جانشین حسین فرکی به توافقاتی با دراگان اسکوچیچ رسیدند و این مربی پس از قطعی شدن حضورش در اصفهان معارفه خواهد شد.

منوچهر نیکفر، رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان در این خصوص گفت: مذاکراتی با اسکوچیچ داشتیم که توافق‌هایی نیز حاصل شد اما سایر موارد در اختیار باقریان است و او باید تأیید نهایی را در این خصوص بدهد.

سوابق حسین فرکی سرمربی سپاهان بیوگرافی دراگان اسکوچیچ اخبار باشگاه سپاهان

وی درباره اینکه آیا معارفه اسکوچیچ در تمرین دوشنبه انجام خواهد شد، اظهار داشت: اگر سایت باشگاه این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرد، همه چیز قطعی است. اگر حضور این مربی قطعی شد و قرارداد به امضا رسید، معارفه نیز انجام خواهد شد.

اصغر باقریان، مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ورزشی تسنیم مبنی بر اینکه آیا با اسکوچیچ توافق شده و این مربی فردا معارفه خواهد شد، گفت: این مسئله فردا صبح مشخص خواهد شد.


دراگان اسکوچیچ (به کرواتی: Dragan Skočić) (متولد ۳ سپتامبر ۱۹۶۸ در رییکا) بازیکن سابق و مربی فعلی فوتبال، اهل کرواسی است.

او در فوتبال باشگاهی ایران سابقهٔ سرمربیگری در تیم‌های ملوان بندر انزلی و فولاد خوزستان را دارد.

اسکوچیچ در دوران فوتبالی اش در کرواسی برای باشگاه فوتبال رییکا، در اسپانیا برای باشگاه‌های فوتبال لاس پالماس و کامپوستلا و در امارات متحده عربی برای اتحاد بازی کرد. او اولین بازیکنی بود که از لیگ فوتبال کرواسی به خارج از کشور رفت و به بازی حرفه‌ای مشغول شد.

مربیگری

پس از پایان کار خود به عنوان بازیکن، اسکوچیچ به تکمیل دانش خود با شرکت در کلاس‌های مربیگری در آکادمی فوتبال کرواسی، دانشکده حرکت شناسی، دانشگاه زاگرب پرداخته و موفق به کسب دیپلم مربی UEFA-PRO و کارشناسی حرفه‌ای شد.

دراگان کار مربیگری خود را در باشگاه ریجکا آغاز کرد و دو سال موفق را در جام کرواسی فصل ۲۰۰۵/ ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ / ۲۰۰۵ به خود اختصاص داد.

در سال ۲۰۰۷ او سرمربی باشگاه اسلوونیایی Interblock Ljubljana شد در حالی که این باشگاه در یک وضعیت دشوار در مقیاس لیگ بود. تنها دو سال پس از تاسیس باشگاه و تحت هدایت اسکوچیچ، باشگاه نتایج برجسته در لیگ اول اسلوونی به دست‌آورد. دراگان نه تنها با مدیریتش باعث ماندگاری این در لیگ دسته اول شد، به دو آنها نیز دو کاپ در فصل ۲۰۰۷/۲۰۰۸ هم دست یافت؛ جام اسلوونی و سوپر جام.

در فصل ۲۰۰۹/۲۰۱۰، اسکوچیچ از سوی مدیریت باشگاه العربی کویت به عنوان سرمربی این تیم متمول انتخاب شد.

العربی تحت رهبری او به عنوان سر مربی، در جام ولیعهد، حذفی و جام اتحادیه بازی‌های قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. العربی کویت همچنین با کسب سهمیه جام باشگاه‌های آسیا تا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها هم حضور بافت و از این نظر هم موفق عمل کرد.

درخشش این مربی جوان در لیگ کویت باعث شد تا نظر تیم النصر عربستان به او جلب شود و اینگونه بود که دراگان پس از کویت، در فصل ۲۰۱۰/۲۰۱۱، توسط باشگاه فوتبال النصر به خدمت در آمد تا در ریاض و یکی از باشگاه‌های فوتبال برجسته ترین جهان عرب به فعالیت مشغول شود.

در فصل ۲۰۱۱/۲۰۱۲، فیل اسکوچیچ دوباره یاد وطنش افتاد و اینگونه بود که دوباره هدایت باشگاه شهرش رییکا را بر عهده گرفت.

در فصل ۲۰۱۲/۲۰۱۳، اسکوچیچ برای نخستین بار پا به فوتبال ایران نهاد و در ۲۶ می ۲۰۱۳ نام او در رسانه‌ها به عنوان سرمربی تیم ملوان بندر انزلی اعلام شد. حضور او در این تیم با کسب عنوان هفتمی و یک عملکرد خوب همراه بود.

وی در سال ۱۳۹۲ در مصاحبه‌ای اعلام کرد علاقه‌مند است هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد.

در فصل ۲۰۱۳/۲۰۱۴، باشگاه فولاد خوزستان، قهرمان لیگ برتر ایران برای حضور قدرتمند در لیگ برتر و جام باشگاه‌های آسیا با این مربی جوان قرارداد همکاری امضا کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ