حسین نور‌علی بازیگر نقش جوانی محمدرضا پهلوی در «معمای شاه» + عکس

1
حسین نورعلی (متولد ۱۳۵۳) که از کودکی به بازیگری علاقه نشان میداد در سنین نوجوانی رشته گرافیک را در هنرستان ولیعصر رشت پی گرفت وبعد از گرفتن دیپلم گرافیک در سال۷۵ در رشته تئاتر وارد دانشکده هنر ومعماری تهران شد و تا زمانیکه موفق به اخذ لیسانس بازیگری بشود با اجرای نمایشنامه های دانشجویی از خود همت نشان داد.
در سال ۸۰ نمایش گفتگوی دو نفره فردریش دورنمات را با دو نفر از همکلاسیهایش در سالن جهاد خشکبیجار روی صحنه برد. تحصیل در مقطع فوق لیسانس کارگردانی وهمکاری با اساتیدی همچون قطب الدین صادقی وامیردژاکام بر تجربه های او افزود. همکلاسیهای او دراین دوران کامبیز دیرباز-حامد بهداد- هانیه توسلی وشبنم قلی خانی بودند.
سریال معمای شاه بیوگرافی حسین نور‌علی بازیگران معمای شاه

حسین نورعلی در دوبله هم موفق است و علاوه بر دهها فیلم سینمایی در سریالهایی مانند جومونگ-گروه پلیس –حوادث دوبلر بوده است.

از جمله کارهای ماندگار او ایفای نقش محمدرضا شاه پهلوی در سریال معمای شاه میباشد

یکی از آرزوهای وی این است که روزی در سالن تئاتر خشکبیجار روی صحنه برود.

حسین نور‌علی بازیگر نقش محمدرضا شاه پهلوی در سریال «معمای شاه»، در خصوص نقش خود و جزئیات آن گفت: بازی در این نقش حس و حال کاراکتری است که باید با آن زندگی کنیم و به نحو احسن آن را به نمایش بگذاریم. نقش «محمدرضا شاه» مانند دیگر نقش‌ها، عناصر مخصوص به خود را دارد و دارای فراز و نشیب‌های بسیاری است.
وی ادامه داد: سعی می‌کنم طبق متن و راهنمایی‌هایی کارگردان به نقش خود نزدیک شوم. این نقش، نقشی است که تا آن را باور نکنیم، قابلیت اجرا ندارد. شاه دارای یکسری مسائل بوده که مشخصه خود اوست. بنابراین من باید تمام این نقطه‌نظر‌ها را رعایت می‌کردم تا  به شخصیت اصلی شاه نزدیک شوم.
نورعلی عنوان کرد: به دلیل ویژگی‌های خاص این نقش باید با آن همذات‌پنداری می‌کردم. به هر حال اینطور نیست که فاکتور‌های خاص و مختص به خود را نداشته باشد. به همین دلیل سعی کردم به کاراکتر نزدیک شده و با باور آن، بیننده نیز آن را باور کرده و از دیدن آن جا نخورد. در این راه تمام تلاش خود را کردم.
وی تصریح کرد: برای نزدیک شدن به شخصیت‌ شاه و نقشم،‌ آقای ورزی کتاب‌هایی را به من معرفی کردند. همچنین تعدادی فیلم را در اختیار من قرار دادند. به علاوه خود من هم یکسری مستندات را تحلیل کرده و با راهنمایی‌های کارگردان و بازیگران و متن و فیلمنامه به نقش نزدیک شدم.
سریال معمای شاه بیوگرافی حسین نور‌علی بازیگران معمای شاه
حسین نور‌علی اظهار داشت: اولین کار حرفه‌ای من حضور در همین مجموعه تلویزیونی یعنی «معمای شاه» است. در گذشته با حسن هدایت در «کارآگاه علوی» کار کردم و سال‌هاست که در عرصه دوبله فعالیت دارم. اما حضور در «معمای شاه» افتخاری بود که نصیب من شد تا بتوانم این نقش را ایفا کنم.
وی افزود: در «عمارت فرنگی» نیز نقش «محمدرضا شاه پهلوی» را بازی کردم. اما مانند «معمای شاه» به این شکل جدی نبود و فقط در حد ۱۰ الی ۱۶ سکانس کار من طول کشید. به همین دلیل با توجه به اینکه در این مجموعه بحث به تصویر کشیدن زندگینامه شاه پیش آمد، من با عشق این نقش را پذیرفتم و امیدوارم که از عهده آن بر آمده باشم.
نورعلی در خصوص گریم خود و شخصیت‌های دیگر گفت: از تمام بچه‌های گریم تشکر می‌کنم. آن‌ها زحمات بسیاری کشیدند. من در این مجموعه در حدود ۵-۶ گریم دارم که زمان آن از دو ساعت آغاز شده و تا ۶-۷ ساعت هم ادامه دارد. در واقع زمانی که به مرگ شاه در قاهره می‌رسیم، گریم ۶ ساعته من شروع می‌شود.
وی ادامه داد: گریم این چنینی و ویژه من دارای یک شبیه‌سازی است که مرا به نقش نزدیک می‌کند. در این صورت است که من مشکلی با شخصیت نداشته و فقط عواملی مانند صداسازی، بازی و مشخصه‌های شاه باقی می‌ماند که باید اجرا شوند.
سریال معمای شاه بیوگرافی حسین نور‌علی بازیگران معمای شاه
نورعلی در مورد سخت‌ترین قسمت بازی خود گفت: همیشه و در هر زمانی که وارد کار می‌شوم،‌ آن را به شدت جدی می‌گیرم. بنابراین هنگامی که کار را جدی بگیریم، به فراخور سختی‌هایی نیز پیش می‌آیند. اما باید بگویم که این گونه کار‌ها در تمام لحظه‌های خود سختی‌های فراوان، لذت،‌غم و شادی‌ را دارند.
وی در پایان گفت: در خصوص بازخورد‌های این مجموعه از جانب مخاطبان باید بگذاریم، مردم در این مورد تصمیم بگیرند. مردم بهترین داوران دنیا هستند. امیدوارم این کار را بپسندند. ما تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم. امیدواریم مردم از آن لذت ببرند. زیرا در این صورت خستگی ما نیز به در می‌رود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. لادن می گوید

    این کجاش جوونه ؟!