ایران خودرو در شیراز دنده عقب می رود + عکس

0

انتشار و دست به دست شدن یک عکس از درب پلمپ شده کارخانه ایران خودرو فارس توسط شهرداری منطقه ۷ شیراز موجب شد عده ای تصور کنند این کارخانه برای همیشه تعطیل شده است، اما ظاهراً این کارخانه به تولید ادامه می دهد البته با یک سوم ظرفیت.
در عکس منتشرشده در شبکه های مجازی، تا نیمه های درب آبی رنگ و آهنی ایران خودرو فارس که بر بالای آن تابلو زنگ زده ای از علامت ایران خودرو فارس خودنمایی می کند توسط شهرداری منطقه ۷ بلوک چینی شده و با اسپری قرمزرنگ عنوان شده: «به دلیل پرداخت ننمودن مطالبات و عوارض شهرداری، پلمپ گردید. فک پلمپ پیگرد قانونی دارد. شهرداری منطقه ۷».

وضعیت ایران خودرو اخبار شیراز اخبار ایران خودرو
این در حالی است که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام می کند مشکل این کارخانه با شهرداری منطقه ۷ حل شده و بلوک های جلوی درب پارکینگ ایران خودرو فارس همان روز برچیده شده است.
علی همتی به سرویس اقتصادی «خبرجنوب» گفت: مشکلی که بین ایران خودرو فارس و شهرداری منطقه ۷ ایجاد شده مربوط به اختلافات گذشته و ساخت وسازهایی است که قبلاً در زمین این کارخانه انجام شده است و ظاهراً شهرداری مذکور مطالبات و عوارض پرداخت نشده ای در این خصوص دارد.
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته، مدیران شهرداری منطقه ۷ قبول کردند که بلوک ها را بردارند و با مسئولان ایران خودرو فارس بر سر یک میز نشسته و به مشکل خود رسیدگی کنند.
همتی تاکید کرد: در روزی که بلوک جلوی درب پارکینگ این کارخانه چیده شد، تولید ادامه داشت و کارگران از درب دیگر وارد کارخانه شدند و کار خود را از سر گرفتند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس درخصوص وضعیت کارخانه ایران خودرو فارس گفت: این کارخانه که اشتغالزایی ۱۵۰ نفره ایجاد کرده، در گذشته روزانه ۶۰ دستگاه پژو پارس تولید می کرد که متاسفانه تولید در این کارخانه افت پیدا کرده و به روزانه ۲۰ دستگاه رسیده است.
وی افزود: این کارخانه در گذشته با ظرفیت کامل کار می کرد اما متاسفانه هم اکنون دوسوم ظرفیت آن خالی است.
همتی، کاهش تقاضای مردم در خرید خودرو و مشکلات دیگری را در این کاهش تولید دخیل دانست.

نرجس مکاری زاده خبرجنوب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ