پیرزنی ۹۵۰ هزار یورو را ریز کرد تا به دست وارثان نرسد!

0

پیرزنی ۸۵ ساله در اتریش پیش از مرگش ۹۵۰ هزار یورو را با قیچی ریز کرد. پلیس احتمال داده پیرزن به دلیل اختلاف با وارثان این کار را کرده باشد. بانک اتریش گفته که اسکناس​های ریز شده را تعویض می​کند.

پیرزنی ۸۵ ساله در جنوب اتریش حدود ۹۵۰ هزار یورو پول را با قیچی ریز کرد واز بین برد. این مبلغ در رختخواب این پیرزن در آسایشگاه سالمندان پیدا شده و پلیس جنایی در حال حاضر در پی بررسی این موضوع است.

گفته می​شود که این پول​ها به عمد توسط این پیرزن ریز شده است و پلیس احتمال می​دهد این اقدام در اثر اختلاف او با وارثان صورت گرفته باشد.

تنها پنج روز از اقامت این مهمان جدید خانه سالمندان می​گذشت و او در این مدت کوتاه اقامتش در این مرکز شگفتی جالب از خود به جای گذاشت. وقتی که در اتاق او باز شد، روی تخت این پیرزن ۸۵ ساله حدود ۹۵۰ هزار یورو اسکناس ریز شده یافت می​شود. اسکناس​های ۱۰۰ و ۵۰۰ یورویی که به طور منظم با قیچی بریده شده بودند.

پلیس گفته که تمام قطعات اسکناس​های خرد شده، پیدا شده و مانند پازل کنار هم چیده شده‌اند. بر اساس گفته​های پلیس، پس از جمع آوری و چیدمان اسکناس​ها کنار یکدیگر، میزان اسکناس​های خرد شده ۹۵۰ هزار یورو ارزیابی شده است. علاوه بر این مبلغ، دفترچه حساب پس‌انداز این پیرزن هم در کنار اسکناس​ها پیدا شده که آن هم با قیچی ریز شده بود.

با این وجود و با اعلام ارزیابی پلیس مبنی بر تلاش پیرزن برای کوتاه ماندن دست وارثان از این مبلغ، نقشه او با اعلام رسمی مقامات بانک شکست خورده است. رئیس بانک “او.ای.ان.بی” اتریش گفته که این مبلغ جایگزین اسکناس​های ریز شده خواهد شد و در اختیار وارثان قرار خواهد گرفت.

این تصمیم مقامات بانک در حالی اعلام شده است که طبق قانون، زمانی اسکناسی آسیب دیده تعویض می​شود که بیش از ۵۰ درصد از اسکناس موجود باشد و آسیبی مانند بریدگی و یا سوختگی در آن وجود نداشته باشد.

فریدریش هامر اشمیت از مقامات این بانک توضیح داده که در این مورد ویژه با توجه به وضع موجود باید تصمیم خاصی گرفته شود؛ این پول توسط وارثان و در همین وضع پیدا شده و آنان تقصیری در این موضوع نداشته​اند، بنابراین می​توانیم کل پول را به آنان بازگردانیم.

هامر اشمیت همچنین تاکید کرده که اگر ما این پول را به وارثان باز نگردانیم، در واقع افرادی را مجازات کرده​ایم که هیچ گناهی نداشته​اند.

این ثروت قابل توجه هم‌اکنون به یک دفتردار اسناد رسمی تحویل داده شده که باید طبق قوانین و با مشخص شدن وضعیت انحصار وراثت به عنوان ارث میان وارثان تقسیم شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ