سال آینده لیگ برتر فوتبال تعطیل می شود؟

0
محمد دادکان وعده داده بود در صورتی که دوباره رئیس فدراسیون شود، لیگ برتر فوتبال را یک سال تعطیل می کند تا فوتبال ایران را از نو بسازد.

محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال امروز حرف از بازگشت به فوتبال زد. از این گفت که حاضر است دوباره رئیس فدراسیون فوتبال شود. گرچه او شرطی هم برای حضورش گذاشته، اما مهم این است که دادکان برای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال باید مراحلی را طی کند.

ثبت نام به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شرایط خاصی دارد. ۱۰ نفر از اعضای هیات رئیسه باید شخص مورد نظر را تایید کنند و در درجه اول باید دید که آیا دادکان می تواند از ۱۰ عضو هیات رئیسه نامه بگیرد که کاندیدای ریاست بشود یا نه؟طبق بند دوم از ماده ۳۳ آیین نامه، نامزد ریاست فدراسیون فوتبال باید توسط ۱۰ نفر از اعضای هیات رئیسه معرفی شود. این ماده یک تبصره هم دارد که شامل حال دادکان نمی شود. طبق تبصره ۲-۱ شخصی که برای دوره بعدی می خواهد کاندیدای همان پست فعلی اش شود نیاز به تایید اعضای هیات رئیسه ندارد.

اما مهم تر از این، زمانی است که دادکان رئیس می شود. اگر او از تمام موانع با موفقیت عبور کند و به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شود، باید دید که آیا حاضر است به حرفی که قبلا زده عمل کند یا نه. محمد دادکان در طول چند سال گذشته به یکی از منتقدان اصلی فوتبال ایران و مدیران آن تبدیل شده است. او زمانی که با حاشیه های فراوان از ریاست فدراسیون فوتبال کنار گذاشته شد، مدتی سکوت کرد و پس از آن هر چند ماه یک بار مصاحبه هایی انجام داده که حسابی سر زبان افتاده است.
دادکان چند بار با تلویزیون و چند بار با سایر رسانه ها مصاحبه کرده و حرف هایی تند و آتشین به زبان آورده که تا مدت ها حرف هایش تحلیل و تجزیه شده اند. یکی از حرف های جنجالی که او زد این بود که پولی که فوتبالیست ها و مربیان می گیرند زیاد است و باید رقم قراردادها به شدت کاهش پیدا کند. او همچنین گفت که اگر به فدراسیون فوتبال برگردد، یک سال لیگ را تعطیل می کند تا دوباره فوتبال ایران را از نو بسازد.
حالا این سوال بی جواب می ماند که آیا دادکان در صورت رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون، حاضر است سر حرفش بایستد و لیگ را یک سال تعطیل کند؟ این احتمالا اولین انتظاری است که نفراتی که به دادکان رای می دهند از او خواهند داشت.

منبع: الف
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ